Bukefalos 26 år!

Gunnar

Trådstartare
Moderator
Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet.
Tänkte gå igenom lite av det som hänt utvecklarmässigt på sidorna det senaste året.

Bytet till en ny server blev äntligen av utan alltför många problem.

Forumprogramvara och tilläggsprogram har buggrättats ett antal gånger.

Något många gillade var att jag skapade ett mörkt läge, även andra mindre ändringar av färgerna och layouten genomfördes nästan utan den irritation som ibland kan följa den typen av ändringar.
Några nya smileys har lagts in likaså några riktigt gamla från äldre versioner av forumet. Möjlighet att reagera med “Förvånad” på inlägg finns nu också.
Menyerna har även ändrats för att förenkla och förbättra.
Antalet svar samt visningar syns nu även i "widgetarna".
Funktionen som gör att första bilden i första inlägget visas som omslagsbild tar numera även med bilder som länkats in i inlägget.

Möjligheten för trådskaparen att låsa Dagbokstrådar har förbättrats genom byte av tilläggsprogram.
Bannade användare markeras nu som bannade så att man lättare ser att man inte kommer få svar av dem.

Vissa saker gick inte riktigt enligt plan, en uppdatering gick fel vilket gjorde att jag fick läsa in en backup och vi tappade ett antal timmars inlägg. Lite andra problem inträffade också, bland annat fungerade inte utgående e-post från servern ett antal dagar.
Push-notiser lades in och har tagits bort några gånger då de verkar påverka hastigheten på sidorna negativt.
Möjligheten att skriva inlägg först för att sedan skapa ett användarkonto har tagits bort, då fördelen sågs som mindre än nackdelen med aningens långsammare sidor med den påslagen.

Några som jag tycker intressanta milstolpar har passerats. Över 100000 hästnyheter har nu lagts in. Antalet inlägg har passerat nio miljoner, även om antalet egentligen är betydligt högre då jag tidigare rensade bort gamla inlägg under vissa forum.

Titta gärna på 25-års inlägget för mer info om vad som hänt längre tillbaka:
https://www.bukefalos.se/threads/bukefalos-25-ar.1500551/

Nedanstående länk leder till nyhetstrådar för en del av de saker jag nämnt här ovanför:
https://www.bukefalos.se/forums/bukefalos.78/?prefix_id=39

Jag ser fram emot en lite större uppdatering av forumprogramvaran under kommande året, sedan får vi se om det händer något annat spännande :)

Som alltid är jag tacksam och glad för att ni alla, användare och moderatorer, gör Bukefalos till vad det är.
 
Borde kanske ha frågat detta i förra inlägget.

Vilken förändring/förbättring tycker ni var bäst under det senaste året?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 268
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 936
Senast: Gunnar
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 584
Senast: Habina
·
Bukefalos Jag postade ett nästan identiskt inlägg i en tråd tidigare men tänkte att det nog förtjänade en egen tråd. Det kan finnas fler sätt som...
Svar
0
· Visningar
646
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp