Bryta upp med sambo (långt)

@Angel Men har du läst tråden? Om en manipulerande mansbebis och en kvinna som försöker göra slut men som inte kommer till skott för att mannen vägrar släppa taget?

Jag tycker det är onödigt att skriva som du gör i den här tråden, att man ska kunna leva med sig själv och att TS sätt kan vara fel väg att gå. Låt henne lämna en dålig situation på det sätt som går öht utan att ge dåligt samvete härifrån också.
 
Jag tror tvärt om att många gör liknande saker och lämnar brev eller skickar ett meddelande för att de tycker det är enklare för stunden än att träffas i person (fortsatt så vet jag självklart inte om det finns andra möjligheter i TS fall så generaliserar).
Man ska ju själv kunna leva med det i längden också och om det är någon man haft det bra med skulle jag åtminstone må extra dåligt över att utsatt någon annan för att bara lämna ett brev och plötsligt vara försvunnen. Tror att det i många fall då är större risk för att man själv tar upp kontakten också för att man får dåligt samvete och känner att man måste be om ursäkt eller förklara sig.
Om och när man äntligen gör slut med ett manipulerande misfit till partner - manlig eller kvinnlig - kan man om man inte är sambo ghosta ut dem ur sitt liv om man så vill.

Antalet kvinnor som dör varje år för att de stannar i fel relationer med fel män är gigantiskt.

Många av dem slås ihjäl just i det ögonblicket de säger att de ämnar att dra. Det finns garanterat även män som stryker med på samma vis.

I många fall hade INGEN kunnat förutspå att psykologiskt våld skulle övergå till fysiskt övervåld.
 
Jag tror tvärt om att många gör liknande saker och lämnar brev eller skickar ett meddelande för att de tycker det är enklare för stunden än att träffas i person (fortsatt så vet jag självklart inte om det finns andra möjligheter i TS fall så generaliserar).
Man ska ju själv kunna leva med det i längden också och om det är någon man haft det bra med skulle jag åtminstone må extra dåligt över att utsatt någon annan för att bara lämna ett brev och plötsligt vara försvunnen. Tror att det i många fall då är större risk för att man själv tar upp kontakten också för att man får dåligt samvete och känner att man måste be om ursäkt eller förklara sig.

Eller så gör en det för att lämna en förklaring att i lugn och ro smälta för motparten. Allt är inte bättre med diskussioner IRL.
 
@Angel Men har du läst tråden? Om en manipulerande mansbebis och en kvinna som försöker göra slut men som inte kommer till skott för att mannen vägrar släppa taget?

Jag tycker det är onödigt att skriva som du gör i den här tråden, att man ska kunna leva med sig själv och att TS sätt kan vara fel väg att gå. Låt henne lämna en dålig situation på det sätt som går öht utan att ge dåligt samvete härifrån också.
Ts har själv sagt att hon tror att hon skulle må bättre av att överlämna brevet i person så att hetsa någon att göra saker hon kanske inte mår bra över i efterhand som ni gör känns inte heller hjälpande.
Men självklart måste hon själv avgöra vad som fungerar i den specifika situationen.
 
Ts har själv sagt att hon tror att hon skulle må bättre av att överlämna brevet i person så att hetsa någon att göra saker hon kanske inte mår bra över i efterhand som ni gör känns inte heller hjälpande.
Men självklart måste hon själv avgöra vad som fungerar i den specifika situationen.

Men hur kan du med att sitta och skriva TS på näsan?! TS har ju själv funnit tröst, stöd och hjälp i tråden och nu sitter du och skriver att TS hetsas av andra.

Och slutklämmen - wow. Lågvattenmärke.

Kommer på mig själv att sitta och hoppas att du är man, för det hade varit så oerhört beklämmande om du är kvinna och lyckats missa att det farligaste en kvinna kan göra är att ända sitt förhållande.
 
Ts har själv sagt att hon tror att hon skulle må bättre av att överlämna brevet i person så att hetsa någon att göra saker hon kanske inte mår bra över i efterhand som ni gör känns inte heller hjälpande.
Men självklart måste hon själv avgöra vad som fungerar i den specifika situationen.
Ts har också berättat att mannen vid tidigare samtal försökt få henne att ändra sig och att hon haft svårt att värja sig. Vad är oddsen för att det skulle bli annorlunda denna gång?

Ev samtal går att ta senare om man vill, det behöver inte ske just vid separationstillfället.
 
Men hur kan du med att sitta och skriva TS på näsan?! TS har ju själv funnit tröst, stöd och hjälp i tråden och nu sitter du och skriver att TS hetsas av andra.

Och slutklämmen - wow. Lågvattenmärke.

Kommer på mig själv att sitta och hoppas att du är man, för det hade varit så oerhört beklämmande om du är kvinna och lyckats missa att det farligaste en kvinna kan göra är att ända sitt förhållande.
Internet är verkligen fantastiskt. Är du så oförskämd mot folk i verkligenheten också eller bara i skrift? Tack för att du får andra kvinnor att må dåligt istället, verkligen bra skrivet.
Jag lämnar tråden nu då ni fått mig att inse att TS sambo är ett rövhål som förtjänar att bli behandlad som skit 🙂
 
Och då gör du det igen. Du talar alltså för andra kvinnor? Och hur får jag dem att må dåligt
Du har fått mig att må dåligt om det inte framgick. Detta för att jag sagt att jag tycker att man ska behandla andra med respekt om det går. Men bra att veta att det inte behövs.
 
Du har fått mig att må dåligt om det inte framgick. Detta för att jag sagt att jag tycker att man ska behandla andra med respekt om det går. Men bra att veta att det inte behövs.

Eftersom du ändrade efter att jag svarade: det är väl för tusan inte respektlöst att meddela i ett brev hur en känner? Särskilt när mottagaren gjort det helt omöjligt att ta diskussionen ansikte mot ansikte. Respektlöst hade varit att fortsätta leva med någon bara för att hålla skenet uppe.
 
Om och när man äntligen gör slut med ett manipulerande misfit till partner - manlig eller kvinnlig - kan man om man inte är sambo ghosta ut dem ur sitt liv om man så vill.

Antalet kvinnor som dör varje år för att de stannar i fel relationer med fel män är gigantiskt.

Många av dem slås ihjäl just i det ögonblicket de säger att de ämnar att dra. Det finns garanterat även män som stryker med på samma vis.

I många fall hade INGEN kunnat förutspå att psykologiskt våld skulle övergå till fysiskt övervåld.
Jag som jobbar med att skydda personer som utsatts för eller riskerar att utsättas för relationsvåld har träffat många som blivit chockade över hur partnern reagerat när de velat avsluta relationen. De hade aldrig trott att denna både skulle hota och vara våldsam.
 
Jag som jobbar med att skydda personer som utsatts för eller riskerar att utsättas för relationsvåld har träffat många som blivit chockade över hur partnern reagerat när de velat avsluta relationen. De hade aldrig trott att denna både skulle hota och vara våldsam.

Det här är ju tyvärr också sant.
 
Men har du ens LÄST tråden? Hela tråden alltså.
Visst, jag ser en ledsen, egoistiskt, dramatiskt lagd och manipulativ man som försöker få till sitt liv som han vill ha det men jag tror inte många förstår hur vanligt det är att människor med barn förutsätter att vi frivilligt barnfria ändrar oss. Det är standardbeteende för 90% av mina egna ex och ingen av dom har varit en dålig människa utan beror mest på att det är så inpräntat i normerna att kvinnor ”ska” vilja ha barn.
 
Men självklart måste hon själv avgöra vad som fungerar i den specifika situationen.

Det som funkar är att göra slut på det bästa sättet för henne. Vill hon lämna ett brev och dra ska hon göra det om det är vad som krävs för att ta sig därifrån.

Jag tycker inte alls TS behandlar sin sambo som skit genom att ta sig därifrån. Däremot behandlar han henne skitdåligt. Hon mår ju dåligt och har svårt för att ta sig därifrån, har du inte förstått det? Jag förstår inte varför du känner att det är lämpligt att ifrågasätta en kvinna som försöker lämna en man som vägrar bli lämnad faktiskt.
 
Eftersom du ändrade efter att jag svarade: det är väl för tusan inte respektlöst att meddela i ett brev hur en känner? Särskilt när mottagaren gjort det helt omöjligt att ta diskussionen ansikte mot ansikte. Respektlöst hade varit att fortsätta leva med någon bara för att hålla skenet uppe.
Jo, som jag skrev anser jag det är respektlöst att lämna ett brev och plötsligt vara borta en dag utan extremt goda grunder som rädsla för fysiskt våld. Att avlämna ett brev i person för att man är för ledsen eller riskerar att ändra sig är en lite annan sak. Du får förstås tycka annorlunda. Så länge vi inte avser att bli sambos, vilket inte känns troligt, är det ju ett icke-problem.

Men ta och diskutera någonting annat som kan vara intressant för TS istället för att fortsätta hoppa på mig så är det säker mer givande för alla.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 074
Senast: Whoever
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
927
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp