Bukeromanen ....

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Miran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 821
  • Visningar Visningar 112 116
Sv: Bukeromanen ....

Jag hoppas åtminstone att folk läser den fort. Det är kö på mitt bibliotek ;)

Jag kollade igår på mitt huvudbibliotek, den var reserverad av 3 personer, vilket jag antar är ett positivt tecken då boken inte är i kioskvältarklassen med marknadsföring liksom.

Grupp ja. "Pia Hagmar, författare", det är dit jag hänvisar de som vill bli vän med mig på FB men som jag inte känner. Det är ingen superaktivitet där, jag svarar på frågor när någon frågar och berättar om nya skrivprojekt och kanske om jag ska ut och tävla ...

Förlaget vill att jag ska ha en riktig, aktiv hemsida men jag vet inte om jag vill. Då krävs engagemang som jag hellre lägger på att skriva. Det är skriva jag vill göra, inte hålla på med marknadsföring.

Vilken kategori faller man under som Bukefalist då..;)
De du känner eller de du inte känner...:D

Nu har jag köpt och läst ut boken. Med pinsamt kort tidsperiod mellan köpt och läst ut. :D Det var andra gången i vuxen ålder som jag bara inte kan sluta läsa! Jag gillade verkligen upplägget och givetvis handlingen.

Tack för en härlig läsupplevelse! :bow:

Nu har jag köpt och läst ut boken. Med pinsamt kort tidsperiod mellan köpt och läst ut. :D Det var andra gången i vuxen ålder som jag bara inte kan sluta läsa! Jag gillade verkligen upplägget och givetvis handlingen.

Tack för en härlig läsupplevelse! :bow:

Oj, jisses vad lycklig jag blev!:love:

Det här är nog det underbaraste jag har varit med om som författare - denna möjlighet till direktrespons med läsarna. Helt oväntat, men SÅ jäkla roligt!:)

Sv: Jag har också skrivit en hästbok för vuxna

Nej, folkets hus var inte med. Men min lägenhet och två helt olika versioner av en släktings hus! ;)

Ja, och det måste vara en otroligt häftig känsla att veta att så många gått in i din värld, försäljningssiffror och sedan att böcker lånas ut osv. :)

Ska man förvirra dig ännu mer och skicka en vänförfrågan då....;)

Jag behöver tänka lite på det faktiskt!:)

Hittills har jag haft regeln att bara bli vän med personer jag verkligen känner IRL. Inte för att jag har något speciellt intressant privatliv, utan för att jag vill vara just så privat som möjligt.

Funderar på om honungs idé med en författarsida kan vara en bra kompromiss.

Ha!;) Men inte for oss. Vi kan nu agna oss at ytterligare "name dropping" och tala om att vi minsann kanner Pia Hagmar.:D

Det körde jag med idag på fikat på jobbet "Jo, en nätkompis, hon som skrivit Klara-böckerna...". Tyvärr var alla i fel ålder så ingen visste vilka böcker jag pratade om :mad:

Boken är här! Jag har pausat, annars kommer jag läsa ut den ikväll och jag vill dra ut på det hela...

Den boken måste jag verkligen ha! Underbart med en roman för vuxna som utspelar sig runt hästar, det är ju inte bara småtjejer som håller på med hästar. Ett mycket bra intiativ. :bow:

/Kiwifrukt- som vid nästan 25-årsålder fortfarande sträckläser Klara med jämna mellanrum.

Vi var i Sverige för två år sen och då köpte jag alla ljudböcker av dig som jag kunde hitta. Du har en mycket behaglig röst och berättelserna gick hem hos min då 8 åriga dotter. Vi sitter ju många timmar i bilen så det var mycket trevligt att ha dina böcker att lyssna på. Tyvärr har jag inte lyckats få henne att börja läsa böcker på svenska ännu, men jag köpte ett gäng böcker åtminstone.

Ska försöka få se om jag kan köpa boken som e-bok (har aldrig gjort det) eller så ber jag om att få den i julklapp.

Vi var i Sverige för två år sen och då köpte jag alla ljudböcker av dig som jag kunde hitta. Du har en mycket behaglig röst och berättelserna gick hem hos min då 8 åriga dotter. Vi sitter ju många timmar i bilen så det var mycket trevligt att ha dina böcker att lyssna på. Tyvärr har jag inte lyckats få henne att börja läsa böcker på svenska ännu, men jag köpte ett gäng böcker åtminstone.

Ska försöka få se om jag kan köpa boken som e-bok (har aldrig gjort det) eller så ber jag om att få den i julklapp.

Vad snäll du är!:love:

Själv tycker jag att jag har en hemsk röst, men det tycker väl de flesta när de hör sig själva. Plötsligt blir jag väldigt mycket göteborgare ... Mina ungar lyssnade på mina deckare hela vägen till Italien (i bilens cd-spelare) och det var terror för mig ...:crazy:

Men det är jättekul att läsa in böcker så jag hoppas att jag får läsa in fler framöver.

Jag fick händerna på boken vid tretiden idag och har pausat lite för Gardells underbara serie på ettan samt lite kvällsbastu. Trots det är det inte mycket kvar så den blir nog utläst innan jag somnar idag. ;) Har dessutom minst en vän på kö som vill låna boken när jag är klar. Det sprider sig. ;)

Jag fick händerna på boken vid tretiden idag och har pausat lite för Gardells underbara serie på ettan samt lite kvällsbastu. Trots det är det inte mycket kvar så den blir nog utläst innan jag somnar idag. ;) Har dessutom minst en vän på kö som vill låna boken när jag är klar. Det sprider sig. ;)

Men hallå - den är på ganska många sidor!:D

Funderar på om honungs idé med en författarsida kan vara en bra kompromiss.

Ja, defintivt! Dvs om du själv vill, inte för att du känner dig tvingad för att freda din privata Facebook, den tycker jag ska få fortsätta vara så privat som du vill ha den. Du ska heller inte behöva hamna i oändliga sorteringsfunderingar om i vilken krets på din privata Facebook du ska ha folk, och ingen har nytta av de-där-jag-inte-vill-ha-men-inte-kan-med-att-nobba.

I synnerhet om man är en offentlig person också så kan det vara viktigt att freda sitt privata jag.

Du kan ju alltid höra med några kollegor hur de gjort med Facebook - och sedan få hjälp av förlaget.

Blir alldeles glad för din skull när jag ser hur bukefalisterna sträckläser boken:love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka