Bukefalisternas sommarplaner!

Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Min sommar kommer bestå av flera ton nyförälskelse :love: tillsammans med 5 veckors sommarjobb under juli/augusti.

Midsommar kommer firas i nästan en vecka tillsammans med ett gäng vänner, det kommer bli helt galet roligt.
I juli ska jag åka på en långweekend i Helsingfors. Mormor ska visa mig och min bror sina rötter och det ska bli oerhört intressant och spännande.

Annars ska jag bara njuta av alla fjärilar i magen och umgås med fina vänner och ta dagarna som de kommer.
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Jag längtar till sommaren börjar på riktigt! Vilket för mig är om två veckor :) Då går jag på semester i två hela månader, varav mesta tiden tillbringas med min pojkvän någonstans i Spanien :) Vi ska varva Madrid med stranhäng vid kusten, och så tänkte vi nog roadtrippa ner till Cadiz nån helg också. Eventuellt dra till Lissabon om vi känner att vi hinner.

Längtar så jag dör.
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

*kl*

Jag har gått ner i tid på jobbet så jag kommer endast jobba 50% i sommar, vilket innebär att jag kommer för första gången på 5-6 år vara lite ledig i sommar. Unghästen åker på inridning snart, så jag kommer åka mellan mitt egna stall och där hon kommer stå för att hjälpa till med inridningen. Sen är tanken att jag ska vila upp mig efter en ganska stressig vinter och vår då jag har pluggat och jobbat sammanlagt 175% och skolan börjar redan i slutet på juli igen..

I augusti åker jag och en vän till London på semester! :D
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Kl


Blir en härlig sommar :) nästa vecka blir det ju kortvecka och midsommarfirande på landet med massa vänner, veckan efter ska jag och min kompis på Bråvallafestivalen :D sen jobbar jag en veckans juli innan det blir semester till andra veckan i augusti. Då blir det dublin med min sambo och strax efter det besöka släkt i Kalmar. Förhoppningsvis klämmer vi in en sista minuten sol-charter innan jobbet börjar med. Sen efter jobbet börjat ska vi va gårdsvakter och får bo på landet i 1,5 vecka :) och till sensommaren kommer våra hästar från Island hem till stallet :D känns bra:)
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Vad tråkigt med inställda planer!

Jag ska mestadels hålla mig hemma, men ska i alla fall klämma in att se två av mina älsklingsband, dvs. Depeche Mode och Kaizers Orchestra, vilket ska bli väldigt fint. Har jag tur blir det också Slipknot. Kommer bortsett från det att få besök av ett par ryska vänner, och ska träffa en nära väninna jag inte sett eller haft kontakt med på ett och ett halvt år (eller är det två?). Jag skulle även hemskt gärna vilja klämma in en helg i Prag, men har ingen aning om huruvida jag kommer att ha råd, men vi får se.

I augusti blir det träff/fest/spel över en helg i Göteborg med ett gäng jag spelar PS3 med, har aldrig träffat någon av dem så det ser jag verkligen fram emot!

Annars ska jag bara njuta av att vara hästfri (hästen på bete hela sommaren) och lapa sol och drinkar och ha det fint.
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Kommer bli en del jobb i sommar, men tre veckors semester blir det i alla fall med start i slutet av juli!
Helgerna kommer mestadels spenderas i Stockholm hos pojkvännen. Sen blir det en resa till Cypern tillsammans i slutet av juli :)
Jag hoppas på en varm och solig sommar så man kan sola, sitta ute och läsa, grilla etc. Sen blir det en del kalas då mamma fyller 60, pojkvännen och bästa vännen fyller 30 och brorsan 40...

Jag ska också till Ullevi och se Robbie! :D
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Jobba hela sommaren. Är lite sugen att åka upp till Göteborg någon helg.
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Sommaren börjar den 25:e, då jag har min sista tenta. Sedan är jag leeedig :). Men tänker börja på mitt exjobb så smått i juli och augusti. Kanske ta en vecka till Jylland eller Sverige och annars bara njuta av att hänga i parker med en kall öl!
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Jag jobbar! Är forskningsassistent/fältassistent eller vad man nu ska kalla min tjänst. :p Hjälper en doktorand med hennes studie under juni-juli och hittills är standard 11-timmars dagar, så tja... tur vi jobbar ute mycket, annars skulle jag inte se solen i sommar. ;)

I augusti ska jag vara så himla ledig jag bara kan!! Då ska jag förhoppningsvis renovera på ett eller annat vis, jag ska åka runt och träffa folk och åka runt på trevliga dagstripper hit och dit. Söderåsens nationalpark, Kullaberg naturreservat och Tivedens nationalpark är heta önskemål... :d Sen börjar jobbandet igen i september som fältassitent på ett annat projekt.

Summa summarum så kommer jag att spendera sommaren till stor del utomhus, i ur och skur, sol och eventuella värmeböljor. :)
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Åh, Tiveden :love: Där var jag på semester med min häst förra sommaren :) Jag och pappa och hästarna var ute i en vecka och red och bodde på gårdar. Helt otroligt underbart var det!
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Oj, visste inte att det var så stort och att det fanns sådana leder. :) Har inte kikat närmare på det alls faktiskt, men en vän har varit där och tycker att vi absolut måste dit och gå en dagstur åtminstone. :)

Folket jag bor med i sommar har nyligen varit vid Kullaberg, Söderåsen och Stenshuvud och jag är aaaavis!
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Jo, det är helt fantastiskt! Ridleder mellan olika gårdar och så kan man stalla upp hästen och sen själv bo i stuga, på pensionat eller vandrarhem. Man får lunchpaket med sig ut och så kör de packningen mellan gårdarna åt en. Vi hade fem dagar till häst har jag för mig - inte jättelånga ritter varje dag men några timmar i alla fall. Helt underbart kan jag säga - med den otroliga naturen och att få komma sin häst så nära. Jag blev som nykär av att vara där med min fina häst :love:

Du får säkert jättefina dagar där :)
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Under midsommar åker vi till västkusten och är där torsdag-tisdag. Det blir skönt häng, hångel på stranden, god glass och en hel del cykling.

Vart på västkusten styr ni kosan? Jag skulle så himla gärna vilja träffa dig!
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

För övrigt, vad gäller sommaren hoppas jag att jag får ett jobb och kör på hela sommaren! Inom min bransch brukar företagen dock stänga ner typ v28-32 så. Tja.

Kommer väl spendera en del tid i Göteborg och mer tid i Hunnebostrand där mor och far har fritidshus. Där blir det väl åka båt, bada (fast jag egentligen inte får, host host), sitta i trädgården och läsa och lösa korsord, promenera (vi kallar "promenadstråket" för Idioten för det är ju typ trehundrafemtionde gången vi går samma väg) kolla på TV-deckare på kvällarna med pappa, träffa kusin + kusinbarn, grilla och äta alldeles för mycket mat... typ så ;)
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

jag har semester vecka 27-28 (början juli) och 31-32 (början augusti). Ska mestadels vara hemma och fortsätta alla projekt/arbeten på gården.. ska bygga ett vagnsskjul och gräva och gjuta platta för blivande garaget. Dock är det mest sambons jobb det där... Jag hjälper till med det jag kan, har en valp på 12 veckor också så det tar ju sin lilla tid det med...
Annars så blir det Norrköping en långhelg tors-sön, tävling i falkenberg, ett bröllop, hundkurs, ett träningsläger, några fler tävlingar, ska åka och köpa en bagge (närmsta finns 20 mil hemifrån så det blir en dagsutflyckt). Mammas hästar kommer hit en vecka = träning för fullt :)
Jag hoppas också på bra väder så man kan åka och bada samt att det blir lättare att bygga och gjuta då :P
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Vart på västkusten styr ni kosan? Jag skulle så himla gärna vilja träffa dig!

Men finis :love:
Vi hänger i Steninge, mellan Falkenberg och Halmstad. Men jag är flyttbar. Viftar du med en dejt på Gekås så kommer jag springande som en lycklig golden retriver. :D
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Haha varför just en golden? :D

Själv ska jag pilla navelludd fram till midsommar sen börjar jag på världens bästa sommarjobb. Jobbar där fram till mitten på augusti ungefär.
Sen hoppas jag att jag kommer in på en utbildning, helst en master i biologi :d Vill veta nuuu!

Och givetvis, en massa häst häst häst hela sommaren!
 
Mina planer för sommaren gick i stöpet och jag får därmed hålla mig hemma. Men delad glädje är dubbel glädje, så nu är jag nyfiken på vad Ni har för planer i sommar? Ligga i gräset och njuta av en bra bok? Festivaler? Resor? :)

Jag och familjen åker till USA och bilar i 3 veckor i augusti. Sen åker jag nog ner till ullared och även en sväng till Falsterbo. Sen blir det givetvis mycket tid ute på landstället i Norrtäljes skärgård, ute vid killens hus och självklart en massa tid ute hos hästen :)
 
Jag och pojkvännen ska bila norrut i ca två veckor i sommar. Vi kör Landrover Defender med taktält, och stannar lite där det passar oss helt enkelt. Skulle gissa på att det blir 50/50 på camping och resten i skogen.
Jag har aldrig varit längre upp än Lofsdalen, och han har varit strax norr om Östersund, så vi tyckte det var dags :D
Vi kommer utgå från Stockholm och beta av östkusten upp till Haparanda, innan vi vänder neråt igen.
 
Har inga direkta planer alls i sommar, umgås med killen och kanske ta en tur upp till hans föräldrar i dalarna, vara med barnen och bada en massa
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 117
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
645
Senast: Ketrawzc
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 014
Senast: Viva
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 412
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp