Brunt sidepull

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 241
E

Egonson

Letar efter ett brunt sidepull i läder med lädernos, storlek full-xfull.
Nyansen av brun spelar inte så stor roll.
Gärna inte över 600 spänn.
Någon som vet vart man kan hitta såna, med normal käkrem och pannband då dessa har en tendens att vara för korta.

På min dam är det ofta så att i strl full är pannband, nackrem och käkrem för kort, medan sidostyckena passar bra och nosgrimman är antingen perfekt eller för lång.

I x-full är pannband, nack och käkrem lagom men sen är sidostyckena för långa och nosgrimman för lång.
:crazy:

Ni som har hästar med "konstiga" huvuden och rider med bettlöst, vilken modell har ni?

Sv: Brunt sidepull

Álin skrev:
Letar efter ett brunt sidepull i läder med lädernos, storlek full-xfull.
Nyansen av brun spelar inte så stor roll.
Gärna inte över 600 spänn.
Någon som vet vart man kan hitta såna, med normal käkrem och pannband då dessa har en tendens att vara för korta.

På min dam är det ofta så att i strl full är pannband, nackrem och käkrem för kort, medan sidostyckena passar bra och nosgrimman är antingen perfekt eller för lång.

I x-full är pannband, nack och käkrem lagom men sen är sidostyckena för långa och nosgrimman för lång.
:crazy:

Ni som har hästar med "konstiga" huvuden och rider med bettlöst, vilken modell har ni?

Globus har som kan passa in på det du vill ha. Kostar knappt 400kr. De kan vara ngt. obalanserade, men de är lätta att bygga om så de blir perfekta balansmässigt i nosremmen.

jag har ett från granngården, brunt med "lädernos"..
slick.jpg

kanske inte så bra bild men...

vi gillar det.
och det va inte särskilt dyrt heller :)

Hm, ett till :) Snyggt var det med.
Då har jag två att kolla upp, om man nu kommer till Granngården inom dom närmaste tio åren :angel: :p

fossig skrev:
jag har ett från granngården, brunt med "lädernos"..
slick.jpg

kanske inte så bra bild men...

vi gillar det.
och det va inte särskilt dyrt heller :)

har ett typ lika dant, köpte mitt begagnat för nån vecka sen för 75 kr! fick ha kortaste hållet överallt för att min fjord(som brukar ha strl full )skulle kunna ha det. Så jag antar att det är x-full i strl, min kompis nordsvensk skulle iaf lungt kunna ha det. Lädernos är väl dessutom lite snällare än rep nos..

Det på bilderna i förra inlägget ÄR ett Globus. Ett sånt har jag till min nordis, fick dock byta ut både käkrem och pannband, eller rättare sagt ta bort. Jag satte käkremmen i övre ringarna och gjorde om det till en lindell, passar mkt bättre och sitter stadigt!

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett trasigt sidepull (det där bruna som finns på Hööks). Jag vill göra om det till träns. Jag använder varken käkrem eller...
Svar
14
· Visningar
1 189
Senast: hier
·
Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 539
Senast: Minett
·
Utrustning Ibland bevaras ens drömmar.... Så blev det i mitt fall .... igår! För att göra en lång historia kort; Som den pryltokiga... 2
Svar
26
· Visningar
4 527
Senast: Nominous
·
I
Utrustning Tänke införskaffa en remontnosgrimma till unghästen men har inte hittat något passande som går att köpa löst. Krav Svart gärna vita...
Svar
5
· Visningar
993
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?