Färghjälp till mörk häst

Ja, precis, jag syftade på lädret. Sen är smaken som baken ;)
Fast nej det stämmer inte, du svarade på min kommentar om att jag gillar svart sadel och träns men gillar färger på lindor och schabrak och då markerade du färger på lindor och schabrak och menade på att det blev för mycket ponnyvarning. Så du syftade då inte alls på lädret där.
 
Senast ändrad:
Fast nej det stämmer inte, du svarade på min kommentar om att jag gillar svart sadel och träns men gillar färger på lindor och schabrak och då markerade du färger på lindor och schabrak och menade på att det blev för mycket ponnyvarning. Så du syftade då inte alls på lädret där.
Ja det också, men hon trodde även att jag menade färgen på lädret. Läs kommentarerna.
Nej, jag gillar INTE röda lindor, shabrak osv på svart häst och ja, jag tycker det är för ponny aktigt. Skulle aldrig drömma om att ha på röda, rosa, skrikgrönt, babyblå färger på en svart häst på någon större tävling.
 
Ja det också, men hon trodde även att jag menade färgen på lädret. Läs kommentarerna.
Nej, jag gillar INTE röda lindor, shabrak osv på svart häst och ja, jag tycker det är för ponny aktigt. Skulle aldrig drömma om att ha på röda, rosa, skrikgrönt, babyblå färger på en svart häst på någon större tävling.
Vem trodde det? Inte krulltroll iallafall. Som ju dessutom själv har svart sadel och träns ser det ut som.

Och du menade ju inte färgerna på lädret utan du kommenterade min åsikt om färg på lindor och schabrak. Och nej, jag som gillar tydliga färger skulle heller aldrig sätta rosa eller babyblå eller skrikgrönt på min häst. Skarpa färger innebär inte alltid sådana färger. Sådana färger tycker jag med är ponnyaktikt. Inte för det är något fel med det men jag anser att det ser rent och prydligt ut med enligt mig rätt färger på svarta hästar.

Fast på tävling har jag dock aldrig haft färger annat än svart och vitt på min häst, jag ser mer att det kan vara en liten uppiggande i vardagen med snygga kontraster. För övrigt finns det ju ingen mer kontrast än svart och vitt som dom "ska" ha på tävling.

Sen visst, du kommenterade ju även att det är snyggt med svart och brunt till svarta hästar, dock står ingenstans att det är lädret du menar.

Så nej, jag står fast vid att du inte syftade på lädret annat än möjligtvis det du skrev att svart och mörkbrunt är snyggt på svarta hästar.

Vilka kommentarer är det jag ska läsa?
 
Senast ändrad:
@Grazing
Antar att det är det här inlägget som det syftas på, men här står det ingenting om att det syftas på lädret och i citatet det var ett svar på vad "starka färger på lindor och schabrak" fet markerat, så inte undra på att folk tror det inte handlar om lädret då:
I mitt tycke så blir det för mycket ponny ryttare varning på starka färger mot en annan stark färg. Nej, man ska hålla sig ifrån tex rött, skrik grönt, gult osv på sin svarta häst. I alla fall om man håller med mig i att det ska se sofistikerat ut.

Brunt är ok på svart häst, men jag tycker faktiskt att svart eller riktigt mörk brunt är mycket snyggare. Det blir för skarpa kontraster annars. Men jag är ganska finkänslig också ;)
 
Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på Utrustning, men det kändes mer som lite oseriöst funderande än ett faktiskt utrustningsproblem. Moderator får gärna flytta om jag tänkt fel :)

Hur som helst. Det är dags att köpa ny utrustning. Hästen är mörkbrun/svart, med vitt i ansiktet. Min allra första ponny hade brunt läder, sedan har det alltid varit svart. Jag har egentligen inga problem med svart utrustning, men tycker personligen att mörkbrunt läder är det snyggaste som finns :love:
Men fungerar det på en svart häst? Jag tänker att svart står inte ut på samma sätt, det smälter liksom in mer i hästen. Kanske är det snyggare? Eller är det snyggare när utrustningen syns lite mer?
Smaken är som baken, delad, så bara för att någon tycker något är snyggt är ju inte det någon sanning. Men hjälp mig här nu! Vad tycker ni? Vad hade ni valt?
Jag har drömt om att få ha en brun utrustning i säkert tio år, och nu när jag har chansen så kanske det inte passar hästen... :meh:
jag tycker att ju mörkare häst desto ljusare läder :p,
dvs svart häst= tabacco
mörkmörk brun= rödbrunt
mörkbrun = choklad
brun= vanlig brun brun
fux= mörkbrun
skimmel= svart

fast är egentligen lättast att skaffa samma färg som sadeln :p, om man inte bytar sadel ofta dvs..
har haft 4 hoppsadlar på 5år.. dvs remonttränset är svart då första sadeln var svart, hoppgjorden är tabacco då andra sadeln var tabacco. hopp tränset, och martingalen är rödbruna då sadel nr 3 var rödbrun och nuvarande hoppsadel är mörkbrun, terräng utrustnigen är i alla fall mörkbrun sen innan så det var ren tur :p..

dressyrsadeln är rödbrun men med den har jag helt och hållet skitit i färgerna, köpte både gjord och träns innan jag hittade en passande sadel så de är choklad/ mörk mörk brunt.

men än så har ingen klagat på mina många bruna färger och då allt passar så byter jag inte ut något heller :p
 
Den kommentaren ang lädret som någon skrev. Nu lämnar jag tråden. Du bad om folks åsikter och jag skrev vad jag tycker. Jag tycker att det är riktigt fult och ponnyvarning på folk som rider med tex rött, babyblått, rosa, illgrönt osv på en svart häst. Lädret får vara brunt eller svart i min mening.
Att hålla på att gröta runt i ett missförstånd i en kommentar hör inte till min mognad.

Vem trodde det? Inte krulltroll iallafall. Som ju dessutom själv har svart sadel och träns ser det ut som.

Och du menade ju inte färgerna på lädret utan du kommenterade min åsikt om färg på lindor och schabrak. Och nej, jag som gillar tydliga färger skulle heller aldrig sätta rosa eller babyblå eller skrikgrönt på min häst. Skarpa färger innebär inte alltid sådana färger. Sådana färger tycker jag med är ponnyaktikt. Inte för det är något fel med det men jag anser att det ser rent och prydligt ut med enligt mig rätt färger på svarta hästar.

Fast på tävling har jag dock aldrig haft färger annat än svart och vitt på min häst, jag ser mer att det kan vara en liten uppiggande i vardagen med snygga kontraster. För övrigt finns det ju ingen mer kontrast än svart och vitt som dom "ska" ha på tävling.

Sen visst, du kommenterade ju även att det är snyggt med svart och brunt till svarta hästar, dock står ingenstans att det är lädret du menar.

Så nej, jag står fast vid att du inte syftade på lädret annat än möjligtvis det du skrev att svart och mörkbrunt är snyggt på svarta hästar.

Vilka kommentarer är det jag ska läsa?
 
Den kommentaren ang lädret som någon skrev. Nu lämnar jag tråden. Du bad om folks åsikter och jag skrev vad jag tycker. Jag tycker att det är riktigt fult och ponnyvarning på folk som rider med tex rött, babyblått, rosa, illgrönt osv på en svart häst. Lädret får vara brunt eller svart i min mening.
Att hålla på att gröta runt i ett missförstånd i en kommentar hör inte till min mognad.
Men jag har inte bett om folks åsikter? Inte om någons åsikt faktiskt, bara skrivit vad jag tycker är snyggt. Du svarade bara på min kommentar om att jag gillar färger på schabrak och lindor.

Du svarade bara på min kommentar om att jag gillar färger på lindor och schabrak och mena på att det var osofistikerat. En annan person svarade på din kommentar och skrev att den inte fick någon ponnytid och uppskattade färger.

Finns inget att missförstå, står klart och tydligt tycker jag.
 
Senast ändrad:
Men jag har inte bett om folks åsikter? Du svarade bara på min kommentar om att jag gillar färger på schabrak och lindor.

Det är när du kommer med en sådan kommentar och menar att du syftade på lädret och det gjorde du inte. Du svarade bara på min kommentar om att jag gillar färger på lindor och schabrak och mena på att det var osofistikerat.

Finns inget att missförstå, står klart och tydligt tycker jag.
Men jisses alltså, Krulltroll skrev ang min kommentar på lädret att hon tycker följande: "Och jag tycker brunt eller svart (eller dödens färg beige) är skiiiittråkigt på en svart häst. Sofistikerat? Blah! :wtf:" och min kommentar var menat på LÄDRET och inte på lindor, benskydd och schabrak som Krulltroll uppfattades mena. Ang färgerna på övrig utrustning så tycker INTE jag att färgerna hon nämner är speciellt snyggt på en tävlingshäst, eller annan häst heller för den delen. Det kan vara lite coolt och ballt på en söt ponny, men storhöst med vuxenryttare? Njaaa... Förstår du nu? Krulltroll trodde kanske att jag menade svart och brunt på ALL utrustning, och jag menade dessa färger på LÄDRET.
 
Men jisses alltså, Krulltroll skrev ang min kommentar på lädret att hon tycker följande: "Och jag tycker brunt eller svart (eller dödens färg beige) är skiiiittråkigt på en svart häst. Sofistikerat? Blah! :wtf:" och det var menat på LÄDRET och att på lindor, benskydd och schabrak så tycker jag INTE att färgerna hon nämner är speciellt snyggt på en tävlingshäst, eller annan häst heller för den delen. Det kan vara lite coolt och ballt på en söt ponny, men storhöst med vuxenryttare? Njaaa... Förstår du nu? Krulltroll trodde kanske att jag menade svart och brunt på ALL utrustning, och jag menade dessa färger på LÄDRET.
Men det var inte lädret du syftade på! Du förtydligade till och med färger på lindor och schabrak och skrev att du tyckte det var osofistikerat. Var inte något missförstånd där utan du skrev vad du tyckte om färger på schabrak och lindor. Liksom vad håller du på med?

Det var din kommentar om att det är fult med färger på lindor och schabrak som krulltroll svarade på och skrev att den tyckte om färger. Du syftade inte på lädret där. Finns ingenting där i det inlägget som heller menade på att du syftade på all utrustning då du markerade det du menade och svarade på. För du svarade specifikt på min kommentar om lindor och schabrak. Sen skrev du att det ska vara svart och brunt på svarta hästar.

Förstår inte problemet, står ju väldigt klart och tydligt. Läs vad du har skrivit så kanske du förstår att det är svårt att förstå att du syftade på lädret när det gällde färger.
 
Senast ändrad:
Men det var inte lädret du syftade på! Du förtydligade till och med färger på lindor och schabrak och skrev att du tyckte det var osofistikerat. Var inte något missförstånd där utan du skrev vad du tyckte om färger på schabrak och lindor. Liksom vad håller du på med?

Det var din kommentar om att det är fult med färger på lindor och schabrak som krulltroll svarade på och skrev att den tyckte om färger. Du syftade inte på lädret där. Finns ingenting där i det inlägget som heller menade på att du syftade på all utrustning då du markerade det du menade.
Haha nu blir det lite roligt detta. JAG syftade på schabrak och lindor, men KrullTroll trodde att jag menade att färgerna brunt och svart var bra till en svart häst, och just DÄR menade jag lädret och som jag och en annan trodde så missförstod hon det hela och trodde att färgen brunt och svart var de färger jag använder på all utrustning (men jag menade då lädret) ;) Förstår du nu? Hoppas verkligen det.
 
Haha nu blir det lite roligt detta. JAG syftade på schabrak och lindor, men KrullTroll trodde att jag menade att färgerna brunt och svart var bra till en svart häst, och just DÄR menade jag lädret ;) Förstår du nu? Hoppas verkligen det.
Näe, krulltroll skrev ingenstans heller att hen syftade på lädret när hen skrev att hen tyckte det var snyggt med färger. Till och med på bilderna är det tydligt en svart häst med skarpa färger på schabrak och lindor.

"Ja, precis, jag syftade på lädret. Sen är smaken som baken"

Där skrev du ju att du syftade på lädret? Och nu skriver du att du syftade på schabrak och lindor? Du har ju varit väldigt tydlig med att all färg på schabrak och lindor och sadlar och träns är osofistikerat.
 
Jag tycker att det är riktigt fult och ponnyvarning på folk som rider med tex rött, babyblått, rosa, illgrönt osv på en svart häst.

Ok, jag ska helt klart aldrig köpa en svart häst. För övrigt så är det ju en jäkla tur att det är roligast med fälttävlan så slipper man ha ett skitnödigt tråkigt och färglöst liv. :rofl:

Ponnyblått!!


Och här har vi min tränare på bild. Hon har ju lyckats vinna SM i den utstyrseln ett par gånger.
http://www3.ridsport.se/Tavling/Fal...yingebjuderpatresvenskamasterskapifalttavlan/
 
Näe, krulltroll skrev ingenstans heller att hen syftade på lädret när hen skrev att hen tyckte det var snyggt med färger. Till och med på bilderna är det tydligt en svart häst med skarpa färger på schabrak och lindor.

"Ja, precis, jag syftade på lädret. Sen är smaken som baken"

Där skrev du ju att du syftade på lädret? Och nu skriver du att du syftade på schabrak och lindor? Du har ju varit väldigt tydlig med att all färg på schabrak och lindor och sadlar och träns är osofistikerat.
Jag menade att färgerna svart och brunt kan vara snyggt på lädret, ja, och att skrikiga färger är fult på en svart häst, så som rött etc. Men sen skrev KrullTroll att brunt och svart är skit tråkigt på en svart häst och skrev att hon istället kör med rött osv (färgerna jag aldrig skulle sätta på mina hästar) och då tar jag förgivet att hon trodde att jag menade att jag enbart har svart och brunt på hästarna, vilket inte alls är fallet, utan där syftade jag på lädret.

Du missförstod mig, eller så missförstod jag dig, men det gör ingetning. För nu är jag rätt så säker på att du vet min åsikt och jag känner till din! Fred?
 
Jag menade att färgerna svart och brunt kan vara snyggt på lädret, ja, och att skrikiga färger är fult på en svart häst, så som rött etc. Men sen skrev KrullTroll att brunt och svart är skit tråkigt på en svart häst och skrev att hon istället kör med rött osv (färgerna jag aldrig skulle sätta på mina hästar) och då tar jag förgivet att hon trodde att jag menade att jag enbart har svart och brunt på hästarna, vilket inte alls är fallet, utan där syftade jag på lädret.

Du missförstod mig, eller så missförstod jag dig, men det gör ingetning. För nu är jag rätt så säker på att du vet min åsikt och jag känner till din! Fred?
Det finns inga missförstånd här faktiskt. Ska vara väldigt tydlig nu, så tydlig jag kan.:

I mitt tycke så blir det för mycket ponny ryttare varning på starka färger mot en annan stark färg. Nej, man ska hålla sig ifrån tex rött, skrik grönt, gult osv på sin svarta häst. I alla fall om man håller med mig i att det ska se sofistikerat ut.

Brunt är ok på svart häst, men jag tycker faktiskt att svart eller riktigt mörk brunt är mycket snyggare. Det blir för skarpa kontraster annars. Men jag är ganska finkänslig också ;)
Detta började du med att skriva till mig då du även markerat i mitt inlägg att färger på schabrak och lindor är fult.
Alltså, du skrev om färger på svart häst, ingenstans står det att du skriver om lädret specifikt utan till och med markerat i mitt inlägg att du svarade på färgerna på schabrak och lindor vilket då är fullt förståeligt att du menar just färgerna på schabrak och lindor.
Krulltroll fick till svar av en annan:
Snyggt.
Men jag tror man syftade på färgen på lädret.
/Tråkmånsen Kryddelydd
Sen skrev Krulltroll detta som svar på det:
Hen uttryckte även att man skulle hålla sig borta ifrån färg (rött, gult mm) på svart häst.
/färgklicken KrullTroll :)
Då svarar du på detta citatet som kryddelydd skrev "Men jag tror man syftade på färgen på lädret."
Ja, precis, jag syftade på lädret. Sen är smaken som baken ;)

Konstigare än så här är det inte. Du skrev om färger på schabrak och lindor som Krulltroll svarade på att den tyckte om färger på lindor och schabrak. Kryddelydd uppfattade inte att du hade kommenterat att det var osofistikerat med färger på lindor och schabrak och skrev därför att den trodde du nog syftade på lädret då Kryddellydd trodde Krulltroll svarade Ts och inte dig.

Så, jag har svårt att se att det går att få nåt missförstånd här.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 194
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 418
Senast: Nepenthe
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 283
  • Artikel
Dagbok Om det flyger en svart drake över himlen från solen och försvinner bakom ett moln betyder det då att man måste prata om drakar om man...
2
Svar
29
· Visningar
2 980
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp