Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

  • V

    Röster: 73 18,4%
  • S

    Röster: 119 30,0%
  • MP

    Röster: 54 13,6%
  • C

    Röster: 57 14,4%
  • L

    Röster: 15 3,8%
  • KD

    Röster: 7 1,8%
  • M

    Röster: 44 11,1%
  • SD

    Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

    Röster: 5 1,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
Typiskt Morgan. Och så mycket enklare det hade varit för alla oss i remissinstanser att slippa läsa och kommentera en massa nya utredningsförslag och lagar hela tiden. Hade kunnat gå hem tidigt varje fredag ju. :mad:

På den mer seriösa bogen kan jag ge ett för mig mycket bekant exempel om hur tiden för en seriös lagstiftningsprocess kan se ut: Beslagsutredningen - som är en av de delar som fick ändrad lagstiftning 1 juni 2022 - med bland annat nya regler för att lättare och oftare komma åt elektroniskt lagrad information via appar i mobiltelefoner etc var klar och presenterades 2017.

Regeringen gav uppdraget till utredaren i mars 2016. Mellantiden har gått åt för beredning i departementet. Propositionen lades i februari 2022. Viss fördröjning pga en viss pandemi men i övrigt ett gediget arbete.
Men nu hade du ju lagt till seriös info också, så det såg för malplacerat ut med jag gillade med en skrattade emoji. Finns ju gränser för hur stollig man vill framstå, så fick lov att ändra. Är inte alls fåfäng! :D
 
Har du någon uppfattning alls om hur en lagstiftningsprocess fungerar i en demokrati? Eller tror du att stats- och kanske justitieministern själva hittar på lite lagar måndag morgon och sedan börjar de gälla nästa dag? Eventuellt går de via riksdagen så att det sker inom samma vecka. Sedan åker polisen ut och hämtar in alla gäng och sedan dömer tingsrätten samtidigt som de häktar och sedan är det slut? Jag rekommenderar starkt att du ägnar lite tid åt en grundkurs i samhällskunskap.

Samt utveckla gärna vad det är i de lagstiftningar jag nämnde tidigare som är "tramsigt", om du orkat sätta dig in i dem dvs.
Det är en fråga om vilja. Det gick väldigt bra och snabbt att ansöka om medlemskap i Nato utan år av utredning och remissinstanser men att snabbt ta itu med förslag, riktiga förslag för att knäcka gängen det går minsann inte snabbt. Det saknas riktig vilja på riktigt.
 
Men nu hade du ju lagt till seriös info också, så det såg för malplacerat ut med jag gillade med en skrattade emoji. Finns ju gränser för hur stollig man vill framstå, så fick lov att ändra. Är inte alls fåfäng! :D

Sorry! Ska tänka färdigt hur mycket jag vill ha sagt i ett inlägg eller dela på två - men hastverk är inte av godo, oavsett om det gäller inlägg på buke eller straff- och processrättslig lagstiftning....
 
Det är en fråga om vilja. Det gick väldigt bra och snabbt att ansöka om medlemskap i Nato utan år av utredning och remissinstanser men att snabbt ta itu med förslag, riktiga förslag för att knäcka gängen det går minsann inte snabbt. Det saknas riktig vilja på riktigt.
Men, vi är inte medlemmar i Nato än. Det är just det. Det tar tid att få från förslag kring något till att faktiskt ha en grej genomförd och klar.
 
Högerns budget skiljde sig inte så mkt från S så därför kunde S regera med den budgeten. Nu låter det från många håll som om det var en heeelt tvärtom budget. Hade det varit det hade Magdalena nog avgått då.
har aldrig hört att det skulle vara tvärtom-budget, det finns inga sådana på den nivån. Men oavsett så har man ju regerat på en budget som högern lagt fram och högerväljare borde ju vara nöjda för det är ju så det kommer se ut med en högerregering.
Ja, pensionen då, nu fick ju de sämsta ekonomiskt ställda mer pengar i pension för det gick ju igenom även om högern röstade emot det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 420
Senast: Sirap
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 995
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 689
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp