Butiken Normal

Ja, det verkar ju skilja sig en hel del baserat på den här tråden. Jag har inte besökt min lokala än men den jag varit i några gånger har liksom halva butiken fylld med hygienartiklar, och då pratar vi Aussie, Schwarzkopf, Dove, Palmolive, FamilyFresh, o.b, Always, Rexona, Gilette osv, till betydligt lägre priser än på exempelvis Coop och Ica. Och lite städgrejer, smink och godis, även där främst av välkända märken. Mängden ”krimskrams” är minimalt skulle jag säga. Men då jag varit inne i den butiken har det inte varit främst ungdomar där heller, som de flesta vittnar om, så antar att just den kanske riktar sig mot en annan målgrupp.
Det är den upplevelsen jag också har. Vi har tre Normal-butiker i centrala Malmö och alla är bra för att handla främst hygienartiklar.
 
Butiker har olika sortiment fast det är samma kedja.
Det är väl toppen om du hittar sånt du använder hos er Normal :)

Mitt besök i den nyligen öppnade butiken hade väldigt lite igenkänning. Mest sånt jag aldrig sett eller inte alls är intresserad av. Det kan ju hända att de anpassar sig efter orten så småningom. Det som inte säljer tar de väl bort antar jag.

Både Rusta och Dollarstore på orten har bra kvalitet på en massa saker. Ligger nära den livsmedelsbutik jag handlar "allt" i.
Visst kan det variera, men det är ju ändå ett koncept i grunden. Det låter märkligt att man på en ort skulle ha hygienartiklar av kända märken till bra priser men på andra ställen bara har krimskrams av okända märken. Om man tittar på Normals hemsida presenterar de vilka märken och varor som finns i deras sortiment. Hela tanken är att erbjuda kända varor till lägre pris.
 
Visst kan det variera, men det är ju ändå ett koncept i grunden. Det låter märkligt att man på en ort skulle ha hygienartiklar av kända märken till bra priser men på andra ställen bara har krimskrams av okända märken. Om man tittar på Normals hemsida presenterar de vilka märken och varor som finns i deras sortiment. Hela tanken är att erbjuda kända varor till lägre pris.
Det låter ju bra! Jag har uppriktigt undrat vad butiken hade för målgrupp. Dessutom - baserat på den fåniga reklamen så har jag nog en förutfattad mening. :D

Får nog göra ett besök längre fram när butiken hunnit finnas ett tag och se om jag omvärderar min åsikt :up:
 
Dessutom - baserat på den fåniga reklamen så har jag nog en förutfattad mening. :D
Jag har definitivt en förutfattad mening utifrån reklamen. Och lust att bojkotta pga. dess fånighet.
Plus att jag tycker väldigt illa om namnet. Är det någon som vet hur tanken bakom det varit?

Tror det är två gånger jag gått förbi en butik, och då ser den ut att vara jobbig att vara i enligt mig. Men det kan också vara påverkat av hur jobbig gubben i reklamen är... :D
 
Søstrene Grene har en rätt specifik stil. Tänk lite gammaldags lanthandel: mycket pasteller och jordnära färger, trälårar, gammaldags design på allt möjligt. Mycket inredning men också pyssel, lite förbrukningsvaror, godis och leksaker. Mycket naturmaterial, väldigt lite ren plast. Allt till relativt låga priser.Visa bifogad fil 133165

Nä då är det inte den. Nåväl. Jag kan ju ha fått det om bakfoten också, eller så klarnar det nästa gång jag ska på shoppingtur :p
 
Jag både avskyr och gillar normal. Köper schampo, inpackning och lite annat där billigare. Avskyr pga alltid smockat med folk, jag tar det jag ska ha och stångar mig ut genom labyrinten...
 
Jag är inte särskilt imponerad, mycket skräp imo, men jag är neutral. Trångt och rörigt. Jag gillar inte Dollarstore riktigt heller, av precis samma skäl (fast lite halvt tvärtom - det är stort och rörigt..). Jag kan absolut handla där om det är något som jag behöver som jag inte vill lägga så mycket pengar på, men det är inte en typ av butik som jag besöker för att "strosa runt och shoppa/titta lite för nöjes skull eller för att slå ihjäl tid" utan det är mer "hitta det jag ska ha, betala och gå asap".
 
Min mor som är pensionär besöker alltid Normal när hon hälsar på. Igår hittade vi en i Sthlm, den var större och mycket mer luftig. Annars tycker jag inte om de trånga gångarna. I övrigt är jag neutral, köper lite saker jag behöver ibland. Reklamen däremot, den är vedervärdig.
 
Brukar köpa shampoo, balsam, deo, handkräm m.m tycker bra butik, men håller med labryrint systemet är ingen höjdare. Tur Normal har nära mig nuförtiden ganska lugn :up:


Enda lite småsur slutade med ett balsam jag gillade mycket, får hoppas det kommer tillbaka nån gång.
 
Gissar att grindarna är för personalen. Skulle nog vara rätt jobbigt att arbeta där annars.
Det begriper jag inte?
Personal finnas ju endast i kassan. Vad har det med att styra hur folk rör sig i butiken att göra?

Vad är det jag inte fattar?
 
Personalen går ju hela tiden o plockar upp varor. Skulle ju vara svårt om de inte skulle ha några genvägar
Fattar fortfarande inte. Genvägar?

Varför ha grindar alls? Inga andra butiker jag besökt under mitt långa liv har haft grindar för att hålla besökarna i schack. Och om de inte går att ta sig igenom, vad händer vid en brand?

(under mitt besök fanns det bara besökare och två anställda i kassan. Inga andra var där)
 

Liknande trådar

Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 300
Senast: Rosett
·
Mat Hur är det nu med den. Är en osthyvel en fördel eller kladdar det bara för mycket för att man ska ha nytta av den? Jag vet att makens...
Svar
9
· Visningar
724
Senast: hastflicka
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 010
Senast: mars
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 822
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp