Bukeroman nr 2 ...

Hurra! Jag sträckläste den första (som e-bok för bukefalisterna hade köpt alla..?) och gillade den jättemycket - nästan som att läsa på buke blandat med en Klara-bok! Nu vet jag vad jag ska läsa härnäst :love:

Edit: ser nu att den finns på min ljudbokstjänst! Move aside Hannah - en släktsaga här ska det lyssnas bukeroman nr 2 resten av dagen!
 
Vad märklig inställning av förlaget med tanke på hur stor ridsporten ändå är i Sverige. Det finns ju några böcker till, men jag hoppas verkligen att det kan bli fler från den miljön.
La precis till den nya som ljudbok, den blir den nästa att lyssna på :D

Just det här förlaget går ju emot strömmen genom att ge ut den. :)
Mitt gamla förlag Damm som gav ut den förra vuxenromanen har blivit uppköpt och "försvunnit".

Nej jag tycker också att det är konstigt. Hästsport är ju väldigt stort i Sverige så det borde väl inte vara så avskräckande att det råkar förekomma några hästar i en bok, som en del av vardagen, ens för de som INTE gillar hästar. Jag gillar inte att bli redlös, träna kampsport, putsa mina vapen eller lyssna på rap, men jag läser ändå böcker där folk ägnar sig åt sånt ... (och mycket annat)
 
Obs! Det här är ingen fortsättning på den förra, utan en helt annan historia med andra personer. Men del utspelar sig delvis i ett stall den här också, det blir lätt så ... :)

Jag förstod det, även om det kanske inte märktes i hur jag uttryckte mig. :angel: Men bra förtydling ändå!
 
Det där var ju intressant eftersom den förra boken inte är inläst. :)
Den nya är däremot inläst och jag hoppas att om den blir nycket lyssnad på så kommer förlaget att vilja läsa in den första också. Det är liksom så det funkar.
Den första finns som E-bok där, jag var otydlig med det ;) men hoppas såklart att den första blir inläst också!
 
Just det här förlaget går ju emot strömmen genom att ge ut den. :)
Mitt gamla förlag Damm som gav ut den förra vuxenromanen har blivit uppköpt och "försvunnit".

Nej jag tycker också att det är konstigt. Hästsport är ju väldigt stort i Sverige så det borde väl inte vara så avskräckande att det råkar förekomma några hästar i en bok, som en del av vardagen, ens för de som INTE gillar hästar. Jag gillar inte att bli redlös, träna kampsport, putsa mina vapen eller lyssna på rap, men jag läser ändå böcker där folk ägnar sig åt sånt ... (och mycket annat)

Ah, det är ju coola manliga sysslor.
Självklart ska jag läsa den. Och ha ramslöksångest. Men den kommer😂
 

Lite förlegade uppgifter, t.ex bor jag inte i Dalsland längre och så har jag ju skrivit rätt många fler böcker. Men namnet är ju rätt. :D

På tal om wikipedia - för några år sedan upptäckte en bekant vad som stod om mig där. Bland annat att jag äger de två största stallen i Sverige och att när något går mig emot så har jag ett motto som jag ropar högt: "I am young, wild and beautiful!!!":rofl:

Jag hoppas jag inte behöver påpeka att det där inte är sant...:D
 
Ramslöksångest låter som att det skulle vara en fortsättning på boken Nässelvrede, så jag avråder. :D

Jag hade kanske inte tänkt mig det som titel. Men nu när du säger det ...
Betydligt bättre än de käcka titelförslagen jag fick när förra boken kom ut, då hela buke gick på högvarv för att hitta på titlar på kommande böcker. Har för mig att nivån var i stil med "Bettan testar graman" och "Klinikbesöket del 1-32", "Den heta hovslagaren" osv ...:D
 
Ni som vill köpa "Bukeromanen nr 1" och som jag inte är så förtjust i e-böcker kan ju titta på sidor som säljer begagnat. Den finns att hitta.
 
Jag hade kanske inte tänkt mig det som titel. Men nu när du säger det ...
Betydligt bättre än de käcka titelförslagen jag fick när förra boken kom ut, då hela buke gick på högvarv för att hitta på titlar på kommande böcker. Har för mig att nivån var i stil med "Bettan testar graman" och "Klinikbesöket del 1-32", "Den heta hovslagaren" osv ...:D
Åh det minns jag! :laugh: Det började med det här inlägget:

https://www.bukefalos.se/threads/bukeromanen.1168264/page-6#post-15419184

Gamla Bettan :love:
 

Liknande trådar

Kultur Nej, jag har inte hunnit skriva en till, men jag funderar förstås på att göra det. :) Att jag kallat mina två romaner för "Bukeromaner"...
2
Svar
20
· Visningar
1 432
Senast: Miran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp