Träns, tipsa mig om din favorit!

ponnymamma

Trådstartare
Jag "behöver" nya träns.

Ett till min 6-åring som har stort huvud, har idag ett GG med remont. Vill ha ett med vanlig nosgrimma. Brunt ska det vara. Pris egalt.

Ett till dotters b-ponny. Svart. Nosgrimma som jag är sugen på att prova på honom är repnosgrimma. Stlk Cob. Pris max tusenlappen.

Vad ska jag köpa?:confused:
 
Sv: Träns, tipsa mig om din favorit!

Till ponnyn - John Whitaker-träns med kombinerad repnosgrimma. Den är grymt snygg. Kostar strax över en tusenlapp, men jag har sett att det finns lite rea.
 
Sv: Träns, tipsa mig om din favorit!

Dyon har snygga stilrena bruna träns, med smala remmar. Dock vet jag inte hur det är storleksmässigt. Själv har jag ett HG kostar runt 3200, men oj vad fint det är:dHar haft det i 5 år nu och ser som nytt ut. Snyggt och elegant, finns i många olika utföranden. Själv har jag ett med achennosgrimma, fast nosremmen/fästet går att ta bort så det blir en engelsk:)


Mitt tips är att googla fram lite engelska sidor för att hitta billiga repnosgrimmor. De som finns i sverige är mycket dyrare än vad det är i England!
 
Sv: Träns, tipsa mig om din favorit!

ja den är snygg!
Men har inte hittat den webben. Finns den i helt träns eller måste jag köpa till den nosgrimman?
 
Sv: Träns, tipsa mig om din favorit!

HG gillar jag! Hur är storlekarna?
Han drar ju x-full så det begränsar mycket. Kollade på ett dyonträns, snake style, men det såg litet ut i full.
 
Sv: Träns, tipsa mig om din favorit!

Min häst har relativt stort huvud, inte så långt men brett. Han kan ha både HG och Dyon. Tycker HG tränset har långa sidostycken, däremot så är pannbandet ganska kort. Dyon upplever jag tvärtom, korta sidostycken o långt pannband...

Kvalitetsmässigt så tycker jag HG är mycket trevligare än dyon. Älskar mitt HG träns o tyglarna är helt ljuvliga:love:
 
Senast ändrad:
Sv: Träns, tipsa mig om din favorit!

Jag gillar nog också HG bättre än Dyon i läderkvalitet. Upplever mitt träns som stort och min häst har normalstort huvud. Har nästan längst in på sidostyckena, nosgrimman och käkremmen. Pannbanden är normalt, så det kan nog bli lite tajt kanske, men är ju lätt att byta ut:)
 

Liknande trådar

Utrustning Ska vänja in bett på min ponny född -21 i höst och har börjat titta lite på träns. Grejen är den att jag inte har en susning om vilken...
Svar
1
· Visningar
522
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej, fick syn på en nosgrimma med vit fodring för ett riktigt fynd pris så jag blev bara tvungen att ta chansen. Problemet jag har nu är...
Svar
1
· Visningar
544
Senast: iNHALE
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 566
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Har en vallak som aldrig har varit särskilt glad för bett.:( Och vi har provat alla möjliga tänkbara bett och kombinationer med...
Svar
5
· Visningar
1 768
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp