Bukefalos 28 år!

Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

KL

Jag vaktar noga min tunga/pekfinger för att inte bli bannad. Men ibland kan det vara nära ögat.

För övrigt tycker jag att Moderatorerna gör ett bra jobb.
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Men det kan jag förstå att du tycker, men du och några fler är inte ensamma användare här på Bukefalos vilket innebär att man inte kan uppfylla allas önskemål.
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Jag har stor förståelse för att inte detta forum kan bli precis som jag vill. Jag är helt medveten om att det finns fler personer än jag här och tur är ju det.
Vad jag kan tycka är mer underligt är att vissa användare får vara hur tråkiga som helst. Men jag har insett att vi alla nog har olika uppfattningar om vad det innebär att följa forumets regler och hur man diskuterar rent allmänt, antar att det beror på att vi alla är olika även här.
 
Senast ändrad:
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Men det kan jag förstå att du tycker, men du och några fler är inte ensamma användare här på Bukefalos vilket innebär att man inte kan uppfylla allas önskemål.

Saken är väl snarare isåfall hoppas jag, att det finns vissa kriteria att hålla sig till, och gör man inte det så övervägs saker, men det innebär ju att man tack och lov tittar på helhetsbilden.
Då såna här trådar har tendens att bli trådar där folk kastar sten i glashus, för att de känner sig förorättade eller förbannade på x specifik användare så tycker jag att de ofta får karaktären av gnäll trådar och inte tillför så mycket, men eloge till de moderatorer som ändå försöker svara och motivera.
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Ja definitionen av tråkig är ju som sagt olika, och det finns inga regler som styr om man får vara tråkig eller inte. Så länge det inte bryter mot reglerna, så är det upp till var och en hur man vill uppfattas.
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Nej, jag har aldrig upplevt såna bekymmer. Tycker att de gör ett bra jobb generellt och det är nog tur att de finns.
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

. Så länge det inte bryter mot reglerna, så är det upp till var och en hur man vill uppfattas.

Ja nu var det ju just det som var en del av det jag ifrågasatte.
Sedan kan jag inte förstå hur önskemålet om en nålad tråd kan vara ngt som är i konflikt med vad andra vill. Den som inte vill se tråden behöver inte öppna den.

Intressant att just de användare jag syftade på kände sig manade att svara efter mitt inlägg.
Tror du verkligen att vi kommer någonstans med diskussionen?

Men jag tackar ändå för svaret.
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Det här hade jag egentligen inte velat ta här, MEN.

Jag kan och får inte censurera någon om det inte uppenbart strider mot reglerna, men du ville att jag skulle ta bort ett inlägg bara för att det ifrågasatte vad jag förstår studier/forskning och det tänker jag inte göra.

När jag inte gör så då är man omedelbart partisk.:eek:

Hur skulle det se ut om jag/vi började moderera efter dessa kriterier.:confused:
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Jag håller med dig tycker inte att diskussionen ska tas här. Däremot så håller jag verkligen inte med dig om att det var det diskussionen/konflikten eller snarare kriget gällde.
jag skickar pm i stället.

Dessutom svarade du inte på det om den nålade tråden.
Det tycker jag mkt väl kan diskuteras här.
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Du fick ett svar av en annan användare, ett bra sådant också. Av vilken orsak ska en fångtråd vara nålad anser du? Går det inte lika bra att skriva i den ändå? Och det strider ju lite mot dina åsikter, för i ena stunden vill du ha flera fångtrådar för att i nästa ha en nålad sådan?:confused:
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Du fick ett svar av en annan användare, ett bra sådant också. Av vilken orsak ska en fångtråd vara nålad anser du? Går det inte lika bra att skriva i den ändå? Och det strider ju lite mot dina åsikter, för i ena stunden vill du ha flera fångtrådar för att i nästa ha en nålad sådan?:confused:

Nu blandar du ihop det.
Min önskan, tillsammans med flera andras var att vi skulle få ha en nålad fångtråd eftersom det är ett viktigt ämne. Eftersom det redan finns en nålad tråd om ett annat ämne, avmaskning, så tyckte jag inte att det var så konstig fråga. Men det blev inte så.

Efter ett tag (ett par veckor?) så ville jag starta en alternativ fångtråd för diskussioner på lite mer avancerad nivå eftersom jag har förstått att en del har haft synpunkter på att diskussionerna i fångtrådarna har blivit lite väl på molekylnivå som ngn har uttryckt det. Men den tråden låstes ganska snart med motiveringen att det redan finns en tråd. Just vid det tillfället var det då några andra användare som hade startat egna trådar om fång. Jag rapporterade ditt inlägg där du låste min tråd och det var nog där jag uttryckte min förhoppning över att de andra skulle få ha sina fångtrådar i fred.

Jag vet hur det är att ha en fånghäst. Det är fruktansvärt med allt man vill veta och om man ställer tio olika frågor till tio olika veterinärer, hovslagare osv så kan man vara helt säker på att få tjugo helt olika svar. Så var det för mig. Jag har lärt mig massor, massor om fång och annat här sedan jag gick med i forumet. därav mitt engagemang i denna fråga.

Jag kan ha missuppfattat tanken med ett forum men jag har trott att vi ska kunna påverka en del själva och jag kan inte förstå varför just dessa fångtrådar har blivit så speciella?
 
Senast ändrad:
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Och på frågan om tråden avmaskning kan jag säga så här, den kommer inte att vara nålad så länge till. Varför? Jo tanken var att den skulle fungera som ett FAQ, men nu blev det inte så som det var tänkt.

Fångtrådarna är inte speciella, däremot känns det onödigt att ha samma trådar i samma ämne och flera stycken. Däremot så finns det som du kanske noterat andra sk fångtrådar, men här har frågeställningen varit av ett annat slag.
 
Senast ändrad:
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

En FAQ kan man ju ha på varje forum där det handlar om vård företag osv. :)
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Det här hade jag egentligen inte velat ta här, MEN.

Jag kan och får inte censurera någon om det inte uppenbart strider mot reglerna, men du ville att jag skulle ta bort ett inlägg bara för att det ifrågasatte vad jag förstår studier/forskning och det tänker jag inte göra.

När jag inte gör så då är man omedelbart partisk.:eek:

Hur skulle det se ut om jag/vi började moderera efter dessa kriterier.:confused:

Och det tackar jag för, det var oerhört klokt av dig.
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Efter ett tag (ett par veckor?) så ville jag starta en alternativ fångtråd för diskussioner på lite mer avancerad nivå eftersom jag har förstått att en del har haft synpunkter på att diskussionerna i fångtrådarna har blivit lite väl på molekylnivå som ngn har uttryckt det.

Men ursäkta, till hör du någon slags elit inom fång? Vore det inte i så fall bättre om ni skapade en intressegrupp, det finns ju många ställen man kan göra det på FB är ju ett exempel.

Jag är faktiskt uppriktigt sagt less på fångtrådar, och är också glad om vi slipper ha forumet invaderat av dessa. Tre saker som tagit mycket plats i forumet är, fång, mask och foderstater, jag tackar för att det har kommit på en nivå som gör att jag slipper bläddra några sidor innan det dyker upp att annat ämne.

Tack för ordet.
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Nej verkligen inte.
Men det finns ju trådar om allt möjligt och en hel del omöjligt. Men det är vad jag tycker. Man behöver ju inte läsa de trådar som man inte är intresserad av. Jag vet inte om du har ngn minidator på ngt sätt men att behöva bläddra flera sidor för att komma till annat än vad du påstår är väl ändå att överdriva en del.
Dessutom hade du sluppit göra dig besväret med att bläddra vidare om det funnits en nålad tråd.

Men än en gång så handlar allt detta tydligen hela tiden om att vissa användare inte tycker att andra diskussioner än de som de själva är intresserade av ska få finnas. Jag kan inte förstå hur man kan ha den inställningen om man är med i ett forum. Det ska väl få finnas plats för alla? Jag har vad jag vet aldrig haft synpunkter på andras trådar.
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Ja det tycker jag med att forumet är till för alla, men frågan är väl vad som gör att fång är så mycket mer speciellt än andra trådar så att den måste nålas.

Nu kommer ju vår och sommar snart, ska det nålas en tråd om myggmedel också? Eller eksem som också är ett stort gissel för många hästägare, jag tror att listan kan göras lång i det fallet.
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 198
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
32
· Visningar
3 298
Senast: tara
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 342
Senast: geting
·
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 671
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp