Buke funkar ej med 3G men med wifi (iPhone)

zassoo

Trådstartare
Dagens i-landsproblem. Jag kommer inte åt Bukefalos.com från telefonen när jag surfar via 3G-nätet! Detta uppstod i morse, senast igår kväll var det inga problem. Slog på wifi hemma nu, inga problem.
Andra hemsidor funkar men inte Buke. Jag har inte använt ens hälften av min surf hos operatören så det är inte problemet.

Vad göra? Detta är ett stort problem eftersom jag är Buke-beroende :angel:

Sv: Buke funkar ej med 3G men med wifi (iPhone)

Låter skitkonstigt!
Har du provat att starta om luren alt. sätta den i flight-mode och sedan "tillbaka" igen?

Ja visst är det skumt! Facebook funkar också, Howrse (vilket är en hemsida som inte är ett dugg anpassad för mobil och brukar vara rätt tung). Det enda jag hittills har märkt som inte heller funkar är appen Quizkampen.

Som sagt, med wifi är det inga problem. Startade modemet igår för att testa och jo det funkade. Gick ut för att hämta posten, då räcker inte nätverket längre = kör på 3G. Tänkte att jag skulle testa nu när jag hade kommit in på Buke, men nej då gick det inte. Så fort vi kom in i huset igen funkade det. Jättekonstigt!

Jag testade att starta om telefonen, ingen skillnad. Har inte testat flightmode, får göra det.

Flightmode gör ingen skillnad. Sitter nu i skolan och använder wifi. Så det är ju nåt kajko med 3G. Kan det vara nåt fel hos min operatör?

Du har inte Tele2 som teleoperatör? De hade någon störning vet jag, så ibland gick det inte att komma åt vissa sidor beroende på var man själv bodde eller var sidans server stod.

Jo jag har Tele2! Då låter det som att det var hos dem problemet fanns :)

Liknande trådar

IT & mobiler Har precis skaffat bredband i min lägenhet och det funkar inte med min bärbara dator. Det kopplar ur och går enormt sakta. Däremot är...
Svar
4
· Visningar
611
Senast: trazel
·
IT & mobiler Hjälp mig. Jag är skitless på min dator och mitt internet hemma. Jag har ett trådlöst nätverk i vardagsrummet. Det funkar bra. I alla...
Svar
16
· Visningar
1 522
Senast: Brandgul
·
IT & mobiler Någon som har provat att surfa via 3G nätet med mobilen som modem? Hittade denna variant via 3 för fast pris 299:-/mån sitter ju här ute... 2
Svar
27
· Visningar
1 997
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur