Bukeromanen ....

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Miran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 821
  • Visningar Visningar 112 058
Sv: Jag har också skrivit en hästbok för vuxna

Det är det som är grejen med pocketböcker, tycker jag. Som smågodis, man köper en hel påse åt gången. Man väljer noga, utgår från en del säkra kort som man verkligen är sugen på och fyller på med några oprövade smaker:D

Vilken fantastiskt fin beskrivning av det fenomenet :love:

(Och en rimlig förklaring till varför jag är beroende av just smågodis och pocketböcker :D )

Det är det som är grejen med pocketböcker, tycker jag. Som smågodis, man köper en hel påse åt gången. Man väljer noga, utgår från en del säkra kort som man verkligen är sugen på och fyller på med några oprövade smaker:D

Åh, då är det därför Pocket Shop (visst heter den så?) som finns på bl.a. flygplatser och tågstationer, är så oemotståndlig att gå in i! Jag har aldrig lyckats passera genom utan minst en bok i påsen ... vanligtvis flera....

Min kille styr mig gärna över till skoaffärer (!) men nu har jag kommit på att det är för att de ligger mittemot Akademibokhandeln där vi brukar handla. Han ser hellre på skor än förlorar mig bland böcker...

Men det är underbart, tycker jag! Jag blir alldeles förfärad av ryktena om att Bokhandelns död är nära, att folk inte går in där och köper böcker längre. Alla köper via nätet :angel: - eller inte alls! Det finns få butiker som gör mig så lycklig som en riktig Bokhandel (så lycklig så jag måste skriva ordet med stor bokstav!).

De stora i USA läggs ner på löpande band nu - Borders, Barnes and Noble, etc. Det är förfärande!

Fast jag kan förstå att de lokala bokhandlarna får stänga, 100 kr dyrare att köpa boken där istället för på nätet men det fick det vara värt den här gången!

Miran:
Vad i hela fridens namn har du nu gjort? Jag kan ju inte lägga ifrån mig boken men jag måste ju göra lite annat...

Sv: Bukeromanen ....

Dito är bokus speciella sida för e-böcker. Du loggar in med ditt vanliga bokuskonto. Finns som app så du kan köpa och läsa i telefonen. I annat fall använder du bara dito för att ladda ner till datorn, så ligger den där i EPUB-format. Jag konverterade till MOBI-format och la över i min läsare, men den går såklart att läsa i datorn om du vill. :)

eehhh .. ? :confused: Jag koper normalt riktiga bocker (en till som gillar att halla i en bok) eller bestaller fran iTunes direct pa min iPad. Hur ska jag lyckas fa den har boken pa min iPad?:crazy:

Har inte koll på hur det fungerar med Apples produkter... Men det borde gå att dra ner den till datorn och sedan omvandla till rätt format (om det inte går att läsa EPUB på iPaden), för att sedan lägga den från datorn till iPaden. För jag gissar att boken inte finns på iTunes?

-kl-
Spännande!
Lämnade ett inköpsförslag till lokala Stadsbiblioteket samtidigt som jag påpassligt briefade the story of the making och forumitisk onlinekoppling.

Förbannat fascinerande hopknytning av säcken egentligen... när sociala medier blir till böcker, som läses online, men har författats av en alias på ett forum... som redan existerar i medforumiternas medvetande och fysiskt i deras bokhyllor. Fyra Dimensioner av Häst, liksom...

Hade jag fortfarande varit sådan (medievetare) är det här uppsats- och avhandlingsstoff!

Inget gör en författare gladare än ett sådant här uttalande!:D:bump:

:D Vad bra att jag glädjer dig ialla fall! Maken muttrade något om disk, tvätt och mat. :angel: Men han klarade visst av diskmaskinen utan min insats och det är väl kanske ingen jätteupp offring att slänga in maten i ugnen medans han skjutsar barnen på lite olika aktivteter... :angel:

:D Vad bra att jag glädjer dig ialla fall! Maken muttrade något om disk, tvätt och mat. :angel: Men han klarade visst av diskmaskinen utan min insats och det är väl kanske ingen jätteupp offring att slänga in maten i ugnen medans han skjutsar barnen på lite olika aktivteter... :angel:

Då tror jag att du kommer att känna igen dig i boken och att risken är rätt stor att din make kommer att fortsätta muttra efter att du har läst ut den ...:angel:

-kl-

Förbannat fascinerande hopknytning av säcken egentligen... när sociala medier blir till böcker, som läses online, men har författats av en alias på ett forum... som redan existerar i medforumiternas medvetande och fysiskt i deras bokhyllor. Fyra Dimensioner av Häst, liksom...

Hade jag fortfarande varit sådan (medievetare) är det här uppsats- och avhandlingsstoff!

Jag håller med dig, det är väldigt fascinerande. Skulle också kunnat tänka mig att skriva om fenomenet. Kanske gör jag det också. Med betoning på kanske ...:D

Nog för att det är smidigt att beställa på nätet, men jag ÄLSKAR att vandra omkring i en bokhandel :love: Gå och strosa runt, titta på alla fina böcker, läsa på baksidan av de som ser fina/intressanta ut osv osv osv... :D

Jag läste ut boken igår lunch och jag kommer kräva en uppföljning!! En riktigt bra bok! :)

Kunde verkligen känna bukediskussionerna i vissa dialoger ;)

Då tror jag att du kommer att känna igen dig i boken och att risken är rätt stor att din make kommer att fortsätta muttra efter att du har läst ut den ...:angel:

:bow: Den är alldeles för kort bara! Men helt underbar, tack för en helt underbar bok som jag hoppas är första delen av många många fler! Jag kan inte sätta fingret på exakt vad men den berörde mig! :love: Men jag ville ju inte att den skulle ta slut, jag vill veta mer!!! Men nu ska den få vandra vidare till andra hästvänner som inte har hittat till Bukefalos än!

:bow: Den är alldeles för kort bara! Men helt underbar, tack för en helt underbar bok som jag hoppas är första delen av många många fler! Jag kan inte sätta fingret på exakt vad men den berörde mig! :love: Men jag ville ju inte att den skulle ta slut, jag vill veta mer!!! Men nu ska den få vandra vidare till andra hästvänner som inte har hittat till Bukefalos än!

Åh vad roligt att ni gillar den, du och Mirtai!:)

Ni vet, man jobbar med något i flera år och plötsligt ska man släppa ut sin lilla bokbebis i ljuset ... det är rätt nervöst!:crazy:

Jag är också överförtjust. Igårkväll var jag tvungen att lägga mig med 30 % kvar... inte för att jag kunde sova, låg och funderade över karaktärerna och vad som skulle hända istället. Läste ut den nyss och de har verkligen krupit sig in under skinnet på mig.

Håller med Mirtai om att jag kände igen en del saker, bukeroman passar verkligen in.

Tack för en väldigt väl skriven bok Miran. :)

-kl-
Spännande!
Lämnade ett inköpsförslag till lokala Stadsbiblioteket samtidigt som jag påpassligt briefade the story of the making och forumitisk onlinekoppling.

Jag funderade på det här hela kvällen igår och insåg mer och mer hur sanslöst det egentligen är. Att jag som författare blir inspirerad av ett internetforum, skriver en bok och sedan läser användare på forumet boken, kan kommentera så att författaren kan följa läseprocessen i realtid och läsarna kan få återkoppling direkt från författaren i princip när de vill. Att många av läsarna redan läst böcker av mig utan att veta att jag är jag är ju ytterligare en dimension.

Helt absurt egentligen, och rätt underbart och ganska unikt skulle jag tro? Det var inte alls så här jag hade tänkt att det skulle bli, men nu är det så och det är faktiskt väldigt kul!:D

Nog brukar jag få rätt mycket brev från mina läsare även i vanliga fall, som jag naturligtvis svarar på, men inte så här ögonblickligen, jag kan ju nu i vissa fall följa med läsaren hela vägen från nyfikenhet till beställning, bokens ankomst och hur den uppfattas under läsningens gång. Helskumt.:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka