Bukeromanen ....

Sv: Bukeromanen ....

:rofl:

Och Bettan byter sadel del 1-43:D

Snurrfian! I synnerhet om du har en man som begränsar t ex ditt datorinnehav bör du läsa Du och jag och vi:cool:

I detta fallet är han nog oskyldig, jag misstänker Telia som den stora boven, men de har lovat mig ett nytt modem senast nästa vecka... :angel: Men jag bör nog läsa boken ändå, jag misstänker att det är enda sättet att hänga med på Buke fram över!

Men på ett mer seriöst tema Återfallsryttare, vi som höll på som unga och nu längtar tillbaka! ;)
 
Sv: Bukeromanen ....

Men på ett mer seriöst tema Återfallsryttare, vi som höll på som unga och nu längtar tillbaka! ;)

Både "Återfallsryttare" och de som gillar "DUMPA" kan nog få en del av sina behov tillgodosedda redan i den här första romanen faktiskt ...:)
 
Sv: Bukeromanen ....

Både "Återfallsryttare" och de som gillar "DUMPA" kan nog få en del av sina behov tillgodosedda redan i den här första romanen faktiskt ...:)

Måste börja läsa långsammare.....läste "Återfallsförbrytare"...
Och tänkte att det har väl också avhandlats i någon tråd..:grin:
 
Jag har också skrivit en hästbok för vuxna

saygoodbyecover.jpg
51K24BtLiL__BO2204203200_PIsitb-sticker-arrow-clickTopRight35-76_AA278_PIkin4BottomRight-6522_AA300_SH20_OU01_.jpg





“Say Goodbye, Say Hello”

Sometimes, when a dream becomes a reality, unimaginable heartbreak can follow, as Swedish veterinarian, Pia Nordfors, and American private investigator, Anna Jensen, discover.

“Say Goodbye, Say Hello” is the tale of two strangers, half a world apart, who are brought together by their love of a magnificent and noble steed.

It is told through an eight-year correspondence that takes the daring conceit of providing the horse point of view when San Siro, a dressage competitor with an aristocratic mien, and his cow-pony chum, BJ, join in.

As the women’s friendship evolves, an intimate portrait of their lives unfolds:
step-parenting, career, betrayal, divorce – all against the backdrop of their shared love of one horse.

It is the messiness of life portrayed with wit, insight and pathos. Like the fat-bottomed dolls that get knocked down, only to bounce back up, they survive staggering losses with a tenacity that can only lead to triumph. The result is a narrative that is hilarious, unpredictable and moving.
 
Sv: Bukeromanen ....

Åh! Är ingen hästtjej av stora mått men måste också ha! Provläste också just och du skriver jättebra! :)
 
Sv: Jag har också skrivit en hästbok för vuxna

saygoodbyecover.jpg
51K24BtLiL__BO2204203200_PIsitb-sticker-arrow-clickTopRight35-76_AA278_PIkin4BottomRight-6522_AA300_SH20_OU01_.jpg





“Say Goodbye, Say Hello”

Sometimes, when a dream becomes a reality, unimaginable heartbreak can follow, as Swedish veterinarian, Pia Nordfors, and American private investigator, Anna Jensen, discover.

“Say Goodbye, Say Hello” is the tale of two strangers, half a world apart, who are brought together by their love of a magnificent and noble steed.

It is told through an eight-year correspondence that takes the daring conceit of providing the horse point of view when San Siro, a dressage competitor with an aristocratic mien, and his cow-pony chum, BJ, join in.

As the women’s friendship evolves, an intimate portrait of their lives unfolds:
step-parenting, career, betrayal, divorce – all against the backdrop of their shared love of one horse.

It is the messiness of life portrayed with wit, insight and pathos. Like the fat-bottomed dolls that get knocked down, only to bounce back up, they survive staggering losses with a tenacity that can only lead to triumph. The result is a narrative that is hilarious, unpredictable and moving.

golit också

Hon blåste mig försiktigt i örat och nafsade mig i nacken. Jag vände mig om, la armarna runt halsen och smekte långsamt hennes rygg. Det skulle bli vi. Jag hade sett det redan när jag kom, hennes blick skar genom lokalen och träffade mig som en blixt. Förstenad, förstummad stod jag där och fumlade med mina ytterkläder.

Vem var hon, vad ville hon? Jag gick för att hämta nåt att äta och som av en händelse råkade jag stanna till just vid henne. Hon gick nära, riktig nära och vi hälsade. Jovisst, en tugga kunde hon ta, men det kände som om det var lika mycket mig hon åt. Skulle vi gå? Hon knuffade ivrigt på mig, vi gick ut under allas blickar.

Vi började sakta och nästan utan att röra varandra sökte vi varandras kroppar. Jag sköt försiktigt fram höften och hon svarade att hon var med. Ett fastare tag fick henne att flämta till, men det var nästan hon som drev på under mig. Allt mer avslappnad, men samtidigt hetare gled hon sig från sida till sida under mig. Hon sköt upp ryggen under mig, skakade huvudet, böjde ner hakan mot bröstet och andades allt tyngre. Jag, eller var det hon, drev på hårdare, ökade tempot och jag kunde känna hur jag rytmiskt svävade innan jag återigen trycktes framåt. Snabbare!

Jag kysste nacken och smakade hennes svett. Hon mötte min blick. Vi ses igen.
 
Sv: Bukeromanen ....

Både "Återfallsryttare" och de som gillar "DUMPA" kan nog få en del av sina behov tillgodosedda redan i den här första romanen faktiskt ...:)

Åhhh vad roligt! Lätt att jag ska läsa den!
Visste inte att du var du men nu vet jag att du är du :p
 
Sv: Bukeromanen ....

Kn:

Den kommer att leta sig hem till mig också inom kort. Den passar nog bland hästserierna som börjat drösa in genom brevlådan från adlibris (sedan min man upptäckte att han kunde göda mitt tynande serieintresse med fyrbeningar)
 
Sv: Bukeromanen ....

Både "Återfallsryttare" och de som gillar "DUMPA" kan nog få en del av sina behov tillgodosedda redan i den här första romanen faktiskt ...:)

:bump: Åh jag måste nog se till att få hem den snart, jag var in och kika på min lokal bokhandel men de hade den inte och de hade fullt med folk så jag ville inte störa med att fråga idag, jag måste ändå in senare i veckan igen.. :crazy:
 
Sv: Bukeromanen ....

Ni har glömt:

Bettan och det Stora Stallbråket
Bettan blir blåst på Tradera
Bettan och repgrimmans hemlighet
 
Sv: Bukeromanen ....

Ni har glömt:

Bettan och det Stora Stallbråket
Bettan blir blåst på Tradera
Bettan och repgrimmans hemlighet

Och jag som funderade på att visa den här tråden för skeptikerna på förlaget ... men nu vet jag inte ... men hur seriösa är egentligen de där vuxna hästtjejerna ...:crazy:

Jag ska ta mig sjutton ha med en "Bettan" i nästa bok!:D
 
Jag har också skrivit en hästbok för vuxna

Bakgrunden till boken är denna:

Jag sålde på 80-talet en fin och trevlig dressyrhäst till USA. Säljaren (jag) och köparen (författare) blev brevvänner (vi älskade båda denna häst som för oss båda i svåra situationer i livet fungerade som någon slags livlina och kärleken till hästen hjälpte oss att överleva?) och vi utvecklade med tiden en vänskap som resulterade i ett besök hos henne i USA och ett besök av henne i Sverige (vi bodde hos varandra).
Breven handlar till kanske 10-20% om hästen men som man kanske gör när man har en brevvän långt hemifrån så har vi öppnat oss helt ogenerat inför varandra om våra liv med våra män, styvbarn och andra bekymmer. Breven beskriver våra liv under många år. Hästen är i sammanhanget en viktig ingrediens som håller ihop hela boken.

Kort sagt är det en historia om hur 2 kvinnors liv, från vardera sidan av Atlanten, genom en häst, sammanflätades till sådan vänskap och stöd för varandra att den ena (författaren) i mitten 90-talet kunde ringa till den andra och säga: Jag är olycklig, jag flyger i morgon till Köpenhamn, får jag bo hos er i 14 dagar. Självklart var svaret, vi hämtar i Köpenhamn.

Det var ju aldrig tänkt att bli en bok – men nu är det det ...
Vill ni veta hur det gick med den mest älskade hästen så får ni köpa boken …
 
Sv: Jag har också skrivit en hästbok för vuxna

Vill ni veta hur det gick med den mest älskade hästen så får ni köpa boken …

Den raden fick mig att genast avstå. Nån måtta måste man ha på att göra reklam för sig.
 
Sv: Jag har också skrivit en hästbok för vuxna

Scrolla ner till din förra tråd så ser du att den är hopslagen med Mirans.
 
Sv: Bukeromanen ....

Jag ska ta mig sjutton ha med en "Bettan" i nästa bok!:D

Hon är ju mitt påhitt, det måste vara en bra tjej:eek:

Jag vet, hon kan ha islandshäst :love:

Fast du gör henne säkert till en sån där som sopar stallgången slarvigt, lånar grejer utan att fråga och inte sätter på täckena ordentligt när hon har utsläpp:(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Problemhund
  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Hage
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp