Buketräff?

Men alltså -30 är inte så kallt som det låter, det är liksom skönt kallt.
Men man måste såklart ha riktiga vinterkläder, men det behöver man faktiskt i Skåne med!
Vi skulle se till att ekipera dig med lämpliga kläder :)
Men det är inte -30 för jämnan här så det behöver du inte oroa dig för.

Haha nej jag vill verkligen inte ta livet av dig, däremot skrattar jag gärna åt/med dig när du försöker lära dig att åka skidor :D
Det är faktiskt jättekul! Du kan få proffshjälp att lära dig :)
Äsch du kan visst åka tåg på vintern, det har aldrig strulat för oss när vi ska ned till Arlanda och vi reser typ bara på vintern ;)
Nej, skånvintrar brukar vara kyliga och trista i sin blåst trots att det kanske inte är jätteånga minusgrader. Dock brukar jag klara mig fint med gympadojjor och öppen vinterjacka samt mössa och halsduk, bara man har några tröjor på sig ;) Jag lever på tron att det inte kommer bli kallt här i vinter! :angel: Jag har dock i ett svagt ögonblick råkat gnälla på facebook om att det är kallt ute redan, hm...men jag vägrar ändra åsikt; i Oxelösund klarar man sig på mössa, halsduk, gympaskor och en fleecetröja samt en luvtröja :D Klart man gör! :angel:

Jag äger inte ens ett regnställ, åkte och tälta med hoppet om att det INTE skulle regna när jag var i väg. Fick en sträng blick av MaxGyver när jag talade om det.... tydligen tältar man inte utan att ha regnkläder med sig om utifall att det skulle regna! :o
 
Det varierar ju men jag har varit i Norrland så många vintrar nu så jag har blivit härdad ;)

Stekenjokk i början av maj 2014:



Japp, jag står på en väg och lutar mig mot snövallen. Vallen på andra sidan var ännu högre. Kan tillägga att jag är 167 cm lång.
MAJ????? :eek:

Jag tältade den 1-4 maj i Nyköping och var på arbetsintervju i Eskilstuna den 5 maj, och när jag berättade att jag tältat de här dagarna fick jag en konstig blick och så berättade de att det snöat i Eskilstuna min sista natt i tältet. I maj!!! I Skåne är det varmt i maj!! Då är det vår sedan länge! ;)
 
Hasa? Slättförs? Det är ju jobbigt! :eek:
Jag tänkte mer utför å att Enya kan bli nästa Anja Pärson ;)
Det hade sett roligt ut! Det hade gått i en rasande fart och jag hade krockat mina glasögon sneda i ett träd. Men jag håller med, ska man åka skidor ska man åka fort neråt, inte på platt mark, det är ju ansträngande! Och jag är lat! :p

Men man börjar med pulka och sedan när man smuttat på en sådan trevlig tillspetsad dryck är man redo för att prova på skidor, lagom modig då ;)
 
Om någon mer än @Enya hade velat se Oxelösund, hade tråden nog inte spårat ur. ;)
Klart DU vill se den här staden! Med alla tågen! Och den där jä...fina kyrkan med det där jäv... fina kyrktornsklocksaktiga i betong som spelar en trudelutt kl 12 varje dag! :D Jag skäms nästan för mitt kors runt halsen varje gång jag ser kyrkan, det är ju inte ens en riktig kyrka, den är så ful!
 
MAJ????? :eek:

Jag tältade den 1-4 maj i Nyköping och var på arbetsintervju i Eskilstuna den 5 maj, och när jag berättade att jag tältat de här dagarna fick jag en konstig blick och så berättade de att det snöat i Eskilstuna min sista natt i tältet. I maj!!! I Skåne är det varmt i maj!! Då är det vår sedan länge! ;)

Stekenjokk är ett av de mer extrema ställena i Sverige :) Det är helt fantastiskt uppe där, det finns mycket kraft i omgivningen!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Stekenjokk

Att snön är så hög beror mycket på att det blåser som satan uppe där. Det såg ut som det snöade när vi var där men det var bara vinden som drev snön.
 
Nääääär kommer du @Enya ???

Å Näääär ska @athena_arabians bjuda på middag med världens goaste sås som hon lovat?



Jaa jag har trååååkigt just nu och är så rastlös och uttråkad :meh:
Jag vet inte, jag har faktiskt inte råd med det tyvärr, i alla fall inte denna sidan livet...jul menar jag. Jag är en knasig... tokig menar jag, skåning som flyttade från ett fast halvtidsjobb som städerska i skåne till arbetslöshet i Oxelösund! :nailbiting::mad::banghead::D

Barnledig är jag bara på höstlovet vecka 44 och under jullovet, barnen längtar efter sin familj (inte jag...) och ska fira jul och sånt där. Jag längtar mer efter lite barnledigt så att jag bland annat kan sova hela dygn:D
 
Enya Tråddödaren Pärsson. ;)

Jag skulle toa foto på det därade tåget, men har inte kommit i väg. Anstränger jag mig får jag ont i käken så det får allt vänta till i morgon när jag ska hämta dottern i skolan och måste promenera dit. :) Då ska du @Butros få se på ett intressant tåg! :D Fast du tycker nog inte det, du är nog van vid det mesta vid det här laget! :D
 
Nääääär kommer du @Enya ???

Å Näääär ska @athena_arabians bjuda på middag med världens goaste sås som hon lovat?



Jaa jag har trååååkigt just nu och är så rastlös och uttråkad :meh:
Vad är det för sås hon ska bjuda på?

Du kan få låna alla säsonger utom en av McLeods Daughters av mig om du vill om du fortfarande är uttråkad. Kan vara bra tidsfördriv tills jag kommer ;)
 
Enya Tråddödaren Pärsson. ;)

Jag skulle toa foto på det därade tåget, men har inte kommit i väg. Anstränger jag mig får jag ont i käken så det får allt vänta till i morgon när jag ska hämta dottern i skolan och måste promenera dit. :) Då ska du @Butros få se på ett intressant tåg! :D Fast du tycker nog inte det, du är nog van vid det mesta vid det här laget! :D
Om jag får våga mig på en gissning, är det detta du har sett:

FSVJ
 
Klart DU vill se den här staden! Med alla tågen! Och den där jä...fina kyrkan med det där jäv... fina kyrktornsklocksaktiga i betong som spelar en trudelutt kl 12 varje dag! :D Jag skäms nästan för mitt kors runt halsen varje gång jag ser kyrkan, det är ju inte ens en riktig kyrka, den är så ful!
Jag har varit där en gång, och det var i vart fall inte för litet. ;)

En aning vid sidan av ämnet, gillar jag matchningen mellan min avatar och citatfärgen, så länge det varar. :)
 
Jag har varit där en gång, och det var i vart fall inte för litet. ;)

En aning vid sidan av ämnet, gillar jag matchningen mellan min avatar och citatfärgen, så länge det varar. :)
Du det tänkte jag på i går, du passar perfekt in på buke :D

Då har du sett "kyrkan"? Och "centrum"? :D
 
Du det tänkte jag på i går, du passar perfekt in på buke :D

Då har du sett "kyrkan"? Och "centrum"? :D
Ja, jag passar in här. :) Egentligen var avataren på tillfälligt besök, men det finns viss risk att den blir kvar.

Ja, jag har varit inne i sjömärket, förlåt kyrkan. ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan! Jag skrev tidigare en tråd om våra hundar och det var ang runmsren heten.. Valpen är idag 9 månader och är en fransk bulldog...
Svar
4
· Visningar
1 555
Senast: Swat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp