Buketräff Svärdsjö - 2016 edition

Tack alla för en superkul träff. :love:

Jag tror inte jag lyckades reta upp någon, f*n vet om jag inte legat av mig lite där? :o :p

Inte_Ung och jag kom hem i ett stycke trots idioter på vägen som kunde ställt till det rejält (vissa gamla gubbar ska inte ut och vingla på 100-väg med stadsjeep och kåpsläp när dom inte vet vad dom håller på med) och trots att vi råkade hamna i ett gruvhål som var över 60 meter djupt på hemfärden. :o Det gäller ju att passa på att bese lite också när man ändå är i närheten av sånt. :D
 
13643054_1369941773023219_2027635271_n.jpg


Dagen efter dagen före :D
 
Det kostar visst på att åka ut på hejsan-svejsan. Jag ramlade i säng extremt tidigt igår och sov över 10 timmar i ett sträck. Om jag inte hade blivit väckt hade jag nog sovit ännu längre. Men det var kul att träffas.

Jag utlovade recept på salladen till @Inte_Ung och här kommer det:

Quinoasallad med feta (2 port)
Ingredienser

1 dl quinoa
8 cm hackad gurka
125 g körsbärstomater
1 avokado i bitar
1 strimlad salladslök
50 g strimlade salladsärter eller bara vanliga gröna ärter
50 g tärnad feta, max 10 %

Dressing:
2 msk limejuice
2 tsk flytande honung
½ tsk riven färsk ingefära
2 tsk ljus soja
salt, peppar

Koka quinoan, låt svalna. Blanda dressingen, häll den över. Blanda i övriga ingredienser.

--
Jag tar det andra receptet också medan jag håller på:

Raw "Cheesecake" med bär
Ingredienser
Botten:
100 gr sötmandel
75 gr urkärnade dadlar

"Ostmassa":
200 gr cashewnötter
3 msk vatten
3 msk pressad citron eller citronsaft
2 msk honung
0,5 tsk vaniljpulver

Topping:
Valfria bär

Kör sötmandel och dadlar i en mixer med S-blad tills det är smuligt. Klä en liten form med plastfolie, häll i massan och platta till.

Mixa ingredienserna till massan, bred ut över botten och ställ sedan in det i kylskåpet.

Toppa med valfria bär.

--

Nu vill jag gärna ha recepten från @tanten :)
 
Den frysta cheesecaken är busenkel. Jag gör den några gånger om året och receptet är så enkelt att jag har det i huvudet.

man behöver tre byttor och en rejäl, vid form
*3 dl grädde och en tsk riktigt vanlijsocker - vispas hårt
*3 äggvitor - vispas hårt
*1 pkt philadelfia + 3 äggulor + 1½ dl strösocker
Vänd ihop geggorna försiktigt

krossa 3 digestivekex i botten av formen. Häll blandningen över och toppa med 3 krossade digestivekex.
In i frysen i 3 timmar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det är dags igen... :banana: Buketräff Svärdsjö 2017 den 8 juli :up: Jag har helt sonika bestämt ett datum eftersom flera av min helger...
59 60 61
Svar
1 210
· Visningar
64 395
Senast: Raderad medlem 94602
·
Äldre Jag har sneglat lite på Svärdsjöträffen, men det är ju så himla långt bort! Annars hade jag gärna deltagit där, det låter jättemysigt...
Svar
13
· Visningar
726

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp