Bukefalos 28 år!

Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

N

notok

Det verkar som om Bukes moderatorer kan göra lite som de vill. En medlem blev helt plötsligt blockad från sidan till synes helt utan anledning. Det enda var att moderatorn (vill ej gå ut med namn) och medlemen i fråga hade olika åsikter. Medlemmen var helt klart inte populär hos moderatorn trots att hon inte var annat än trevlig.

Har ni också känt er orättvist behandlade av någon av Bukes moderatorer?
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Jag har aldrig upplevt att jag haft nån anledning att ifrågasätta moderatorena, så nej.
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Nej.
Men ta inte upp det här. Du måste ta upp det med Gunnar. Hans sida = han bestämmer.
// Linda
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Det verkar som om Bukes moderatorer kan göra lite som de vill. En medlem blev helt plötsligt blockad från sidan till synes helt utan anledning. Det enda var att moderatorn (vill ej gå ut med namn) och medlemen i fråga hade olika åsikter. Medlemmen var helt klart inte populär hos moderatorn trots att hon inte var annat än trevlig.

Har ni också känt er orättvist behandlade av någon av Bukes moderatorer?

JA

En god vän till mig skrev en tråd för ett par år sen, blev rätt rejält "påhoppad" med rätt kränkande åsikter.
En bekant till honom hörde av sig & sa "jag har försökt skriva i tråden själv, men det spelar ingen roll vad jag skriver så tar moderatorerna bort det hela tiden, av okänd anledning"
Kort därefter hörde fler av sig & påstod samma sak, människor som trådskaparen inte ens kände men som delade dennes åsikt & ville skriva i tråden, men som raderades.

Väldigt fult tycker jag! På snudden till läskigt
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Om det var ett par år sen så är det ju inte alls säkert att det är samma moderatorerna nu som då.
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Det verkar som om Bukes moderatorer kan göra lite som de vill. En medlem blev helt plötsligt blockad från sidan till synes helt utan anledning. Det enda var att moderatorn (vill ej gå ut med namn) och medlemen i fråga hade olika åsikter. Medlemmen var helt klart inte populär hos moderatorn trots att hon inte var annat än trevlig.

Har ni också känt er orättvist behandlade av någon av Bukes moderatorer?

Vad vet du vad som sagts mellan Moderator och Stenmagi ? Min erfarenhet av denna användare är att så trevlig per Pm är hon inte och vad hon nu sagt till dig behöver inte alls vara sant och rent krasst så har jag mina funderingar på vem du är om ni inte är en och samma person ?

Jag har ibland sagt Moderatorerna min åsikt och den överensstämmer inte alltid . Dock har jag aldrig blivit varnad eller bannad så jag tror inte de går och BANNAR en person lättvindigt .

Mia
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Nej i bland har jag fått trådar raderade då de legat på gränsen på vad som är godkänt. Då har jag skickat pm till moderatorn för forumet för att veta varför. Har fungerat toppen. :D
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Fråga: Hur vet du att det var anledningen till att denne blev avstängd?
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

JA

En god vän till mig skrev en tråd för ett par år sen, blev rätt rejält "påhoppad" med rätt kränkande åsikter.
En bekant till honom hörde av sig & sa "jag har försökt skriva i tråden själv, men det spelar ingen roll vad jag skriver så tar moderatorerna bort det hela tiden, av okänd anledning"
Kort därefter hörde fler av sig & påstod samma sak, människor som trådskaparen inte ens kände men som delade dennes åsikt & ville skriva i tråden, men som raderades.

Väldigt fult tycker jag! På snudden till läskigt

Jag har varit med om liknande samt sett likande vid ett par tillfällen. MEN här ska tilläggas att olika människor är olika känsliga för vad som är lämpligt att skriva, och regler kan tolkas olika lite beroende på hur känsliga moderatorerna är i olika frågor.

Dvs hur klimatet blir i olika trådar och hur moderatorerna tolka regler och bemöter trianglande varierar.

Moderatorerna är precis som vi andra bara människor! De är inga ofelbara robotar.

För det mesta gör moderatorerna en bra insats och de lägger ner ett hästjobb på att få buke att fungera hyfsat smidigt!
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Ja jag kan hålla med om att mycket som skrivs blir bort taget därav sparar jag alla mina inlägg så jag kan bevisa vad som skrivits. Gunnar har jag inte haft några problem med men vissa moderatorer har en konstig syn på reglerna och hur de följs.

En numera bannad användare fick köra sitt race här ett mycket långt tag innan personen blev bannad, och detta efter påtryckningar från massor med användare på olika delar av forumet jag vet fortfarande inte vad som tippade över bägaren men jag är glad att det gjordes något åt personen.

Enklast om saker går snett är att spara alla sina poster och skicka PM till gunnar så får han avgöra om det skulle varit kvar eller ej.
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Medlemmen var helt klart inte populär hos moderatorn trots att hon inte var annat än trevlig.

Nej det är väl klart att man inte är så poppis om man brytit mot reglerna så många gånger att man är uppe i ett femtiotal banningar... Kanske visar hon upp en annan sida här på Bukefalos än vad hon gör i verkligheten? Vi som följt hennes framfart här på Buke genom vet att hon kan vara rejält otrevlig om man inte stryker henne medhårs. Sedan är det väl så att tröskeln för att bli bannad blir lägre när man är en "återfallsförbrytare" som visat att denne inte har mycket till övers för att följa reglerna.
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

jag blir väldigt irriterad när en moderator tar bort min tråd utan att meddela detta.

Självklart ska man läsa igenom reglerna innan man postar en tråd, men om man nu råkade skriva en tråd om något som är "förbjudet" här på buke så är det väl bättre att man får ett meddelande som talar om att man brutit mot reglerna och att tråden är borttagen, och att man ska läsa på innan man postar nästa inlägg.

Detta hände mig två ggr trro jag när jag var ganska ny (eller hade inte varit aktiv på några år) så jag var inte helt med på vad som var okej att diskutera i forumen. Det hade varit mycket bättre om jag hade kunnat få ett meddelande om att min tråd var borttagen därför att...så hade jag sluppit leta ihäl mig efter min tråd som verkade gått upp i rök.
är den borttagen?
blev det fel, ska jag posta en ny likadan tråd?
vad gjorde jag för fel, skrev jag något dumt?
och om det är jobbigt att skriva till varje person så kan man skicka ut ett automeddelande eller något.

tummen upp för bukefalos annars :)
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Har ni också känt er orättvist behandlade av någon av Bukes moderatorer?

Jag ska fundera noggrant så kommer jag nog på nåt:laugh:

Vikten av att bukes moderatorer bara gör RÄTT kan inte påpekas nog många gånger!

Antingen återkommer jag när jag kommit på något eller så har jag skaffat mig ett liv:D
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

*KL*

Jag tycker generellt att Bukes moderatorer gör ett förträffligt jobb och bra klarar av balansen mellan att vara användare och att vara moderator, men det finns tyvärr en moderator som jag inte riktigt tycker alla gånger kan hålla isär det, och ibland verkar moderera utefter sin/a åsikter som användare. Sen om det är så eller om det är olika tolkningar av samma regel så att säga är ju en öppen fråga.

Men, de flesta moderatorerna tycker jag gör ett kanonjobb just att inte låta sina åsikter som användare påverka sitt modererande och vice versa =)
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

*KL*

Jag får nog säga att jag tycker att de som modererar forumet ska ha en stor bukett för sina insatser, jag har inte heller något att anmärka på i det avseendet. En sak skrämmer mig dock, och det är en del användare. I det läget är jag glad över att inte vara en moderator, jag skulle nämligen inte kunna hålla truten faktiskt. Man ser ju helt klart att saker och ting inte står rätt till, och varför ska andra användare tystas för bara för att svaret inte faller vissa i smaken?:confused:
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Ja, det har jag en gång men fick upprättelse från "högsta instans". :p
Tycker dock alla moderatorer på Buke överlag gör ett bra jobb och det är tur att de finns, synd bara att det finns en del som då tycker att det utesluter att man alls får kritisera deras handlingar då de ställer upp ideellt med sin tid.
Jag för min del har alltid efterlyst mer kommunikation mellan användare och moderator och att man skickar PM med en snabb motivering när man tagit bort en tråd som ligger på gränsen. Sedan behöver inte användaren hålla med men det är en annan sak och då har man iaf en motivering som man kan lämna till Gunnar om man tycker att moderatorn är helt fel ute.
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Jag tycker också att det hade varit bra med lite mer kommunikation mellan moderatorer och användare. Ibland förstår jag inte riktigt de beslut som moderatorerna fattar.

Sedan förstår jag att det måste vara ganska så svårt att vara moderator många ggr och att det säkert inte är lätt alltid. Jag förstår också att vi användare bara ser en liten del av det som moderatorerna gör. Vi har säkert oftast en insikt i vår egen del i en diskussion men moderatorerna har nog mer en helhtesbild, lätt att glömma ibland.

Jag tycker oftast att moderatorerna gör ett bra jobb. Men den senste tiden har jag om jag ska vara riktigt ärlig ibland undrat över om en av moderatorerna är riktigt opartisk alla ggr, tror att denna person vet vem jag menar. Men det kan vara jag som inte riktigt ser hela situationen. Men här saknar jag faktiskt en förklaring till en del beslut som har fattats.
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 201
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
32
· Visningar
3 300
Senast: tara
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 342
Senast: geting
·
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 671
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp