Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Angående bokhandlar. Jag har en sån där larvig dröm om att jag ha en egen bokhandel som är personlig alltså inte så organiserad och skyltad som till exempel de kedjor som finns. Ungefär lite som i filmen "You got mail".
Jag funderade på det här hela kvällen igår och insåg mer och mer hur sanslöst det egentligen är. Att jag som författare blir inspirerad av ett internetforum, skriver en bok och sedan läser användare på forumet boken, kan kommentera så att författaren kan följa läseprocessen i realtid och läsarna kan få återkoppling direkt från författaren i princip när de vill. Att många av läsarna redan läst böcker av mig utan att veta att jag är jag är ju ytterligare en dimension.
Helt absurt egentligen, och rätt underbart och ganska unikt skulle jag tro? Det var inte alls så här jag hade tänkt att det skulle bli, men nu är det så och det är faktiskt väldigt kul!
Nog brukar jag få rätt mycket brev från mina läsare även i vanliga fall, som jag naturligtvis svarar på, men inte så här ögonblickligen, jag kan ju nu i vissa fall följa med läsaren hela vägen från nyfikenhet till beställning, bokens ankomst och hur den uppfattas under läsningens gång. Helskumt.![]()
Det slår mig just att hela Buke kanske redan är ett sådant litterärt verk i realtid.![]()
Sammanhang är en konstruktion.
![]()
Du borde skaffa dig en författarsida på facebook.
Briljant!
![]()
Hm, jag minns det där om fan-familjen som filmade dig när du gick till brevlådan...
Den uppdaterade varianten är naturligtvis att du sätter upp den webcam vid brevlådan - och en länk till den här på buke![]()
Du menar en grupp? Jag hittar två sidor, dessa verkar vara begränsad aktivitet på, tveksamt om du står för dem ens?
Du kan skapa en sida som dina läsare 'gillar'. Det är marknadsföringsmässigt effektivare än vad en grupp är.
Förslagsvis namnar du den som Ditt Namn - Författaren. Du får då också tillgång till en massa statistik om de som gillar dig vilket kan ge dig bra tips i arbetet.
(det känns JÄTTEFEL att skriva ut ditt namn i klartext!)
Nej jag förstår det, det blev ju lite avslöjande där. Men annars hade vi ju kanske inte hittat boken så snabbt, det kanske hade tagit tid att sprida nyheten, så vi får väl överse med det här, men oavsett vem du är, så är du ju Miran här och kommer väl så förbli.
Det var så lite så, jag hjälper gärna till om du behöver.![]()