Bukeromanen ....

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Miran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 821
  • Visningar Visningar 112 064
Sv: Bukeromanen ....

Hur fungerar det förresten, jag har italienska vänner som skulle uppskatta boken, beror frösäljningssifrorna på om den exporteras, eller är det du som avgör det? :)

KL

Men jag är lite orolig över att gå in i den här tråden tills jag läst klart. Ni börjar avslöja bokens innehåll. :( Så jag får avvakta trådbesök och läsa ikapp när boken är utläst. Det kommer nog gå ganska fort. ;)

Det var nog mitt fel, jag som inte kunde låta bli att fråga vilken av karaktärerna ni gillar bäst. Men jag avhöll mig åtminstone från att fråga varför ...:D

Idag har jag hållit i en skrivarkurs hela dagen, kom precis hem helt slut. (men vilka roliga ungar!) Men jag måste förstås in här och kolla tråden ... det är så fruktansvärt kul att läsa era kommentarer. Särskilt de av er som beskriver hur ni inte kan sova utan ligger och funderar på personerna eller inte kan sluta läsa. Snacka om egotråd!:o Jag kommer antagligen att bli odräglig efter det här ...

p.s Nu har jag nyktrat till ...:)

Hur fungerar det förresten, jag har italienska vänner som skulle uppskatta boken, beror frösäljningssifrorna på om den exporteras, eller är det du som avgör det? :)

Hur menar du? Om man beställer den på svenska till Italien? Eller köper den här och skickar den till Italien? Eller om den ska översättas till italienska? (det sista alternativet beror på om något italienskt förlag vill ge ut den)

Läser när jag hinner. Väldigt välskrivet, historier som sakta nystas fram och vävs in i varandra. Me like!!!

Läser när jag hinner. Väldigt välskrivet, historier som sakta nystas fram och vävs in i varandra. Me like!!!

Härligt att höra!:)

Det här måste väl vara en av de största läsecirklar som någonsin genomförts? Att så många personer läser samma bok samtidigt och utbyter åsikter om den? I en rekordbok när oss snart?:D

Översättas till italienska, sorry om jag var otydlig. Tänkte nog att det var självklart, för att skicka boken är ju inget problem:D

Översättas till italienska, sorry om jag var otydlig. Tänkte nog att det var självklart, för att skicka boken är ju inget problem:D

Då måste ett italiensk förlag köpa rättigheterna först. :D Och kan tyvärr inte jag bestämma att de ska göra ...

Blir det "Bettan o Gudfadern" sen då? Det var ju hästar med i den filmen iaf. Om än inte hela...:crazy:

... som jag skämtsamt har kallat den genom de år jag har kämpat med att skriva den på lediga stunder, har nu blivit verklighet. Jag tyckte att det behövdes en hästbok även för vuxna.

Så här skrev jag i efterordet (bl.a):

"Jag vill också passa på att tacka alla användare på diskussionsforumet Bukefalos, en internetsida för hästintresserade. Det har blivit många skratt, tårar och vilda diskussioner genom åren, om allt från toapappersvikning och blå mikrougnar till ytterst seriösa och livsavgörande ämnen. Genom era diskussioner har jag lärt mig mycket, inte bara om hästar utan även om att vara människa. Framför allt har er generositet vid speciella krissituationer inspirerat mig.
Jag vill poängtera att alla personer och situationer i den här boken är påhittade och ett resultat av min fantasi."

Men eftersom de flesta av er antagligen inte kommer att läsa efterordet så lägger jag ut det här!:p

Jag är väldigt glad och lycklig över min första vuxenroman.:D

Han som skriver golits inlägg traskade förstås ner på bokhandeln och för att uppmärksamma personalen på vilken fantastisk bok det borde vara så undvek han att hitta boken och gick och frågade personalen....

Sen sträckläste han och var tvungen att avbryta en stund på sidan 124 och skriva en rad till författaren. "samtidigt pågick allt det andra, det som annars var." En underbar rad.

avslutade i natt...

Haha, blev tvungen att kolla på sidan 124, det står ju precis så:D

Borde inte du förresten samla dina bukeinlägg i bokform? "Golits gallimattias";)

Haha, blev tvungen att kolla på sidan 124, det står ju precis så:D

Borde inte du förresten samla dina bukeinlägg i bokform? "Golits gallimattias";)

Han som skriver golits inlägg har varit lite dålig på att samla på dem.... och golit funkar bäst i diskussion med andra.

Däremot kan dagboken på en helt annan del av internet bli ett refuseringsobjekt framöver.

Han som skriver golits inlägg har varit lite dålig på att samla på dem.... och golit funkar bäst i diskussion med andra.

Däremot kan dagboken på en helt annan del av internet bli ett refuseringsobjekt framöver.

Äsch, Golit resonerar mest med sig självt. :mad:

/Priffe som aldrig blir vald till Golits prinsessa

Äsch, Golit resonerar mest med sig självt. :mad:

/Priffe som aldrig blir vald till Golits prinsessa

Det är ju då golit får bäst svar... det är bara att pussa på tillräckligt många grodor så hittar man golit, som omedelbart avsäger sig sin prinstitel och spelar bort halva kungariket på jackvegas.

(men nu återgår vi till att hylla buke-boken)

Boken ligger brevid sängen nu. Lånad på biblioteketet. Gick rekordsnabbt att få den trots att det finns bara en bok i hela länet.

:bump:

Det var nog mitt fel, jag som inte kunde låta bli att fråga vilken av karaktärerna ni gillar bäst. Men jag avhöll mig åtminstone från att fråga varför ...:D

Det kanske börjar bli läge att starta en ny tråd för de som redan läst boken där man kan diskutera handlingen? Bara trådens inledning varnar. ;)

Jag vill nog också diskutera/läsa o andras åsikter och tankar sen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Förslag på passande matskål?
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Tillbaka