Butiken Normal

Nu handlar tråden om Normal men TGR har ju nämnts några gånger och... Finns det verkligen något prisvärt där? För mig är prisvärt inte bara kopplat till prisnivån utan vad man sen också får för priset. Tror inte jag hittat något på TGR som typ inte gått sönder på en gång eller varit av otroligt dålig kvalitet?

Jag har köpt mycket pennor, anteckningsböcker och sådant där och det är bra kvalité på de grejerna. Även en del köksredskap, deras ballongvisp med trähandtag är den bästa jag haft. Har också köpt flera par solglasögon och glasögonfodral där som jag använt i många år, lite porslin som jag älskar, hårspännen och sånt, en stor flätad korg som jag har garn i, picknickfilt… så ja, jag har varit väldigt nöjd genom åren 😊
 
Vad tycker ni?
Den har ju blivit otroligt hypad men jag tyckte att den var ganska överskattad den enda gång jag varit där. Då var jag på jakt efter en present till min bror men tyckte utbudet för män var otroligt dåligt.

Den närmast mig är toppen när öppettiderna inte sammanfaller med närliggande skolors raster 😄 ett par av mina favoritmärken på smink och hudvård finns där och jag har köpt finare grejer i present där också till utmärkt pris, bl.a Elizabeth Arden-produkter. Även hårfärg och sådant är väldigt trevligt prissatt.
 
Fattar fortfarande inte. Genvägar?

Varför ha grindar alls? Inga andra butiker jag besökt under mitt långa liv har haft grindar för att hålla besökarna i schack. Och om de inte går att ta sig igenom, vad händer vid en brand?

(under mitt besök fanns det bara besökare och två anställda i kassan. Inga andra var där)
Jag kan snart inte förklara tydligare. Vad kan du inte förstå? Genvägarna är främst till för personalen som givetvis inte bara står still i kassan. De är ute o jobbar i butiken också. Och behöver ju lätt kunna röra sig. Brandrisk tror jag inte är värre där då svänggrindarna är lätta för oss kunder att putta på. Nog mycket värre att brandrisk i större varuhus isf. Sen om de är till för att hålla kunderna i schack vet jag inre men iom att gångarna är smala är det mkt bättre om alla följer samma varv ut tycker jag.
 
Fattar fortfarande inte. Genvägar?

Varför ha grindar alls? Inga andra butiker jag besökt under mitt långa liv har haft grindar för att hålla besökarna i schack. Och om de inte går att ta sig igenom, vad händer vid en brand?

(under mitt besök fanns det bara besökare och två anställda i kassan. Inga andra var där)
Det är väl rätt vanligt att butiker mer eller mindre utformar lokalerna så att kunderna ska gå igenom allt, med hjälp av hur de placerar hyllor, vilka varor som ligger var osv. Från att vissa varor står längst in i mataffären, till modell IKEA där man skyltar upp genvägarna på sina "kartor".

Jag uppfattar detta som en utpräglad variant av detta där man strävar efter att maximera hindren för att kunderna ska göra något annat än att följa deras påbjudna gångväg? Genom att förstärka det mentala hindret vilket sker genom att även göra det visuellt och fysiskt påtagligt.
 
Var tvungen och googla nu och butiken närmast mig öppnade 2018. Därav min förvåning till att det skulle vara ”otroligt hypad” just nu 😅
Antar att det är för den massiva marknadsföringen. Jag som bara tittar på playTV har sett den intelligensbefriade reklamen varje dag, ibland upprepat.
Så folk har väl inbillat sig att det är "hett och nytt"??
 
Antar att det är för den massiva marknadsföringen. Jag som bara tittar på playTV har sett den intelligensbefriade reklamen varje dag, ibland upprepat.
Så folk har väl inbillat sig att det är "hett och nytt"??
Mycket sociala medier med att folk testar produkter därifrån, öppnar deras mystery bags och att de tar in produkter som trendar på typ tiktok :D Har aldrig mött någon som gillar reklamen dock! Stänger alltid ljudet:D

Hade de inte haft ”hypen” så skulle de inte öppnat så mycket nytt, här har Normal funnits i...något år kanske? Nu är det två butiker;)
 
Gissar att grindarna är för personalen. Skulle nog vara rätt jobbigt att arbeta där annars.

Det skiter jag isåfall högaktningsfullt i, det står inte "endast personal" på dem heller. Vill de ha mina pengar så lånar jag grindarna vid behov, det gör fler med mig, och jag misstänker att det är huvudpoängen med att man ska besöka dem... :angel:
 
Det skiter jag isåfall högaktningsfullt i, det står inte "endast personal" på dem heller. Vill de ha mina pengar så lånar jag grindarna vid behov, det gör fler med mig, och jag misstänker att det är huvudpoängen med att man ska besöka dem... :angel:
Men jösses. Jag har väl inte påstått att du inte kan gå där. Skrev att jag tror de är för personalen för det skulle nog vara en svår arbetsmiljö om de får svårt o ta sig fram.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 300
Senast: Rosett
·
Mat Hur är det nu med den. Är en osthyvel en fördel eller kladdar det bara för mycket för att man ska ha nytta av den? Jag vet att makens...
Svar
9
· Visningar
724
Senast: hastflicka
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 009
Senast: mars
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 822
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp