Bukefalos 28 år!

Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt??

Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Men vad dumt!:mad: Hade ett jättefint rundsytt hubertus som jag sålde eftersom jag inte använder brunt. Den bruna färgen var ursnygg och även om tränset säkert var närmare 10 år var lädret i superfint skick och helt underbart mjukt!

:cry::cry::cry:
Var försiktig med denna information, du kan bli stenad...

TS: De enda billiga jag kan komma på är Lyckås, då bör man dock vara noga med att kolla läderkvaliteten
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Oops!
Men så här såg det ut iallafall.
hedwig_080113.small.JPG

hedwig_vill_till_tant_pia_o_trana.small.JPG


Matchade verkligen INTE med sadeln...numera har vi svart hoppsadel men använder fortfarande den bruna gjorden...väldigt odressyrigt...
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Har du bilder på nåt av dina träns så jag får se hur färgen ser ut?:laugh:

Det blir väl kanske inte riktigt rätt färg så här på bilder, men det är inte jättemkt det skiljer. Tyvärr har jag inga bättre bilder än så här. Men ex sadeln är i verkligheten, när solen ligger på, riktigt rödbrun i tonen på vissa partier.

Nr2.jpg


Luftpad1.jpg
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Hittade förresten en bild där man tydligt ser att nyansen går i rött. Däremot är det liiite rödare på bilden än IRL. Svårt det här med bilder och färger. :D

Luftpad2.jpg
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

har du ingen bild på den nya nosgrimman du köpte? :)
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Jag har svart på fux av den enkla anledningen att det kommer och går hästar och svart är då lättast att ha...

DSC_0171.jpg
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Det tränset var jätte-snyggt! Var har du köpt det???
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Brunt! Vilken kulör beror helt på vad fuxen har för kulör ;)url]

Hmm undrar vad min har för kulör då..

jag tycker mörkbrunt är snyggast, men kan vara fint med ljusbrunt också, även om det inte känns så dressyrigt. men don charly har ju ljust läder:
http://www.tidningenridsport.se/img/2008/11/29/85074.gif

Usch vad det där ser fult ut:eek: Okej tack för infon:laugh:, bra att Amerigo finns i mörkbrunt:laugh:

Hur är det med de nyare hubertustränsen? Har inte de en fin brun färg utan inslag av rött?.

Nej såg dom idag o dom är ljusa, jätteful färg!:eek:

TS: Jo, det är vi som var på tullgarn i somras!
Det enklaste är nog att köpa och prova och lämna tillbaka om det inte passar... Brukar jag göra...

Ja det brukar jag oxå alltid göra :D

Men vad dumt!:mad: Hade ett jättefint rundsytt hubertus som jag sålde eftersom jag inte använder brunt. Den bruna färgen var ursnygg och även om tränset säkert var närmare 10 år var lädret i superfint skick och helt underbart mjukt!

Ja det kommer jag ihåg det visade du ju mig. Vad himla dumt då att jag inte hann få honom innan du sålde det:cry:
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Tack så jättemkt för bilderna:banana: Ser jättefint ut:d visst är det ett hansbo träns?? Har ett likadant i svart:laugh:
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Jag har den här färgen på fingrimman till min bruna häst. Jag tycker om färgen och är lite sugen på att gå över till brunt senare kanske. Just nu är all utrustning svart. Förutom just den här grimman :angel:

dsc_0101_20442843.jpg
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Jag blir väl stenad nu men jag tycker att svart är fint oxå, nu får jag beslutsångest!!! Jag som har 2 st helt nya rundsydda träns ett nytt rundsytt kandar och flera vanliga svarta träns känns inge kul och köpa allting nytt.. SUCK SUCK:p men va f-n rätt brun färg är ju faktiskt skitsnyggt!!
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Jag blir väl stenad nu men jag tycker att svart är fint oxå, nu får jag beslutsångest!!! Jag som har 2 st helt nya rundsydda träns ett nytt rundsytt kandar och flera vanliga svarta träns känns inge kul och köpa allting nytt.. SUCK SUCK:p men va f-n rätt brun färg är ju faktiskt skitsnyggt!!

Eftersom jag förespråkar anti-shopping i en annan tråd och eftersom jag vet hur j-vligt det är att hitta bruna grejer är jag benägen att hålla med...:crazy:
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Så här ser han ut smutsig o långhårig:D har bara ägt honom i en vecka,men i ljuset har han guldstänk i pälsen liksom.

Här han han svart grimma, ser det hemskt ut??:confused:



IMG_3437.jpg
[/IMG]

IMG_3440.jpg
[/IMG]

IMG_3449.jpg
[/IMG]
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Vad söt han va i den:laugh:
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

OMG vilket snyggt stall! Var bor ni???
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Är det till dig man kan vända sig för ekonomiskt bidrag för utbyte av utrustning?

HAHAHA! Jag skulle själv behöva ekonomiskt bidrag. Den sadel jag hittade inom min budget som passade hästen var SVART! Så jag har suttit och fått skaffa svarta träns och kandar tack vare det. I stallet hänger en brun dressyrsadel samt bruna träns och kandar som jag ju nu inte kan ha. Jag som är matchningstokig.

Hade alltså behövt det ekonomiska bidraget till att köpa brun sadel då det genast hade blivit mycket dyrare.
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

ingen idé att ni försöker köpa grejerna av shubberdubb- har redan försökt
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Ja det är ju alltid trevligt när känner för att påpeka hur fult man klär sin häst. Och nu fick du det sagt igen. Då vet jag.

Äh! Hänger inte med alls. Du svarade mig men det kanske inte var menat till mig.

Har ju redan sagt att Kicki71 visat bild på fux i svart som var snyggt ju. Så jag fattar absolut ingenting.

Ps. Har dessutom en ljusbrun nästan fuxfärgad häst med svart läder till. Till och med min syster påpekar vad synd det var att jag inte hittade en brun sadel eftersom han passar så bra i brunt. *morr*
 
Senast ändrad:
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Så många ggr jag bytt från svart till brunt och vise-versa så har jag lärt mig att jag INTE säljer av mina träns längre. I alla fall inte fintränsen. Ångrar mig riktigt rejält att jag sålde ett superfint treadstone träns med bred tillbakaknäppt nosgrimma när jag bytte tillbaka till brunt. Gör inte om det misstaget igen.
 

Liknande trådar

Utrustning behöver lite synpunkter så jag kan bestämma mig.. :p ska införskaffa en hoppsadel, men kom på att jag vet inte om jag vill ha svart...
2
Svar
33
· Visningar
2 379
Senast: aprilia
·
  • Låst
Utrustning Åååhh nu har jag världens beslutsångest..helt seriöst alltså-jag låg inatt och bara tänkte och tänkte (okey-även dagdrömde:p ) om mitt...
2
Svar
32
· Visningar
2 332
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp