Bruten fot?!

B

**BORTTAGEN**

Hej igen!
Nu såg jag på min lilla undulat att han nog bara har en "bakfot" på vänster ben! Är det farligt?! Liksom, hela klon och en bit av foten är borta. Jag tror inte han har gjort det här hos mig, utan det måste nästan blivit i affären! Fast han verkar ju klara sig rätt bra ändå. Hjälp, vad ska jag göra!

Linda
 
Jag är ingen expert på fåglar, men skulle helt klart ta honom till veterinären FÖR SÄKERHETS SKULL..
 
Nä, han verkar ju klara sig fint, och "stumpen" är ju helt läkt och så (jag menar, det det måste väl ha blött när den gick av?). Det kan ju vara så att han faktiskt är född med det, det vet ju inte jag... Och ta honom till veterinär verkar ju inte vara någon idé, för vad ska veterinären göra med en helt utläkt fot? Eller ska jag prata med djuraffären och få en ny undulat, jag vet inte?

Linda
 
Är det "läkt" så är det förmodligen en defekt. En ny undulat kan du inte få.
 
Om det är en trevlig fågel och han inte har ont av det förstår jag inte varför du skulle byta ut honom :confused: Han kan väl bli en lika bra fågel utan en tå.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
722
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 231
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 405
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp