Bukefalisternas sommarplaner!

Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Långtur på Island är underbart :love: Lite avis!

Jag åker till San Francisco imorgon! :) 11 dagar blir jag borta. Sen kommer jag hem för 5 dagars spontant slappande innan jag börjar jobba. 7-16 hela juli och augusti, men det är utomhus iaf så det är skönt. I slutet på augusti flyttar jag hemifrån också. Just ja, ska se Def Leppard och Watain dessutom.
Blir en rätt händelserik sommar! :D
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Det blir en förhållandevis lugnt sommar för mig. Är "ledig" nu i ca 2-3 veckor förutom enstaka jobb-helger. Sen blir det 4 veckor jobb + dressyrläger sista jobbveckan innan jag drar till London en vecka. Sen blir det några veckors ledigt innan studierna drar igång igen i höst.
Ska försöka att bara ta det så lugnt som möjligt då detta är i princip första sommaren på länge när jag har så många lediga dagar :)
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

KL

Mina sommarplaner är lite svåra att spika då jag är stammis på sjukhuset så främst kommer dagsutflykter bli aktuellt med Liseberg, uteserveringar, Köpenhamn osv. Om det finns ekonomi och ork hoppas jag på att åka till ett spahotell i Budapest som jag även bodde på någon vecka i november förra året :)
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Jag jobbar fram till sista augusti, men har några semesterdagar att ta ut. Tänker förlänga några helger i alla fall :)

Under midsommar åker vi till västkusten och är där torsdag-tisdag. Det blir skönt häng, hångel på stranden, god glass och en hel del cykling.
Sedan ska vi se Robbie Williams på Ullevi i juli.
... och det är väl typ de enda planerna just nu.


Det kommer att bli mycket cykling i sommar, och så ska vi renovera ett rum i huset + ordna något bra staket.
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Knapp

Min sommar består mest av jobb, men det ser jag fram emot. I övrigt tänker jag spendera ledig tid på stranden och bada i massor. Åh, jag älskar att bada:love: Annars blir det väl massor av grillning och häng med lite vänner och så och så vill jag hinna med en tur till Ullared. Jag skulle också vilja besöka The Blue Planet i Köpenhamn om jag har tid:)
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Jag ska vara ledig hela sommaren! Började min semester i slutet av maj och börjar nog jobba i början av september. Underbart!

Kommer spendera i stort sett hela sommaren i min hemstad, hemma på våran hästgård. Har ingenting speciellt inplanerat i sommar utan ska bara umgås med familj, vänner och pojkvän. Mysa med mina djur, träna hästarna, sola, bada, äta gott och dricka öl.

Hoppas på en härlig sommar :)
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Jag hade också velat sett Robbie men när jag fick biljetter så hamnade jag längst bak på sista raden så då fick det vara :/ ståplats är heller inget alternativ då jag är 160cm över havet :o
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Om precis en månad får jag semester och då väntar 3 veckor i Norrbotten :love:
Innan det ska jag hinna till Bråvalla-festivalen, byta lägenhet och någonstans ska jag klämma in kompisbesök i Jämtland och Södertälje. Det är planerna, sen vill jag gärna bila söderöver en helg eller så och se mig runtomkring där :)
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Kom hem från Sweden Rock för några dagar sen.Det var verkligen toppen :).
Mer saker jag ska göra i sommar är en Stockholmstripp,övningsköra mycket & jobba.Sen får jag se vad som händer men inte något mer större.
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Min sommar började sista veckan i Maj med London och nu i helgen var jag på Summerburst i Gbg. 1 juni började mitt vik och nu är det jobba jobba jobba som gäller fram till mitten på Augusti då jag åker till Zakynthos en vecka. Sen jobba några veckor till. Sen jobba hela livet, antar jag :p
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Åh hujeda mig.

Jag trodde att jag skulle plugga lite litteraturvetenskap och ligga på stranden och skriva klart min bok. Nu har jag helt plötsligt en helt uppbokad sommar :D (Lika bra att sysselsätta mig när kärleken är iväg så jag inte saknar ihjäl mig men lite synd om boken :( )

Har nu två veckor av plugg, midsommar, grillfester och annat som hör sommaren till.

Sedan blir det en vecka på Åland, därefter en vecka i Norge (Norden här kommer jag!) och sedan en vecka i Norrland hos kusinerna.

Därefter kommer en av mina bästa vänner hem efter att ha jobbat utomlands ett halvår så då lär det bli intensivt häng :love:

Sedan kommer en annan vän hit och bor en vecka typ och sedan är det dags att flyttstäda samtidigt som pojkvännen förhoppningsvis kommer hem.

Så, ingen vila ingen ro - men det är väl lika bra det - jag är inte bra på att ta det lugnt. :)
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Jobbar veckan ut och sen är jag ledig (formellt: arbetslös) fram till och med studiestart i slutet av augusti. Däremellan ska jag till Öland där mamma har hyrt ett hus, jobba på sommarjobbet i norra Tyskland, troligvis en lång weekend i Skottland och ovanpå det eventuellt även en festivaltripp till Polen. Kanske klämmer jag in besök till Stockholm och Oslo också men högsta prio i år ligger på att slappa här i Berlin, då det är min sista sommar som bofast här.

Livet kan vara betydligt värre ;)
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

kl

Jag gick på sommarlov i onsdags i förra veckan, och började sommarjobbet i måndags. Ska tillbringa fyra veckor med kyrkogårdsarbete (så jag hoppas på sol :p ) och sen, v. 28 går jag in på två månaders sommarlov. Eller ja, med vissa avbrott, då jag kommer jobba några helger på mitt andra extrajobb också.
Sambon har också semester från v.28 och framåt, ska bli så skönt att få vara lediga tillsammans efter ett ganska tufft år för oss båda.

Några av planerna under ledigheten är Falsterbo, då en av mina bästa vänner+man kommer ner och hälsar på, sen blir det förhoppningsvis en vecka (typ) i Barcelona med sambon under min födelsedagsvecka :love: (Första semestern sen 2005 för min del)
Ska också klämma in en vecka hos mina föräldrar i Småland, kanske röja ur lite gamla grejer ur deras överfyllda garage, men också sola och bada och hemmaplansturista med loppis och annat.

Hästen är fräsch och i nytt stall, han ska gå på bete men vi ska också försöka komma igång med lite träning igen, ny sadel står på sommarshoppinglistan!

Och utöver det har jag lite lösa planer på att sätta mig (i slutet av sommaren) och göra den portfolio jag behöver för praktik/jobbsök nu inför mitt sista år på utbildningen.

Det lutar åt en toppensommar :love:
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Jag ska försöka ta körkort, har teorin imorgon och uppkörning på fredag! Sen ska jag jobba i nordnorge i sju veckor för att sedan sticka tillbaka till göteborg och göra en omtenta. Tentan i fråga är typ den mest krävande på programmet så det är bra att jag är isolerad :p. Ska förmodligen till way out west och ska se the wall på ullevi :)! Kanske hinner med någon resa mellan tentan och skolstarten :D.
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Jag ska jobba hela sommaren, 3 dagar i veckan. Sedan har jag min häst att ta hand om. Kommer hitta på lite utflykter med familjen typ Liseberg, grilla m.m. Sedan drar jag och min syster till Kreta i augusti.
Midsommar kommer firas lugnt här hemma och eftersom vi renoverar så kommer det hålla på så gott vi hinner. Vi ska njuta av sommaren och inte bara snickra och hamra, det finns kvar i höst med.
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Jag ska jobba ett par veckor mitt i sommaren, i övrigt är jag ledig. Skönt! Ingenting speciellt är inbokat, men det blir nog mycket slappande, mycket träning, ridning, någon helg i mormors sommarstuga, och lite dagsutflykter hit och dit. :)
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Tråkigt att det inte blev som planerat för dig. Jag är praktiskt taget ledig förutom ett par släptentor så jag ska plugga till dem, läsa alla böcker jag vill hinna läsa innan skolan börjar igen, träna min unghäst för inridning och allmänt slappa. Sen ska man väl jobba lite då och då också för att finansiera hästarna :P
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 948
Senast: gulakatten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 205
Senast: jemeni
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 316
Senast: Hedinn
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 170
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp