Butiken Normal

Det balsam jag använder är typ halva priset där och jag har mycket hår dvs det går åt många flaskor, så åker dit för att köpa det. Brukar bli några grejer till som jag råkar se i förbifarten och lite godis som inte finns någon annanstans också. Strosa runt och fundera och titta orkar jag inte, alldeles för mycket grejer överallt, huller om buller.
 
Var in i en i veckan, fick nästa springa genom halva butiken på att det stank billig parfym. Vidrigt!
Samma här. Stark parfym som man måste(!) gå genom pga deras labyrint utan genvägar, och så lite onödigt hög musik i högtalarna på det. Inte är priserna speciellt lockande heller och allt verkar mest vara utländska "billighetsmärken" som kopierat mer kända varianter.

Jag har handlat godis där som är svårt att hitta på annat ställe, men det var en engångshändelse.
 
Jag har bara varit där en gång och för mig var upplevelsen ganska lik den jag får när jag besöker ställen som TGR/Flying Tiger eller Ikea - trevlig om jag har gott om tid på mig eftersom det är väldigt mycket grejer och många intryck att ta in, men annars ganska stressande. Jag hade gott om tid på mig denna gång och tyckte därför att det var en rätt trevlig upplevelse, men det är inte en butik jag skulle vilja/orka besöka särskilt ofta.
 
Har inte sett nån hype (en massa TV-reklam ja, men det är väl inte att vara hypad?) och har bara varit inne i en butik, men där upplevde jag det inte som en massa krimskrams utan främst hygienprodukter till bra priser. Inte billiga kopior heller utan flera av de dyrare märkena som finns på exempelvis Coop också. Brukar köpa schampo, balsam, tvål, deodorant och tamponger där för att det är såpass mycket billigare än samma produkter i andra butiker.

Inte många butiker jag går in i för upplevelsen, så att det är litet och trångt stör mig inte värst mycket.
 
Vad tycker ni?
Den har ju blivit otroligt hypad men jag tyckte att den var ganska överskattad den enda gång jag varit där. Då var jag på jakt efter en present till min bror men tyckte utbudet för män var otroligt dåligt.
Sminket är lika billigt som på gekås dvs ungefär hälften av vad det kostar på kicks och liknande ställen för samma märken.
Finns även en del småplock som är bra även om jag håller med om att det mesta är krimskrams men det är väl just krimskramset från wish som betalar mellanskillnaden på dom fåtal saker man kan fynda.
 
Jag gillar den. Om man är lite köpmedveten som kund kan man göra fynd, tex har de några power bars som jag kan äta trots mkt allegier. De är goda och jag har inte hittills hittat nåt likvärdigt på annat håll. Köper även mitt favoritsmink där, veganskt och billigt. Även hittat aluminiumfri deo och No poo-hårprodukter.

Jag gillar Normal men bara de butikerna som hålls lite städade. Har två stycken nära mig och den ena är trång, fullpackad och aldrig städad så det är lite okul att gå i den.
Den andra är mindre trång, fullpackad men städad och saker ligger på ett sånt sätt att det är lätt att få överblick. Den gillar jag.
Har lite samma inställning som ni, och upplever att det är stor skillnad för upplevelsen hur bra de hålls städade. De är lite av ett helvete att vistas i om det är mycket folk då det tillsammans med upplägget på saker ger mig för mycket intryck.
Men om jag endera vet exakt vad det är jag ska ha, eller om jag har mycket tid och det är lute folk så da tycker jag att det är ganska trevligt att strosa där. Fynd kan man nog göra, och jag har vissa godis och snacks som jag köper där.
 
Har den blivit hypad?

Det är väl exakt samma ”sälja-så-mycket-onödigt-krimskrams-som-möjligt-affär” som typ TGR, Dollar Store och Rusta?
Jag är med i någon snackgrupp där åldern känns 16-25 och upplever hypen med inlägg, länkar till tiktoks etc på ett helt annat sätt än TGR( nämns aldrig) Rusta ( nämns enbart i samband med spegeltrenden eller vilken julgran därifrån som är mest prisvärd). Dollarstore är ganska populärt men Normal höjs numera upp betydligt mer. De har lyckats bra på sociala medier :pGodis från andra länder, billigt smink, hud och hårvård funkar bra på unga personer:D Verkar öppna en hel del butiker.
 
Nu handlar tråden om Normal men TGR har ju nämnts några gånger och... Finns det verkligen något prisvärt där? För mig är prisvärt inte bara kopplat till prisnivån utan vad man sen också får för priset. Tror inte jag hittat något på TGR som typ inte gått sönder på en gång eller varit av otroligt dålig kvalitet?
 
Kan nog konstatera att jag verkligen inte är i målgruppen. För gammal helt enkelt. :rofl:

Vid mitt enda besök nyligen var snittåldern på besökarna knappt tvåsiffrig. Plus ett gäng föräldrar. :D

Det är verkligen en krimskramsbutik. Jag letade lotion eller hudkräm och hittade absolut ingenting. Mer märkeslöst än märkesvaror. Trångt och överbelamrat. Kategorier huller om buller.
Så jag tog mig ut igen.

Vi har haft Rusta, Jysk och Dollarstore här ett tag och jag vet vart jag ska gå för att hitta vad. Köpte en gångmatta på Rusta igår. De är bäst på småmattor. Dollarstore är bra på städartiklar och hundgodis Osv. Vad jag skulle gå till Normal för har jag ännu inte listat ut ;)
 
Vad tycker ni?
Den har ju blivit otroligt hypad men jag tyckte att den var ganska överskattad den enda gång jag varit där. Då var jag på jakt efter en present till min bror men tyckte utbudet för män var otroligt dåligt.
Jag blir lite orolig när det är så mycket grejs och så billigt. Det dyker ju upp överallt butiker som säljer ett oerhört överskott någonstans ifrån. Känns som konsumtionshets. Samtidigt måste man ju förstå att det är väldigt bra för många att det finns billigt. Men jag tycker lätt det blir så att man kan råka få med sig hem saker man inte behöver. Så jag har bara gått in när jag följt med kollega tex.

(samma med Dollarstore (tydligen ska de i USA ha fruktansvärda arbetsvillkor och fullt med råttor) Åhlens outlet och ngn mer gigantisk jag och ungen nästan gick vilse i med det missvisande namnet EKO, vi tänkte typ ekologiska grönsaker :rofl: men det var sjuka mängder grejs, vi höll på att inte komma ut, det tog aldrig slut.)
 
Nu handlar tråden om Normal men TGR har ju nämnts några gånger och... Finns det verkligen något prisvärt där? För mig är prisvärt inte bara kopplat till prisnivån utan vad man sen också får för priset. Tror inte jag hittat något på TGR som typ inte gått sönder på en gång eller varit av otroligt dålig kvalitet?
Måste slänga in Systrarna Grene i röran :) samma koncept men med pysselobak. Det är mer min svaghet än tvålarosmink. Men schlaraffenland känsla :) och labyrint. Har inte egentligen testat hållfasthet för ngt där, utom Kakmix -krävde oerhörda mängder med fett och allt möjligt för att funka så insåg att jag hellre bakar helt själv med ett vanligt recept på Madeleinekakor som genererar färre kakor med lägre smörinnehåll (så jag har inte använt mixen) och vaniljsocker som hade en extremt stark smak av vanilj, lite väl stark. TGR är jag ganska ofta i, tangerar också mina svagheter med pyssel, men minns inte något jag köpt faktiskt, brukar gå igenom bara.
 
Jag blir lite orolig när det är så mycket grejs och så billigt. Det dyker ju upp överallt butiker som säljer ett oerhört överskott någonstans ifrån. Känns som konsumtionshets. Samtidigt måste man ju förstå att det är väldigt bra för många att det finns billigt. Men jag tycker lätt det blir så att man kan råka få med sig hem saker man inte behöver. Så jag har bara gått in när jag följt med kollega tex.

(samma med Dollarstore (tydligen ska de i USA ha fruktansvärda arbetsvillkor och fullt med råttor) Åhlens outlet och ngn mer gigantisk jag och ungen nästan gick vilse i med det missvisande namnet EKO, vi tänkte typ ekologiska grönsaker :rofl: men det var sjuka mängder grejs, vi höll på att inte komma ut, det tog aldrig slut.)

Dollarstore i Sverige har svenskt ursprung och har inget med de i USA att göra. Nyligen såldes företaget till ett finskt företag men har till dess varit ägt av den svenske grundaren (jag har koll för jag jobbar nära deras centrallager och grundaren har bott i grannbyn :D).
 
Nu handlar tråden om Normal men TGR har ju nämnts några gånger och... Finns det verkligen något prisvärt där? För mig är prisvärt inte bara kopplat till prisnivån utan vad man sen också får för priset. Tror inte jag hittat något på TGR som typ inte gått sönder på en gång eller varit av otroligt dålig kvalitet?
Jag har hittat lite saker där som jag tycker håller lika bra som från vilken affär som helst. Enda som jag kommer att tänka på nu tydligen är pennor och min fejkpoinsetta men vet att kvaliten inte varit ett problem i funktionen för vad jag köpt. Men de säljer säkert en hel del där kvaliten kan påverka funktionen, jag kan haft tur :D

Hade gärna haft en Systrarna Grene här :o
 
Nu handlar tråden om Normal men TGR har ju nämnts några gånger och... Finns det verkligen något prisvärt där? För mig är prisvärt inte bara kopplat till prisnivån utan vad man sen också får för priset. Tror inte jag hittat något på TGR som typ inte gått sönder på en gång eller varit av otroligt dålig kvalitet?
Billiga, färgade ljus i 100% stearin. Prisvärt pyssel (träpärlor, papper osv.) om man har pyssliga barn. Prisvärda partydekorationer om man ska ha barnkalas. Förbrukningsvaror med andra ord! Men annars, nä. Mest krimskrams. Man får vad man betalar för.

Rusta, som nämndes i tråden, tycker jag däremot är en ganska dålig liknelse. Jag handlar där ibland och tycker inte kvaliteten på t.ex. förvaringskorgar, kuddfodral och sånt är sämre än Ikea. Deras väggfärg har vunnit bäst i test många gånger, har själv målat med den och tycker den är nästan jämförbar med typ Flügger. Använder man vanlig hudvård, tandkräm och sånt så har de ju vanliga märken men till Gekås-priser. De har helt klart en hel del skräp också, men absolut inte i samma omfattning som TGR eller Normal.

Butiker som Normal pallar jag inte med. Var inne där en gång och blev helt överväldigad. Kunde absolut se en och annan okej produkt, kul att de hade lite glutenfritt, men överlag krimskrams. Då använder vi iofs bara eko hudvård och smink, och städar med gamla husmorsknep + såpa. Då finns det liksom inte så mycket kvar som lockar. Det kändes som att det var mycket skönhetsprylar och städgrejer där. Mycket parfymerat och annat som vi inte tål (atopiker, känsliga familjen 😝). Hela butiken är, precis som TGR, designad för ett inbjuda till så många impulsköp som möjligt och då köper jag hellre det vi faktiskt behöver, använder och gillar till lite högre pris, och slipper gå in i en affär.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 338
Senast: Rosett
·
Mat Hur är det nu med den. Är en osthyvel en fördel eller kladdar det bara för mycket för att man ska ha nytta av den? Jag vet att makens...
Svar
9
· Visningar
743
Senast: hastflicka
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 163
Senast: mars
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 913
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp