Bukeromanen ....

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Miran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 821
  • Visningar Visningar 112 069
Sv: Bukeromanen ....

Jag vill oxå ha dig till Globen, i värsta fall får vi väll skramla till en biljett för hela helgen åt dig och så får vi andra stolsnummret och kan klampa dit med våra böcker! ;)

Med tanke på hur många böcker ni har köpt så borde jag väl snart ha råd med biljetten själv!:)

Har en kompis som hela tiden hotar med att lobba in mig i kändishoppningen och om det blir av så kommer jag ju till Globen!:D

Å andra sidan kan jag inte tänka mig att hoppa med någon annan häst än min egen och med tanke på hur läskigt hon tycker att det är med småfåglar i hemmaridhuset har jag svårt att miljön i Globen skulle göra henne avspänd ...:angel:

Det där har jag tänkt mycket på. Varför ska folk som inte rider "skyddas" från hästdetaljer, ungefär? Jag tänker på hur mycket detaljer om bilar, vinprovning, vapen, krig och annat som jag har tuggat mig igenom i böcker. Jag är totalt ointresserad av samtliga, men det tog minsann författaren ingen hänsyn till.

Är det något med just hästeriet som gör att det inte får kräva för mycket uppmärksamhet, tänker jag.

Det är väl ingen här som tycker att folk ska "skyddas" från hästdetaljer?;)

Min fundering var väl snarare VAR gränsen går mellan "lagom" mycket detaljer och "alldeles för nördigt". Den gränsen lär ju definitivt uppfattas olika beroende på hur insatt man som läsare är i ämnet i fråga.
I Mirans bok finns det ju en hel del hästdetaljer, fastän vi hästmänniskor kanske uppfattar det som för lite. Skulle vara väldigt intressant att höra hur någon helt oinsatt uppfattar det.

Det är väl ingen här som tycker att folk ska "skyddas" från hästdetaljer?;)
.

Här nej, naturligtvis inte. Men frågan är ju om det är så t ex Mirans förlag resonerar, när de tvivlar på att en hästbok för vuxna kan vända sig till tillräckligt många. De räknar med att ingen utanför hästnördarnas krets kan vara intresserad, trots att vi som inte är intresserade av t ex vinprovning, vapenslag osv får svälja det i parti och minut i andra böcker.

Jag blev lite avundsjuk på handlingskraften i Linn, men hon blommade ut så sent i boken (och skrämde mig också :p) samtidigt som jag omedelbart kunde identifiera mig med Lisbeth. Gillade att Ellen inte bara svalde sina åsikter utan även gav röst åt dem, även det en brist hos mig. ;)

Annika, ja som någon skrev innan så har jag fått nog av henne i verkligheten. Hennes karaktär är nog den som har flest kopior i verkligheten. Men hon gav ju onekligen en till dimension till historien och jag kan tänka mig att det var skönt att skriva om en sådan person!

Per är nog den jag gillat bäst, om de fanns på riktigt. Eller nja, vissa grejer skötte han ju inte så snyggt förstås.

Här nej, naturligtvis inte. Men frågan är ju om det är så t ex Mirans förlag resonerar, när de tvivlar på att en hästbok för vuxna kan vända sig till tillräckligt många. De räknar med att ingen utanför hästnördarnas krets kan vara intresserad, trots att vi som inte är intresserade av t ex vinprovning, vapenslag osv får svälja det i parti och minut i andra böcker.

Jag kände mig t.ex manad att ta bort en längre utvikning som handlade om mugg ...:D Just då när jag skrev det var det ett av de större störningsfaktorerna i mitt eget (eller snarare hästens) liv och tog därför stort utrymme i min hjärna. Men sen kände jag väl att allmänintresset för just mugg kanske är sådär ...:D

Å andra sidan hamnar jag ju som läsare titt som tätt i miljöer jag varken är insatt i eller intresserad av. Och då är skillnaden ganska hårfin mellan att jag blir avskräckt eller nyfiken och villig att lära mig något nytt.

Sen hade jag tänkt skriva något djupsinnigt om just hästböcker, men inser att jag druckit för mycket vin för att kunna uttrycka mig klart ...:o Så kan det gå när man åker för att pigga upp sin mamma inför en kommande operation!:D

Bör kanske tillägga - eftersom jag är en offentlig person här inne numera - att det handlar om ett glas vin. Jag är synnerligen lättpåverkad och det första som blir påverkat är min förmåga att uttrycka mig i skrift.

Men det är väl klart att alla vill veta lite mer om mugg :angel:

Jag väntar med spänning på min bok, verkar vara lång restid upp till norrland...

Förhoppningsvis så kan jag passa över den till min sura svärmor som tycker mindre bra om hästar, men däremot bra om böcker. Hon borde vara en utmärkt recensent.

Här ska köpas bok!!! Jag är dessutom för gammal för att ha läst Klara-böckerna, men inte för gammal för att läsa dem nu:)

Hahaha, jag har kommit bara till sidan 36 men jag bara älskar Annika

Jaja, det man inte hinner idag , det hinner man i morgon....kanske :rofl: :rofl:

Om du kommer och hälsar på mig i montern på GHS och presenterar dig somTinyWiny så lovar jag att du ska få en signerad bok. Blev så himla lycklig över ditt förra inlägg!:love:

Men :o åh tack :laugh: Det ska jag absolut göra! Vad roligt att kunna göra en annan människa så glad :laugh:

KL

Jag har varit och spanat på bokhandeln vid jobbet och boken finns där. Dessutom har jag 20% rabatt på valfri bok på den bokhandeln. Ett självklart val vilken bok som ska inköpas idag. :laugh:

Men jag är lite orolig över att gå in i den här tråden tills jag läst klart. Ni börjar avslöja bokens innehåll. :( Så jag får avvakta trådbesök och läsa ikapp när boken är utläst. Det kommer nog gå ganska fort. ;)

Jag är TRÖTT idag. Jag började nämligen läsa i sängen och det gick inte att sluta. 23.30 fick jag tvinga mig själv att lägga bort boken, ändå låg jag vaken länge och funderade på vad som hände i boken och karaktärerna. Det roliga är att jag kan se mig själv i alla fyra på olika sätt. Du skriver så att de verkligen blir levande, jag förstår precis hur de känner och jag känner likadant. Just nu, halvvägs i boken, är Linn favoriten.

Det är flera gånger jag fått tänka mig för och inte skrika rätt ut (dottern låg i min säng) att personen i boken ska göra ditten eller datten, eller sluta med något.

Jag har även rekommenderat den här boken till en killkompis (dock är han i hästvärlden) som en hjälp till att kanske förstå lite av vad som rör sig i kvinnors huvudet, det är så spot on!

Jag har också klickat hem boken nu, men måste hålla med några om att ni inte får avslöja för mycket i denna tråden! Ska bli spännande, jag har liksom slutat läsa böcker av någon anledning, men nu fick jag en bra anledning att börja igen.

kl

Nu har jag också klickat hem boken, men den kommer nog såklart inte förrän nästa vecka. Det var längesen jag köpte en bok, mellan kurslitteraturläsning blir det mest låneböcker på biblioteket, eller som nu på sistone, omläsning av gamla favoriter. Ska bli väldigt roligt med något nytt att läsa innan jag somnar om kvällarna! Och när det dessutom är för en god sak får man ju faktiskt öppna plånboken, hur fattig student man än må vara :D

Nu har jag också beställt den! Jag försökte stålsätta mig eftersom jag har 3 olästa böcker på rad här hemma, men det gick ju inte. Denna får gå före i kön!

Hoppas nu bara att den inte är slutsåld hos Bokia ;)

:o Inser att jag blev lite väl engagerad och nog skrev för mycket. Jag som till och med varnade för spoiler några sidor bak. Sorry. :(

Fick mess idag att boken är hos posten nu.
Såg att postbilen var här nyss, hoppas jag har sådan tur att den redan är här. :bump:

kl

JAAA min snälla pojkvän hade beställt boken för att överraska mig :love: Så nu blir det läsande här med :banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka