Bukeromanen ....

Sv: Bukeromanen ....

Det ena utesluter ju inte det andra. Om Sverker är bög har han ju anledning att vara otrogen mot Bettan, hur arga vi andra än blir på den andre killen, typ

Bettans kompisar lägger sig i bakhåll för Sverkers nya kille

Ju mer vi håller på med det här, desto mer inser jag vilken ovärderlig nytta Miran har av Buke. :D

Om hon bara skriver, så hittar vi andra på teman under tiden.
 
Sv: Bukeromanen ....

Förlaget var VÄLDIGT tveksamma till om det kunde finnas något intresse för en bok för vuxna där det faktiskt förekommer hästar i handlingen. Jag hoppas att jag kan bevisa att de hade fel!

Gud så löjligt! :mad:
Varför skulle det inte finnas det??
Är hästböcker bara för barn??
 
Sv: Bukeromanen ....

Jag har också beställt nu!!
Har en dotter som har alla Klara-böckerna i bokhyllan och jag var minst lika ivrig som hon att rusa iväg och köpa nästa bok så fort det kom en ny! Ska bli jättekul att läsa din vuxenbok!!
Skynda, skynda nu posten!! :bump:

Själv nästan slogs jag och min dotter om Klara böckerna! :D
Har läst dom om och om igen, och även filmen :love:
 
Sv: Bukeromanen ....

Vet ni, jag tror att boken kommer sälja som smör och att förlaget får skynda sig trycka fler till
jul. De kommer att tigga om uppföljare :D

Bok på väg till min postlåda!
 
Sv: Bukeromanen ....

Ju mer vi håller på med det här, desto mer inser jag vilken ovärderlig nytta Miran har av Buke. :D

Om hon bara skriver, så hittar vi andra på teman under tiden.

Eller hur?!:D

Hur ska jag kunna tackla den här uppgiften på ett seriöst sätt när ni andra bara drar ner mig i tramsträsket?!!!:crazy:
 
Sv: Bukeromanen ....

Fast om vi nu pratar om vuxenhästböcker, borde väl titlarna - jag förstår inte vad du har emot mandalakis titelförslag! - gå i en mer mogen stil, såsom

Bettan hinner inte
Bettan får punktering
Bettan missar datum för hästvaccinet
Bettan missar besiktningsdatum för transporten
Bettan jobbar över
Bettans man jobbar över
Bettans man tar pengarna och sticker
Allergichock på dagis
Bettans fång-ångest


känns som hyperrealistiska bestsellers allesammans, tycker jag.

Jag baxnar!!!:rofl::rofl::rofl:

Buke när det är som bäst!!!:laugh: En grå dag blev rätt solig!
Funderade faktiskt i förra veckan om och när boken skulle komma och hur jag skulle kunna hitta den:p

Ännu en som ska ha den!;)
 
Sv: Bukeromanen ....

Jag ska kolla om de har den inne på vår bokaffär, annars får det bli att beställa. Klart man måste läsa den...och eventuellt beställa några åt nära och kära sen i julklapp ;-)

Och jag har ett nytt, hett ämne att skriva om.

Bettan smsflörtar med taxikund!:D
 
Sv: Bukeromanen ....

Vet ni, jag tror att boken kommer sälja som smör och att förlaget får skynda sig trycka fler till
jul. De kommer att tigga om uppföljare :D

Bok på väg till min postlåda!

:D

Drömma kan man ju!

p.s Jag har faktiskt en till på gång ...:)
 
Sv: Bukeromanen ....

Fast om vi nu pratar om vuxenhästböcker, borde väl titlarna - jag förstår inte vad du har emot mandalakis titelförslag! - gå i en mer mogen stil, såsom

Bettan hinner inte
Bettan får punktering
Bettan missar datum för hästvaccinet
Bettan missar besiktningsdatum för transporten
Bettan jobbar över
Bettans man jobbar över
Bettans man tar pengarna och sticker
Allergichock på dagis
Bettans fång-ångest


känns som hyperrealistiska bestsellers allesammans, tycker jag.

:rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Bukeromanen ....

Jag har försökt hålla en låg profil och vara så anonym som möjligt, men just i de här fallet är det ju av uppenbara skäl lite svårt ...;)

Eventuellt får jag väl byta nick efter det här om jag inte vill att alla ska veta vem jag är.

Jag vet att jag vet vem du är men just nu har jag akut hjärnsläpp....men det löser sig väl som skiten i vasken..
 
Sv: Bukeromanen ....

Jag smygläser lite här ibland och har snappat upp att du är författare, men inte vem du är. Så det känns lite kul att nu veta att du ligger bakom några av böckerna som jag älskade när jag var liten :D
Eftersom boken låter lovande och jag ändå behöver något att läsa på tåget så var jag nyss inne och köpte boken i bokhandeln. Ska bli kul att läsa!
 
Sv: Bukeromanen ....

Kan du inte skriva en bok om Klara som har växt upp:D Och som försöker tappert plugga, jobba ha häst och samtidigt dejta.
 
Sv: Bukeromanen ....

Får heller inte glömma när Bettan skiter stopp i toan....

Eller
Bettan får mask i magen
(apropå en tråd som gick för kanske ett halvår-år sedan och som t.om. fick en egen fb-grupp) :p

Jag ska definitivt hålla utkik efter boken, börjar bli dags att leta upp något nytt läsbart så Mirans bok kunde inte ha kommit lägligare! :banana:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp