Bukeromanen ....

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Miran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 821
  • Visningar Visningar 112 069
Sv: Bukeromanen ....

Nu har min bok kommit :bump:

Ska bara ut och motionera sportponnyn innan jag ägnar resten av dagen åt att läsa :D :banana:

Jag vet inte vem jag tyckte mest om - men Annika var nog den som fick mest kött och blod, henne såg jag framför mig. Och Lisbeths jobbigaste stunder kändes i magen.

Det ska jag göra!:D

Skumt upplägg det här - att läsarna ger coachingtips för marknadsföringen ...:) Men väldigt kul!

Jag tycker att du kan använda dig även av det i relation till förlaget. Det här visar bara än en gång att när det finns något som är angeläget för oss som rider, så är det som att öppna en fördämning där engagemanget och kraften väller fram. Jag tror också att nätet är en väldigt bra väg för oss, socialt, eftersom så många jobbar/pluggar och dessutom ägnar timmar varje dag i stallet. Dvs, har begränsat med tid för socialt umgänge för övrigt.

För övrigt vet jag inte vem jag tyckte bäst om, håller med mandalaki om att Annika nog är helast, men jag identifierar mig väl snarare med Lisbeth, tror jag.

Jag tjatar vilt på förlaget för att få en liiiten monter där, men än har jag inte fått något besked än ...;)
Tala om för förlaget att: "Houdinie på Buke (ja hon med vita duvan, ni vet) hon tycker att jag måååååste signera på Globen. Om jag inte gör det så kommer hon att starta en tråd om livets och bokbranchens geografiska orättvisor..."

:angel:

Jaha :D Nu kom boken till det marthianska residentet i Karlstad också....i natt är det nattajobb o boken hänger med :D

KL

Nu har min bok kommit, och jag ska genast lägga mig i min fällbara fåtölj o läsa!!

Jag tjatar vilt på förlaget för att få en liiiten monter där, men än har jag inte fått något besked än ...;)

Förresten, nu när jag har chansen: Ni som har läst boken - vilken av de fyra kvinnorna tycker ni bäst om? Själv älskar jag dem alla fyra, men är lite extra svag för Linn, det var väl därför jag lät henne få en skimmelarab ...:angel:

Jag tycker lite extra mycket om Lisbeth. Hon kämpar så för något som ligger mig varmt om hjärtat och hon blottar sig så. Jag gillar också att man får veta lite om varför de är som de är. Det gör boken mer levande.

Jag får väl köpa boken i vanligt format också så att du kan få signera mitt exemplar på Göteborg horse show också :)

Jag tycker lite extra mycket om Lisbeth. Hon kämpar så för något som ligger mig varmt om hjärtat och hon blottar sig så. Jag gillar också att man får veta lite om varför de är som de är. Det gör boken mer levande.

Jag får väl köpa boken i vanligt format också så att du kan få signera mitt exemplar på Göteborg horse show också :)

Om du kommer och hälsar på mig i montern på GHS och presenterar dig somTinyWiny så lovar jag att du ska få en signerad bok. Blev så himla lycklig över ditt förra inlägg!:love:

Tala om för förlaget att: "Houdinie på Buke (ja hon med vita duvan, ni vet) hon tycker att jag måååååste signera på Globen. Om jag inte gör det så kommer hon att starta en tråd om livets och bokbranchens geografiska orättvisor..."

:angel:

Tror nog att det krävs grövre hot än så ...;)

Jag är oerhört svag för Lisbeth. Jag kände att jag fick komma henne så nära, i och med att hennes känslor beskrevs som de gjorde.

Nu har jag också läst boken!
Beställde den som e-bok för att få den extra snabbt :D och när man väl börjat gick det ju inte att sluta läsa, så det blev en sen natt.

Tyckte mycket om den, det kändes verkligen ovant men väldigt bra att läsa något som utspelar sig i hästmiljö...allt det som är sådan välbekant vardag för oss hästmänniskor, det gör ju att man tar till sig extra av handlingen även i övrigt. Jag började fundera över hur dom hästiga inslagen kan uppfattas av icke hästfolk, och tänker skicka vidare boken till ett par ohästande vänner för att få (deras) svar på det :idea:
Själv hade jag ju gärna läst mycket fler detaljer kring allt i stallet...man kan ju liksom inte låta bli att undra vidare på vad dressyrhästarna har för stam, hur mycket travaren sprang in innan han blev ridhäst och vad araben har för färg (fast det skrev du ju svar på här i tråden...men STÅR det verkligen nånstans i boken att den är skimmel?) fast för "vanligt" folk är det säkert fullt tillräckligt med hästdetaljer som det är :p

Vad gäller karaktärerna så tyckte jag nog bäst om Linn, gillar hennes dolda inre styrka och rättvisetänk.
Annika är väldigt levande beskriven, hon ger mig rysningar av obehag :crazy:
(har fått överdos av "annikor" i verkliga livet...)

Själv hade jag ju gärna läst mycket fler detaljer kring allt i stallet...man kan ju liksom inte låta bli att undra vidare på vad dressyrhästarna har för stam, hur mycket travaren sprang in innan han blev ridhäst och vad araben har för färg (fast det skrev du ju svar på här i tråden...men STÅR det verkligen nånstans i boken att den är skimmel?) fast för "vanligt" folk är det säkert fullt tillräckligt med hästdetaljer som det är :p

Det där har jag tänkt mycket på. Varför ska folk som inte rider "skyddas" från hästdetaljer, ungefär? Jag tänker på hur mycket detaljer om bilar, vinprovning, vapen, krig och annat som jag har tuggat mig igenom i böcker. Jag är totalt ointresserad av samtliga, men det tog minsann författaren ingen hänsyn till.

Är det något med just hästeriet som gör att det inte får kräva för mycket uppmärksamhet, tänker jag.

Jag ska se om jag kan ladda ner den som e-bok lite senare. Maken aker i morgon sa jag har inte tid att lasa forran Fredag.:p

Jag vet inte om Tami Hoag oversatts till Svenska, men hon har nagra bocker i hastmiljo ocksa. Det ar typ 'thrillers' och jag storm gillar Wellington miljon. Hon ar en duktig dressyr ryttare (grand prix om jag minns ratt) och det marks verkligen i hur hon skriver om hast miljon.

Förresten, nu när jag har chansen: Ni som har läst boken - vilken av de fyra kvinnorna tycker ni bäst om? Själv älskar jag dem alla fyra, men är lite extra svag för Linn, det var väl därför jag lät henne få en skimmelarab ...:angel:

Jag vill oxå ha dig till Globen, i värsta fall får vi väll skramla till en biljett för hela helgen åt dig och så får vi andra stolsnummret och kan klampa dit med våra böcker! ;)

Åh måste man välja någon av dem? Jag gillar dem allihopa jag kan läsa delar av mig själva i alla fyra, jag ser andra vänner och bekanta i dem allihopa och jag vill bara lära känna dem ännu mera.

Jag ska se om jag kan ladda ner den som e-bok lite senare. Maken aker i morgon sa jag har inte tid att lasa forran Fredag.:p

Jag vet inte om Tami Hoag oversatts till Svenska, men hon har nagra bocker i hastmiljo ocksa. Det ar typ 'thrillers' och jag storm gillar Wellington miljon. Hon ar en duktig dressyr ryttare (grand prix om jag minns ratt) och det marks verkligen i hur hon skriver om hast miljon.

Åh - jag har läst massor av Tami Haog på engelska... :idea:

? Jag tänker på hur mycket detaljer om bilar, vinprovning, vapen, krig och annat som jag har tuggat mig igenom i böcker. Jag är totalt ointresserad av samtliga, men det tog minsann författaren ingen hänsyn till.

Jag brukar se det där som rätt välkommet, jag får ju faktiskt lära mig något nytt. Men varför skulle då folk inte vilja lära sig lite om hästar?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka