Brunt remont träns???

G

Girlie_68

Ska detta vara så svårt att hitta??? Tänkte köpa Zaldis remont träns, men då finns det inte i vanligt hederligt brunt, bara havanna å den är ju rödbrun, passar föga till en fux :mad:
Har även kollat Hubertus träns, men där verkar det ju inte finnas kompletta träns (remont) Vill inte köpa bara nosgrimma, har så många träns och vill ha ett komplett direkt.
Alltså, någon som har förslag på ett brunt remont träns i kvalite. Vad som helst docj inte Börjes el dyl..

Tack på förhand :bow:
Den remontletande Girlie
 
Sv: Brunt remont träns???

Jag hade samma problem som du, hade precis inhandlat en brun Olympic Jessica dressyrsadel men hittade inget träns som jag ville ha till sadeln eftersom jag helst ville ha ett komplett med remont/hannoveransknosgrimma - och helst med mässingsdetaljer.
Till sist så bestämde jag mig för att köpa ett Jacsonträns eftersom jag har god erfarenhet av dessa sedan tidigare (samt även andra produkter ifrån Jacson) så jag köpte ett brunt träns från Jacson på Lillhästen i Stav, ringde och beställde från dem. Deras hemsida är www.lillhastenistav.se . Modellen på tränset heter Boheme och det kostade ca 220:- (eller något liknande) exkl. tyglar. Och detta tränset är INTE med remontnosgrimma utan med vanlig aachennosgrimma. Men eftersom jag inte hittat vad jag letade efter så beställde jag även matchande vävribbtyglar med mässingsspänne samt en Remontnosgrimma ifrån Lillhästen. Och allt blev ändå relativt billigt, och jag är jättenöjd med tränset! Det var mjukt och fint i från början, sitter bra osv.


Jacsons remontnosgrimma finns dock inte att se på Lillhästens hemsida men den finns med på www.hippomarket.com . Jag frågade dem och de (Lillhästen) hade nosgrimman
hemma ändå tror jag, eller om de tog hem den. Jag fick i alla fall hem mina grejer snabbt och utan något krångel. Nosgrimman vet jag ej/minns jag ej exakt vad den kostade men det var nog något lägre pris på den hos Lillhästen än hos Hippomarket.
 
Sv: Brunt remont träns???

Tack för era båda svar!! :bow:
Priset har ingen större betydelse, bara att det är bra kvalite på grejorna. M&N vet jag att det brukar vara bra kvalite på. Hade missat detta på Henrikssons sida, det tränset verkar ju vara "riktigt" brunt..
Ang Jacson så har jag klämt på nåt träns där förr och upplevt att det var mjukt läder på detta, alltså mycket för pengarna, men hur var kvaliten på nosgrimman, var den också lika mjuk?

//Girlie
 
Sv: Brunt remont träns???

Ok, kanske något att fundera på då... De flesta remont nosgrimmorna jag har klämt på e stenhårda, men detta e kanske värt ett försök då.

Tack för ditt svar :bow:
 
Sv: Brunt remont träns???

Chetak har jag också sett har kompletta träns med remontnosgrimma i brunt och svart.
Dessa träns säljs lite här och var, kostar ca 300-400:- kompletta med tyglar. Vet dock inte hur de är i kvalitén.
 
Sv: Brunt remont träns???

Hej!

Döbert classic, komplett träns m tyglar o remontgrimma. Supermjukt och fint läder. Finnns i vanlig hederlig brun färg antingen m eller utan vitt foder i pannband o nosgrimma. Det kostade runt 1500 kr och jag köpte det i Flyinge. Kanonnöjd med det.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag rider min häst med micklemträns och ett smalt tredelat bett för det mesta. Det är den utrustning jag har kommit fram till att passar...
Svar
7
· Visningar
1 346
Senast: palle
·
Utrustning Söker efter ett träns som jag har fått en bild i mitt huvud på. Har alltså inte sett detta i någon affär eller dylikt men jag söker...
Svar
7
· Visningar
1 328
Senast: BigEnough
·
Utrustning Jag blir tokig! Finns det inga snygga enkla träns där det inkluderar Remont nosgrimma? Och som inte kostar 500+ för bara tränset...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
13 825
Senast: gulkiwi
·
Utrustning Jag "behöver" nya träns. Ett till min 6-åring som har stort huvud, har idag ett GG med remont. Vill ha ett med vanlig nosgrimma...
Svar
6
· Visningar
1 042
Senast: Långnos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp