Bukekullar 23/24

Mentaliteten måste inte gå i arv. Jag har beskrivit en tik som var katastrof, men när hennes avkommor i 2 kullar blivit vuxna visade de sig vara jättetrevliga hela högen, bättre än genomsnittet för rasen. Det betyder såklart inte att man bör avla på mentalt dåliga hundar, men förhoppningsvis blir dina valpar bättre än sin mamma :)
Ja men precis, jag hoppas dom får sin fars mentalitet istället men de visar sej tids nog :)
Jag har ändå gjort mitt bästa för att förhindra den här kullen o kommer om någon säljs ta tillbaka vid eventuella problem o stötta ev valpköpare då de ska va kul att ha hund o inte bara jobbigt så jag tröstar mej själv med att jag ändå tar mitt ansvar
 
Ja men precis, jag hoppas dom får sin fars mentalitet istället men de visar sej tids nog :)
Jag har ändå gjort mitt bästa för att förhindra den här kullen o kommer om någon säljs ta tillbaka vid eventuella problem o stötta ev valpköpare då de ska va kul att ha hund o inte bara jobbigt så jag tröstar mej själv med att jag ändå tar mitt ansvar
Ja herregud, man kan inte mer än försöka. Shit happens ibland och så är det bara.
 
Ja herregud, man kan inte mer än försöka. Shit happens ibland och så är det bara.
Ja alltså jag har gått o skällt på mej själv för att jag inte låste sovrumsdörren o för att jag va tvungen o gå ut med dom andra o ja allt men samtidigt försöker jag tänka att jag faktiskt inte hade någon anledning att låsa sovrumsdörren för hanhunden öppnar varken dörrar eller går nära kompostgaller o tiken va ju i vardagsrummet o gästerna litade jag på. Jag särade på dom igen så fort dom hade släppt varandra o dagen efter blev de en tur till veterinären så jag känner ändå att jag gjort allt jag kunnat
 
Ja alltså jag har gått o skällt på mej själv för att jag inte låste sovrumsdörren o för att jag va tvungen o gå ut med dom andra o ja allt men samtidigt försöker jag tänka att jag faktiskt inte hade någon anledning att låsa sovrumsdörren för hanhunden öppnar varken dörrar eller går nära kompostgaller o tiken va ju i vardagsrummet o gästerna litade jag på. Jag särade på dom igen så fort dom hade släppt varandra o dagen efter blev de en tur till veterinären så jag känner ändå att jag gjort allt jag kunnat
Du har definitivt gjort att du kunnat :) Vad är det för ras på valparna?
 
Du har definitivt gjort att du kunnat :) Vad är det för ras på valparna?
Tack jag försöker se de så men gud va jag tryckt ner mej själv :banghead: Tiken e Husky o hanen e husky/malamute så de e inte helt galet tur i oturen. Tyvärr har tiken en hel del rädslor (en av anledningarna till att jag valde o göra abort) o hur mycket av de som e arv o hur mycket som beror på hennes miljö under hennes första år vet jag inte, hanen e väldigt stabil på alla sätt så med lite tur så ärver valparna han😅

Tiken blir bättre o bättre som tur e men oron för att rädslorna ska gå i arv finns där ändå, hennes kullbror e raka motsatsen så med lite tur beror hennes rädslor på hennes första levnadsår
 
Det blev en tredje parning i fredags och i lördags kom han hem. Han satt i fönstret och grät när tikens ägare for 😅 men det är så skönt att ha honom hemma i sängen brevid mig igen 🥰
1000006153.jpg
 
Jo vet att du ska ha en annan och anade att det var en plan. Men tänkte en valp mer skadar väl inte 😅🤷‍♀️

Nä, om vi har 7 eller 8 hundar spelar väl egentligen mindre roll :laugh: Min partner står också på kö för valp, förhoppningsvis inte förrän nästa år dock. Så det får väl vara hans tur nästa gång :D

De flesta valparna ur L:s kull verkar hamna ganska nära, så tanken är att jag och uppfödaren (som ska spara en) ska ha lite valpträffar och unghundskurser tillsammans. Det kommer ju inte skilja så mycket på dem i ålder, så min får väl hänga på trots att hon är en utböling 😆
 
Småttingarna växer så de knakar o mammahund gör ett riktigt bra jobb, mycket bättre än jag förväntade mej. Dock har hon en förkärlek för o stoppa nosen i ögat på mej när hon vill gosa :rofl:
 

Bifogade filer

  • IMG_7623.jpeg
    IMG_7623.jpeg
    231,8 KB · Visningar: 140
2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet, väntandet, förberedelser, mer väntande, valpbilder mm.

Nu har jag äntligen kullplaner igen i vinter, någon mer som är i väntans tider?
20240311_082528.jpg

Hanhunden är här på semester över höglöpet. Zoe säger att han är fantastisk, han är heeelt slutkörd av hennes flirtande 😂😂 Tyvärr missade kameran när hon sparkade honom i huvuder för att få igång honom 😂 (de har lekt och flirtat i flera timmar, ett par dagar kvar till höglöp men hon står redan 🙄😁)
 
Visa bifogad fil 140859
Hanhunden är här på semester över höglöpet. Zoe säger att han är fantastisk, han är heeelt slutkörd av hennes flirtande 😂😂 Tyvärr missade kameran när hon sparkade honom i huvuder för att få igång honom 😂 (de har lekt och flirtat i flera timmar, ett par dagar kvar till höglöp men hon står redan 🙄😁)
Låter inte som han tycker det är så mycket semester :rofl:
 
Låter inte som han tycker det är så mycket semester :rofl:
Han fick valla lite på lunchen så då var det semester :D Två timmars lösspring med mina andra hanhundar, en stunds vallning och så lite mer bus, allt med avsikt att vi ska få sova inatt. Det verkar inte så lovande...

Förövrigt, så underbart med dessa språksäkra hundar. 6 år gammal hanhund som kommer in i nytt hushåll och får lattja med löptik. In i bilen med fem andra hanhundar mellan 2-3 års ålder och sen tur ihop - inte ett gruff.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 669
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 514
Senast: Mabuse
·
Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
47 456
Senast: Blyger
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 887
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp