Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt??

Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Tack för bilderna:laugh: Det är ju du som stod på Tullgarn?? Kände igen dig på kortet:laugh:

Ja svart ser ju faktiskt hårdare ut på din. Du hade oxå fin mörkbrun färg på ditt träns. Gäller o hitta den färgen bara och att tränset samtidigt är snyggt:p

Jag har ju alltid plockat delar ifrån olika träns för att få det som man vill ha det men det verkar ju inte heller bli så lätt med alla dessa olika bruna nyanser.

Är man inte inne i sadeldjungeln så beger man sig in i bruna tränsdjungeln:rofl: och hoppas att amerigo har en fin brun färg oxå.


NGN SOM VET HUR AMERIGOS BRUNA SADLAR SER UT??
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Bildsök på Google :idea:
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Dom jag såg idag va jätteröda och det tyckte jag va väldigt fult faktiskt. Men det kanske finns nyanser med mera brunt i oxå jag har ju aldrig ens tittat åt brunt så jag vet inte riktigt vad som finns, men det jag såg idag räckte för att nästan börja grina:D

Har du bilder på nåt av dina träns så jag får se hur färgen ser ut?:laugh:

Ja men då hade jag rätt i att jag nog sett Döbert o os i mörkbrunt, men måste ju kolla vad amerigo har för färger på sina sadlar så att det matchar för har dom rödare ton i sadlarna så måste jag ha träns i liknande.

Eller så får det bli svart hmmmmmmmm..... Måste nog prova lite på honom o se hur han ser ut i diverse färger:)
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Använder svart till min fux, jag vet inte men jag tycker personligen det är snyggare
23972795.jpg


23772044.jpg


tjingeling.....:D
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Ja smart =) gjorde de nyss o det ser ut som om det är rödton i sadlarna.
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Tack för bilderna:D

Ja jag tycker oxå att det är fint med svart =)

Men har sett några bruna nyanser som varit mkt mkt snyggt på fuxar men man ska ju hitta den nyansen i tränset o sadeln oxå:p
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Jag med men många talar gärna om exakt hur fult de tycker det är med svart till fux.

*host host* Erkänner mig skyldig.

EDIT: Kicki71 har dock en bild som bevisar motssatsen, att fux kan ha svart.
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Ja det är ju alltid trevligt när känner för att påpeka hur fult man klär sin häst. Och nu fick du det sagt igen. Då vet jag.
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Tror att det var lite ljusare när det var nytt.
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Vad är det för märke?
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

amerigo finns i rödbrun och mörkbrun färg.
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Brunt! Vilken kulör beror helt på vad fuxen har för kulör ;)

Två olika kulörer, personligen tycker jag han passar bättre i sadelns färg, grimman blir mer orange på honom därav har den ena bruna pållen i stallet övertagit grimman :D

 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

det är nog för att det varit väldigt inne med rödbrunt/tobacco ett tag. men det är över nu så nu kan dom gå tillbaks till mörkbrunt tack.

jag tycker mörkbrunt är snyggast, men kan vara fint med ljusbrunt också, även om det inte känns så dressyrigt. men don charly har ju ljust läder:
http://www.tidningenridsport.se/img/2008/11/29/85074.gif
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Hur är det med de nyare hubertustränsen? Har inte de en fin brun färg utan inslag av rött?

OS och Döbert är ju sanslöst dyra...:crazy: för att inte tala om Passier...
Hm har för mig att Poff här på Buke har ett riktigt snyggt brunt kandar!:idea: Kolla i tråden med bilder på kandar...det ska finnas en bild där. Vet inte om det var hubertus eller stûbben.
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

det är nog för att det varit väldigt inne med rödbrunt/tobacco ett tag. men det är över nu så nu kan dom gå tillbaks till mörkbrunt tack.

jag tycker mörkbrunt är snyggast, men kan vara fint med ljusbrunt också, även om det inte känns så dressyrigt. men don charly har ju ljust läder:
http://www.tidningenridsport.se/img/2008/11/29/85074.gif

Hellre svart än det där ljusa...:o
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

hubertus är väldigt röda.
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Nya hubertustränsen är väldigt ljusa, inte alls snygga!

TS: Jo, det är vi som var på tullgarn i somras!
Det enklaste är nog att köpa och prova och lämna tillbaka om det inte passar... Brukar jag göra...
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

hubertus är väldigt röda.

Men vad dumt!:mad: Hade ett jättefint rundsytt hubertus som jag sålde eftersom jag inte använder brunt. Den bruna färgen var ursnygg och även om tränset säkert var närmare 10 år var lädret i superfint skick och helt underbart mjukt!
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

jag tycker mörkbrunt är snyggast, men kan vara fint med ljusbrunt också, även om det inte känns så dressyrigt. men don charly har ju ljust läder:
http://www.tidningenridsport.se/img/2008/11/29/85074.gif

Ja, men hu vad det ser gräsligt ut. :crazy:

Har svart själv av den enkla anledningen att sadeln fanns hemma i svart, hade ingen lust att lägga ut ytterligare pengar på att beställa en brun plus att det skulle innebära att jag inte kunde rida på några veckor. Dessutom tenderar ju svarta toner att matcha med andra svarta toner, vilket inte alltid är så enkelt med brunt. ;) Min häst är så röd så det skulle nog vara svårt att hitta en ton som passar.
 

Liknande trådar

Utrustning behöver lite synpunkter så jag kan bestämma mig.. :p ska införskaffa en hoppsadel, men kom på att jag vet inte om jag vill ha svart...
2
Svar
33
· Visningar
2 390
Senast: aprilia
·
  • Låst
Utrustning Åååhh nu har jag världens beslutsångest..helt seriöst alltså-jag låg inatt och bara tänkte och tänkte (okey-även dagdrömde:p ) om mitt...
2
Svar
32
· Visningar
2 354
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp