Bukefalos 28 år!

Bukeromanen ....

Sv: Bukeromanen ....

*kl*

Nu har jag läst halva boken och vill varna er andra!

Den går ju inte att lägga ifrån sig! Jag måste ju jobba och göra andra saker men vill inte sluta läsa. Helt klart en farlig bok! :D

Det där låter ju utmärkt tycker jag!:D
 
Sv: Bukeromanen ....

ahaa, då får jag se vad jag väljer ;) Gillar ju egentligen riktiga böcker bättre, men bokläsaren är sjukt praktiskt :angel: :D
 
Sv: Bukeromanen ....

Man får vara tacksam för de dagar hon då hon nöjer sig med att tjuvlåna träns.:crazy: Andras hästar brukar se svettiga ut efter att Bettan har varit där - och eftersom det är en vuxenbok - så även stallägarens man ...:eek:

Med den tvetydiga titeln - Bettan rider igen...
(förlåt, jag kunde inte låta bli... :p)
 
Sv: Bukeromanen ....

Här talar erfarenheten återigen, förstår man. :p

Apropå skavsår, så ser jag med spänning fram mot romanen

Bettans ridsår

Jag har just genomfört en ytterst smärtsamt empirisk undersökning i just det ämnet ...:o (läs under "dressyr" för fler detaljer ...;))

Vill bara tillägga mitt i tramset att jag är SÅ glad över er entusiasm. Det är rätt ensamt att vara författare och då har Buke varit (är) mitt fikarum där man kan träffa andra och babbla lite. Det har betytt väldigt mycket.:love:
 
Senast ändrad:
Sv: Bukeromanen ....

Jag har just genomfört en ytterst smärtsamt empirisk undersökning i just det ämnet ...:o (läs under "dressyr" för fler detaljer ...;))

Vill bara tillägga mitt i tramset att jag är SÅ glad över er entusiasm. Det är rätt ensamt att vara författare och då har Buke varit (är) mitt fikarum där man kan träffa andra och babbla lite. Det har betytt väldigt mycket.:love:

Jag bidrar med lite entusiasm från mitt hörn också! Det är underbart att du gett ut en vuxenbok med hästar. Hoppas det blir en ny genre!

Framför allt känns det enormt hedrande att vi, simpla bukefalister, kunnat bidra med inspiration. Men det är din fantasi och berättarförmåga som är boken! Du är så cool, Miran! :love:
 
Sv: Bukeromanen ....

*kl*
Har provläst och blev så besviken över att det inte var mer så det blir förstås en beställning här med.

Tänkte också på det som någon skrev om hur man kommer ihåg saker från sin barndoms böcker, själv plöjde jag allt och då menar jag verkligen allt, det var Svarta Hingsten, Annika, Pysen, Britta och Silver, Lotte, Wendy (inte tidningen) och dessutom hade jag hela mitt rum, inklusive taket tapetserat med hästaffischer, ena väggen var helt dedikerad till Mulle. Så nog sätter det sina spår. Det känns dessutom helt fantastiskt att min dotter fått ett brinnande hästintresse och likt mig bara plöjer allt hon kommer över.
 
Sv: Bukeromanen ....

Nu snor jag en knapp :rofl:

Läste igenom hela tråden och behöver inte smakprovet. Boken är beställd och ser fram emot detta!
 
Sv: Bukeromanen ....

Nu snor jag en knapp :rofl:

Läste igenom hela tråden och behöver inte smakprovet. Boken är beställd och ser fram emot detta!

Det här blev ju värsta reklamtråden ...:o Det var inte det som var meningen, jag ville bara tacka för inspirationen och så kändes det ju inte som någon större vits att skriva en "Bukeroman" om inte buke vet om det ...
 
Sv: Bukeromanen ....

KL

Förlaget har inte tänkt på att lägga en banner på buke? Vad jag minns är det inte så förfärligt dyrt?

Vi på senior pratar ju om boken nu men de andra forumen? Det är säkert många som inte alls finns här och som är intresserade av boken om de vara får veta att den finns.
 
Sv: Jag har också skrivit en hästbok för vuxna

KL

Tillåt mig förklara, boken handlar om en älskad häst som jag av omständigheter blev tvungen att sälja, hästen såldes genom ombud till USA.

Jag fick ingen ro om jag inte fick veta vad som hänt honom, jag fick kontakt med köparen genom ombudet, vi startade en brevväxling som pågick i många år och fortfarande gör det. Vi är nu trognaste vänner.

När hon inte längre kunde ha hästen kvar SKÄNKTE hon mig den tillbaka, hästen återbördades genom min försorg till Sverige där han levde tills han dog.

Boken är en hyllning till vad en häst kan göra för att skapa gemenskap mellan människor - och alla surmagade kan bara hålla truten!

Här gäller det ingen häst som helst, kom ihåg att det här var på 80-talet och då exporterades inte massor av svenska hästar och all kommunikation skedde på papper, snigelpost.

IMG_0004.jpg


IMG_0002.jpg



IMG_0001.jpg


Denna häst var en prydnad for svensk avel och för amerikansk generositet och vilken betydelse han hade för oss 2, 40+ kvinnor i våra livskriser kan ni läsa om i boken.

Våras båda Marnas och Lindas, San Siro finns i våra minnen, han är begravd i Vinslöv.
Att göra reklam för en sådan bok är ingen skam, fler hästböcker för vuxna, Tack.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp