Buketräff?

Jag röstar på att avataren ska bli kvar! Det är jag nog inte ensam om! :)

Jag föreslog en dag att jag och barnen skulle gå till kyrkan. Som svar fick jag : "Men mamma, det är bara en kyrka". Hm.
 
Förvånar det dig? Nu slapp du besväret at gå dit och fotografera. ;)
Nej, jag är inte ett dugg förvånad:D

Ja, men bara för det måste jag gå och spana in det! Det bara står där liksom, till ingen nytta! Bara väntar på mina ögon :D

Jag måste också gå till hamnen, jag har ingen ursäkt för att låta bli längre! :o:D
 
Ja, finns det någon räddning ens ;)

Det värsta är nog att eftersom jag inte hör tågen inne i lägenheten så ropar barnen "Mamma, det kommer ett tåg!" åt mig varje gång de hör ett! :D
Tåg kan höras på ganska långt avstånd, även när de inte signalerar, men i vissa lägen, t.ex. när det är snö och blåst, vara mycket svåra att höra.
 
Tåg kan höras på ganska långt avstånd, även när de inte signalerar, men i vissa lägen, t.ex. när det är snö och blåst, vara mycket svåra att höra.
Ja, fast jag är ju hörselskadad så då är det ibland svårt att höra vissa ljud bland andra ljud. Men jag bodde i tonåren i en liten by med tåg och där vande man sig. I dag hör jag liksom inte tågen på samma vis som vi gjorde när vi flyttade dit. Vi har blivit vana vid att höra ljudet av dem. Och att skilja ut de olika tågen lärde man sig också fort där! :D För att inte tala om hur lätt det var att hålla koll på klockan där!
 
Men jag bodde i tonåren i en liten by med tåg och där vande man sig... Och att skilja ut de olika tågen lärde man sig också fort där! :D För att inte tala om hur lätt det var att hålla koll på klockan där!
Den inställningen önskar jag att flera hade, att man kan ställa klockan efter tågen. ;)
 
Vad är det för sås hon ska bjuda på?

Du kan få låna alla säsonger utom en av McLeods Daughters av mig om du vill om du fortfarande är uttråkad. Kan vara bra tidsfördriv tills jag kommer ;)

Tryfferad rödvinssås ;) fast det går att åstadkomma kantarellsås på egenplockade kantareller också :D

Givetvis älg också :d
 
Tryfferad rödvinssås ;) fast det går att åstadkomma kantarellsås på egenplockade kantareller också :D

Givetvis älg också :d
Jag har aldrig smakat en sådan sås, visste inte ens man kunde göra det ;) Äg har jag heller aldrig ätit! Såg att det säljs älg på ICA nästa vecka, blev lite sugen, men det är ju så dyrt!
 
Inte när man är ihop med en jägare ;) :D
Nähä?! :p

Vissa är ju inte det och då är det dyrt :D

Sedan är jag usel på matlagning så jag tror inte jag hade fått ordning på köttet! Är inte det ganska svårt att få gott? Någon sa det, men det kanske bara var för att jag inte ska lägga pengar på det!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan! Jag skrev tidigare en tråd om våra hundar och det var ang runmsren heten.. Valpen är idag 9 månader och är en fransk bulldog...
Svar
4
· Visningar
1 555
Senast: Swat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp