Bukefalos 28 år!

Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Det är för att det inte finns någon off topic diskussion. Jag diskuterar DH och du diskuterar ja jag vet inte....

C_L:s frågeställning:

Diagonal hjälpgivning
Intresserad av vem och inom vilka delar Ni ryttare använder er av diagonal hjälpgivning.

Är det klassiskt för AR?

Tillhör det enligt er endast de alternativa ridstilarna eller borde tråden postats direkt på Dressyr.

Jag tvekade, la den här och är nyfiken på utgången.

Också nyfiken på är jag vad Ni vet om DH och Vad ni tycker, för och emot. Varför eller varför inte.

Mitt svar, i all hast, där jag inte svarade på alla frågeställningar, eftersom jag hölls med annat, tydligen missade du just det svaret pga annat... :

Eftersom min vita dam lätt "ramlar isär", så använder jag mig flitigt av både samsidiga och diagonala hjälper utifrån var, när, hur och varför behovet finns.


Jag hade kunnat tänka mig att fortsätta, utveckla det efter dagens ridpass med "vändningar i månghörning", skänkelvikningar, "ruter ess", "böjd rakt fram", "bogen in", "tagen bakdel", med mera... men nää... Den biten tar jag nog via PM med C_L i så fall.

Tack för en givande diskussion.

Mvh

IngelaH
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Det jag reagerar på är inte vad som diskueras, där får du tycka precis vad du vill. Däremot uttnyttjat du din ställning som moderator och hotar med att radera fortsatta inlägg på det oönskade temat. En vanligt användare kan inte ta bort andras inlägg, därmed borde du vara MYCKET restriktiv med att utnyttja den möjligheten och defnitivt inte hota med det när det gäller en tråd du är innblandad i.

Här du dessutom skriver: "Jag borde givetvis raderat inläggen och börjat om i stället." Som moderator borde du leva under samma regler som alla andra, att ställa och styra med sina inlägg och radera om man råkar komma på fel spår är inte okej. Jag hoppas att inte raderar inlägg lite här och där bara för folk är efterkloka och vill ha bort dem utan det ska vara starka skäl för att peta i trådarna.
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Ja du. Jag hoppas att du kommer ihåg att jag trianglade mina och andras inlägg rätt friskt på den tiden, då jag var mer delaktig i diskussionerna än jag är nu för tiden och bad andra att moderera, där jag varit inblandad. Jag ber om ursäkt, för min otydlighet i det här fallet.

Mvh

IngelaH
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Nej tyvärr, jag kommer inte ihåg det och kan heller inte förstå vad det har med saken att göra.
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Det är ju flera moderatorer som censurerar nu. Gillar man inte det som står i tråden så låser man den...- Och otrevliga är de också

"så då tycker jag du ska läsa igen" Vad vinner en moderator på att vara spydig...

Jag fattar inte detta anfall är bästa försvar... Det känns rätt "privat" modererande faktiskt - och i affekt

jag har fått en varning för att jag generaliserar

Ge mig en till för att jag heter susan och är dum vetja

får se om jag kan logga in i morgon :D
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Ärligt på senaste tiden så har vanliga användare försökt att i all vänlighet "moderera" och översätta de missförstånd som sker då det talas förbi varandra inne på klassiskt.

Och Moderatorer har hetsat mer än användare, och det verkar som om klassiskt anses vara en privat domän för AR
 
Senast ändrad:
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

det var ju din onödiga släng på slutet som sätter igång diskussionen igen
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Så då tycker jag du ska läsa igen, under hästvård för tydligare kan det inte bli. Den tråden visar också på vad som händer med de sk FAQ att de knappast blir ett sådant utan som en frågetråd i allmänhet med en person som då svarar. Fång tråden kommer att bli likadan, vilket gör att en sådan tråd kan istället ligga under hästvård och den aktualiseras eftersom någon alltid skriver i tråden.

Riktigt så ska det inte vara i ett diskussionsforum känns det ju som.

Men varför tala till mig som om jag bara gör inlägg för att irritera dig. Varför tala till mig som om jag är dum och bara surrar en massa onödigheter på måfå?

Istället för att dunka ForestAutumn i huvudet för att hon var dum nog att yttra sig försökte jag förstå vad hon menade

och du dunkar mig i huvudet - jippie - vilket föredömme för oss alla.

Jag är ledsen att ni kallar ngt FAQ som inte är en låst lista med just FAQ - vilket var vad jag menade

tror ni vi skriver inlägg som trotsiga tonåringar? Bara för att djävlas?

jag ser ingen anledning att dunka folk i huvudet för att de "fick luft någonstans ifrån"
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Ja du Susan, tolkar du ett sådant inlägg som att man blir dunkad i huvudet, hur ska vi då tolka dina inlägg.;)
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Men är du vuxen nog att vara moderator? - du svarar ju som en tonåring.
Som - istället för att bemöta kritik skyller på andra - den var ju i alla fall mycket dummare än jag.

ta du ansvar för vad du gör - så tar jag ansvar för vad gör

Även om du anser att du har tolkningsföreträda och att du har rätt - så är jag nog inte ensam om att uppfatta dig så som jag skrev.

Liksom att jag inte är ensam om att tolka ;) på det sätt jag gör

men utifrån hur du skriver så drar jag den slutsatsen att alla som inte tolkar som du är det ngt fel på
 
Senast ändrad:
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Så fort någon känner sig obekväm, eller vet att man kanske är ute på lite tunnare is så används ofta vi är flera, eller jag är inte ensam om....
Visst är det märkligt.

Du själv då, har du tittat på lite hur du själv skriver och uttrycker dig? I de flesta fall på ett dominant sätt, och ve den som protesterar. Så innan du kritiserar hur andra människor skriver, sopa rent framför din egen dörr för den är i mina ögon allt annat än fri från skräp.
 
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Men vart rättfärdigar det att Boj är otrevlig mot Forest Autumn?

För det var det som hände nyss - jag frågade henne om hon måste vara otrevlig, och istället så handlar det om att jag är dum

Mitt dum kan helt omöjligt vara orsaken till hur Boj skriver till andra användare

Inte heller kan det vara orsaken eller rättf'ärdiga att du tar varje chans du får att kritisera mig?

Kan alla helt enkelt skylla sina egna otrevligheter på någon annan - nä sorry det är ett rätt omoget sätt att resonera.

nej envar får ta ansvar för sig själv

Visst förstår jag vad du skriver och menar - men eftersom Boj uttrycket sig som att det bara fanns Bojs uppfattning... Att Boj inte lämnade utrymme föra andras uppfattning än sin egen det var lixom det jag ville åt. men jag tror ev den poängen är bortkastad
Eftersom du också utser dig till enväldig domare

Jaja det är lätt att se grandet i sin nästas ögon men inte bjälken i sitt eget
 
Senast ändrad:
Sv: Bukes moderatorer verkar göra lite som de själva vill.

Problemet är att jag har inte uppfattat Boj som otrevlig, däremot har jag sett dig i flera inlägg vara mycket otrevlig. Däremot förstår jag att du kan uppfatta det som otrevligt när det handlar om att inte hålla med. Men det är en annan sak.

Det syns ju också i ditt sista inlägg, fördöm användaren på en gång annars kanske du själv blir fördömd. För mig handlar det inte om att vara domare, det är jag inom annat så det räcker med det. Vad det handlar om är att innan du kritiserar andra, ta dig en titt på ditt egna beteende först.
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 201
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
32
· Visningar
3 298
Senast: tara
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 342
Senast: geting
·
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 671
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp