Bukefalos bokbingo 1 februari till 31 juli 2026

Bukefalos 30 år!

Mitt femte bonuskryss blir Jag for ner till bror av Karin Smirnoff, inläst av Lo Kauppi.

Boken är den första i serien om Jana Kippo. Hon återvänder till den lilla byn Smalånger, och misären från barndomen ligger som en slöja över alltihop. Fantastiskt språk. Jag kommer definitivt fortsätta lyssna på den här serien.

Har du sett serien?

Kryssar "börjar inte i början " med boken Norrsken av Frida Skybäck, första delen av 3 om 3 systrar som lever i Sverige under 1800-talet. Boken börjar med ett brev innan själva berättelsen börjar. En väl beskriven bok och både spännande och gripande, gillade denna :)

Bifogade filer

• 20260728_235654.webp
    20260728_235654.webp
    119,1 KB · Visningar: 2
Kryssar "bokens namn börjar på P" och det är fortsättningen; Polarnatt av Frida skybäck. Också en bok som är spännande och gripande med sin handling, lite oväntat avslut där man förflyttas drygt 10 år bakåt i tiden för att detaljerat återge en brutal händelse i boken, också riktigt bra så har höga förväntningar på den 3e delen jag ska läsa 😊.

Bifogade filer

• 20260728_235644.webp
    20260728_235644.webp
    85,9 KB · Visningar: 3
Jag kryssar författare med samma initial som dig. Jag har läst "Den döende dandyn" av Mari Ljungstedt. Det är en bok i serien om kriminalkommissarie Anders Knutas och hans kollegor på Gotland. Det börjar naturligtvis med ett mord där konsthandlaren Egon Wallin mördas och hängs upp i Dalmansporten i Visby ringmur. Genom boken får man följa utredningen och flera ska falla offer för samma mördare.

Jag tycker boken var helt okej för min smak blev det dock lite för många perspektiv att hålla reda på. Jag föredrar böcker med något färre perspektiv. Kul var att läsa den på plats i Visby där vi varit några dagar på semester och vi gick även och kollade på Dalmansporten en dag efter jag börjat läsa den. :)

Bonuskryss 3 - The Ex Hex av Erin Sterling. Vivienne och Rhys, en häxa och trollkarl, spenderade en sommar tillsammans som unga förälskade, men när det bröt upp och Vivienne var förkrossad att hon och kusinen gjorde en fejkceremoni där hon förbannade Rhys. Nio år senare kommer Rhys tillbaka till staden, och udda saker börjar hända - och det visar sig att den där förbannelsen kanske inte var fejk trots allt, utan av misstag råkade det visst förbanna honom på riktigt. Men känslorna mellan dem börjar också komma tillbaka.
Snabbläst och trevlig, med romantik och humor.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka