Bukekullar 23/24

Planerar 1 aussiekull i år och parning beräknas bli av i mitten av juni.

Hane är bokad, ik blir 0.0% och alla valpar kommer bli blå, eftersom både tik och hane är blå :up:
Vadå blå?
Finns den färgen?
Om du syftar på blue merle × blue merle så får man inte para merle med merle?
 
Blå som i blå och tan. Det är australisk terrier Gnist har, inte den andra sortens aussie.
Aha, jag tänkte väl.. Borde kommit ihåg det men för mig som träffar en hel del aussie folk av den andra varianten så går min hjärna automatiskt till shepherden. Förtränger att det finns terrier, kanske för att det så sällan man stöter på dem 😅.
 
Vadå blå?
Finns den färgen?
1706438162370.jpg


Klart den finns, säger det blå Pixiefröet 😁
 
Inte riktigt bukekull i den bemärkelsen att jag ska ha kullen, men Lemmy är hos sin tilltänkta nu så hoppas vi på parningar. Än är det tidigt, men det passade så bra att vi ändå passerade i helgen så då lämnade vi av honom på väg hem. Tomt här hemma nu med bara Zeppelin hemma! Han var ju väldigt upprörd att han inte fick komma ur bilen när där var två brudar, en i löp och en som just gått ur typ..mycket orättvist! :rofl:
 
Zoe har fortfarande inte kommit i löp 🙄

Den parade tiken jag skulle ha valp från är dräktig, men troligen bara 5-7 valpar och hon har så många bra valpköpare, att jag sagt att "min" valp ska gå till en av mina elever istället. Bättre att den kommer till ett hem som längtar massor och den inte blir en i mängden💔 Då kan jag ju följa den lite på håll iaf.

Andra kullen i Sverige jag ska ha från tillverkades förhoppningsvis igårkväll 😍
 
Resultatet av gäster som inte lyssnar o abortsprutor som inte funkar… Ja jag har redan gått o hatat mej själv för de här men jag har gjort allt jag kunnat för o förhindra detta. Lång historia kort, hane va instängd i mitt sovrum o tik va bakom galler i vardagsrum när jag gick ut med mina 3 andra hundar o mina middagsgäster ville gosa med hanen o inte stängde dörren efter sej så tik hoppade över gallrena. Åkte o gav abortsprutor o på återbesök för ultraljud va hon tydligen tom.. Tiken blev aldrig jättestor, inte konstig med bara 3 små så jag misstänkte skendräktighet tills hon kom halvvägs genom vecka 7 när de bara sa pang o så blev de väldigt tydligt att så va inte fallet. Mest troligen kommer alla tre stanna här av olika anledningar
 

Bifogade filer

  • IMG_7394.jpeg
    IMG_7394.jpeg
    368,6 KB · Visningar: 287
Resultatet av gäster som inte lyssnar o abortsprutor som inte funkar… Ja jag har redan gått o hatat mej själv för de här men jag har gjort allt jag kunnat för o förhindra detta. Lång historia kort, hane va instängd i mitt sovrum o tik va bakom galler i vardagsrum när jag gick ut med mina 3 andra hundar o mina middagsgäster ville gosa med hanen o inte stängde dörren efter sej så tik hoppade över gallrena. Åkte o gav abortsprutor o på återbesök för ultraljud va hon tydligen tom.. Tiken blev aldrig jättestor, inte konstig med bara 3 små så jag misstänkte skendräktighet tills hon kom halvvägs genom vecka 7 när de bara sa pang o så blev de väldigt tydligt att så va inte fallet. Mest troligen kommer alla tre stanna här av olika anledningar
Det finns väl inget skäl att hata sig själv. Grattis till småttingarna och hoppas att det inte blir för besvärligt för dig
 
Det finns väl inget skäl att hata sig själv. Grattis till småttingarna och hoppas att det inte blir för besvärligt för dig
Jag har vart så arg på mej själv o tänkt att jag kunde ju ha låst sovrumsdörren eller gjort si eller så. Men jag försöker tänka på att jag faktiskt gjort allt för o förhindra detta o jag kan ju inte göra så mycket åt att abortsprutorna inte gjorde sitt o att ultraljudet visade på tom tik.

Tack så hemskt mycket o de ska nog funka bra, jag jobbar ju hemifrån så de underlättar mycket nu
 
Resultatet av gäster som inte lyssnar o abortsprutor som inte funkar… Ja jag har redan gått o hatat mej själv för de här men jag har gjort allt jag kunnat för o förhindra detta. Lång historia kort, hane va instängd i mitt sovrum o tik va bakom galler i vardagsrum när jag gick ut med mina 3 andra hundar o mina middagsgäster ville gosa med hanen o inte stängde dörren efter sej så tik hoppade över gallrena. Åkte o gav abortsprutor o på återbesök för ultraljud va hon tydligen tom.. Tiken blev aldrig jättestor, inte konstig med bara 3 små så jag misstänkte skendräktighet tills hon kom halvvägs genom vecka 7 när de bara sa pang o så blev de väldigt tydligt att så va inte fallet. Mest troligen kommer alla tre stanna här av olika anledningar

Men oj!
Du har ju verkligen gjort vad du kunnat så hata inte på dej själv! ❤️
Sån otrolig tur i oturen att du är hemma mycket, inte vem som helst som kan lösa en sån överraskning.
Ras/raser på dom små underverken och hur många hundra hundar kommer ni ha om du behåller alla som planerat? 😁
 
Men oj!
Du har ju verkligen gjort vad du kunnat så hata inte på dej själv! ❤️
Sån otrolig tur i oturen att du är hemma mycket, inte vem som helst som kan lösa en sån överraskning.
Ras/raser på dom små underverken och hur många hundra hundar kommer ni ha om du behåller alla som planerat? 😁
Ja alltså de va verkligen inte vad jag hade räknat med efter abort o ultraljud som visade tomt men när vi kom halvvägs genom vecka 7 o hon blev väldigt rund helt plötsligt började jag ju fundera o förberedde ifall att o tur va de 😅 Tiken e Husky o pappan e husky/malamute så de e ju inte helt galet iallafall även om tiken absolut inte e nåt avelsmaterial av många olika orsaker men främst mentaliteten. De blir totalt 8 om alla 3 småttingar behålls :angel: 8 väldigt unga hundar:nailbiting:
 
Ja alltså de va verkligen inte vad jag hade räknat med efter abort o ultraljud som visade tomt men när vi kom halvvägs genom vecka 7 o hon blev väldigt rund helt plötsligt började jag ju fundera o förberedde ifall att o tur va de 😅 Tiken e Husky o pappan e husky/malamute så de e ju inte helt galet iallafall även om tiken absolut inte e nåt avelsmaterial av många olika orsaker men främst mentaliteten. De blir totalt 8 om alla 3 småttingar behålls :angel: 8 väldigt unga hundar:nailbiting:

Husky är ju åtminstone en hund som trivs med flocklivet, du har ju så att du kan börja köra hundspann sen isåfall 😁😅.

Min äldsta tik blev tjuvparad i stallet (när hon var kopplad 🙃) när jag var säker på att hon gått ur löp för länge sen. Var väldigt noga med att välja ut valpköpare till de fyra valparna som var av krävande mix, satte ut de till väldigt rimligt pris för en blandis och fick många stollar som ringde men också de guldklimpar till valpköpare jag sållade ut och alla är kvar i sina hem och verkar må gott såhär sju år senare. Två blev stallhundsr och en hamnade hos en instruktör som ville ha hund av mindre modell som barnen också kunde hjälpa till med, den sista hade navelbråck och hamnade hos en släkting.
 
Husky är ju åtminstone en hund som trivs med flocklivet, du har ju så att du kan börja köra hundspann sen isåfall 😁😅.

Min äldsta tik blev tjuvparad i stallet (när hon var kopplad 🙃) när jag var säker på att hon gått ur löp för länge sen. Var väldigt noga med att välja ut valpköpare till de fyra valparna som var av krävande mix, satte ut de till väldigt rimligt pris för en blandis och fick många stollar som ringde men också de guldklimpar till valpköpare jag sållade ut och alla är kvar i sina hem och verkar må gott såhär sju år senare. Två blev stallhundsr och en hamnade hos en instruktör som ville ha hund av mindre modell som barnen också kunde hjälpa till med, den sista hade navelbråck och hamnade hos en släkting.
Haha ja hundspann e målet med dom jag redan hade men 3 till gör de ännu roligare 😅 Ja om jag säljer någon av dom så blir de väldigt noga o till rimligt pris men just nu med hänsyn till tikens mentala brister går tankarna i att behålla då jag inte vill skicka iväg någon valp som blir ett "problem" för en ev valpköpare:)
 
Haha ja hundspann e målet med dom jag redan hade men 3 till gör de ännu roligare 😅 Ja om jag säljer någon av dom så blir de väldigt noga o till rimligt pris men just nu med hänsyn till tikens mentala brister går tankarna i att behålla då jag inte vill skicka iväg någon valp som blir ett "problem" för en ev valpköpare:)
Mentaliteten måste inte gå i arv. Jag har beskrivit en tik som var katastrof, men när hennes avkommor i 2 kullar blivit vuxna visade de sig vara jättetrevliga hela högen, bättre än genomsnittet för rasen. Det betyder såklart inte att man bör avla på mentalt dåliga hundar, men förhoppningsvis blir dina valpar bättre än sin mamma :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 601
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 700
Senast: Mabuse
·
Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
48 389
Senast: eyz
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 693
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp