Butiken Normal

Måste slänga in Systrarna Grene i röran :) samma koncept men med pysselobak. Det är mer min svaghet än tvålarosmink. Men schlaraffenland känsla :) och labyrint. Har inte egentligen testat hållfasthet för ngt där, utom Kakmix -krävde oerhörda mängder med fett och allt möjligt för att funka så insåg att jag hellre bakar helt själv med ett vanligt recept på Madeleinekakor som genererar färre kakor med lägre smörinnehåll (så jag har inte använt mixen) och vaniljsocker som hade en extremt stark smak av vanilj, lite väl stark. TGR är jag ganska ofta i, tangerar också mina svagheter med pyssel, men minns inte något jag köpt faktiskt, brukar gå igenom bara.
Søstrene Grene undviker jag, för DE däremot prickar in många av mina svagheter. Skulle kunna handla för tusentals kronor där, men jag vill ju inte komma hem med en massa plotter 🙈 Har dock handlat någon julklapp och födelsedagspresent där ibland. De har ju kanonfint pyssel, så pyssliga klasskompisar till barnen får ofta födelsedagspresenter därifrån.
 
Jag har varit in i ett par olika Normal-butiker, och jag instämmer med de som tidigare nämnt att det är stor skillnad på hur butikerna sköts. Den större upplever jag som mer lättnavigerad och trevlig, men den mindre är trång, stökig och överlag ganska jobbig att gå in på. Jag tycker att de har bra priser på en hel del hygienprodukter, städtillbehör och sådant, men det är väl inte mitt förstahandsval om jag säger så.

Vet dock att dottern (snart 17) och hennes kompisar i samma ålder tycker att både Normal och Dollarstore är jätteroliga butiker med jättemycket bra och prisvärt, så jag är troligtvis "för gammal" för att vara deras målgrupp, helt enkelt.
 
Søstrene Grene undviker jag, för DE däremot prickar in många av mina svagheter. Skulle kunna handla för tusentals kronor där, men jag vill ju inte komma hem med en massa plotter 🙈 Har dock handlat någon julklapp och födelsedagspresent där ibland. De har ju kanonfint pyssel, så pyssliga klasskompisar till barnen får ofta födelsedagspresenter därifrån.
Ah, smart som kalaspresentställe, verkligen!

Jag kan ju gå runt och titta utan att köpa, gillar butikens färgschema :) (har ju garn och konstnärsmaterial från andra platser som jag är nöjd med men gillar att titta).
 
Var flera år sedan jag var in i en Normal butik. Då hittade jag inget av intresse för mig. Men hade jag använt/varit intresserad av deras utbud så är det ju perfekt om det finns till ett bra pris.
Kan tillägga att jag inte brukar vara till Rusta/Dollar/ÖB och liknande affärer så ofta heller. Är nog inte in i någon av butikerna någon gång i månaden ens. Är nog en rätt så dålig konsument.😅
 
Hatar den, massor med krimskrams som köps bara för att köpas typ. Sen sjukt stressigt med labyrintsystem. Nej tack.
 
Tycker att Normal är toppen. De har deo, tandkräm, handtvål, duschtvål, schampo mm till priser som ligger väsentligt under dagligvaruhandeln. Om vi tar deo som exempel kostar den 18 kr hos Normal jämfört med 30 kr hos Ica/Hemköp. Jag köper samma märken som jag hade gjort i annan butik. Finns inte en produkt jag vill ha köper jag den någon annanstans.

De saker jag handlar hos Normal hade jag handlat ändå, då det till 99% är förbrukningsartiklar. Jag tvättar mig inte oftare för att tvålen är billig, så någon konsumtionshets tycker jag inte det blir.
 
Ingen butik jag kommer springa till.
I min närmaste är det mest smink/hårvårdssaker. Och godis/snacks.

Hittar mer på tex Dollarstore.
 
Jag är med i någon snackgrupp där åldern känns 16-25 och upplever hypen med inlägg, länkar till tiktoks etc på ett helt annat sätt än TGR( nämns aldrig) Rusta ( nämns enbart i samband med spegeltrenden eller vilken julgran därifrån som är mest prisvärd). Dollarstore är ganska populärt men Normal höjs numera upp betydligt mer. De har lyckats bra på sociala medier :pGodis från andra länder, billigt smink, hud och hårvård funkar bra på unga personer:D Verkar öppna en hel del butiker.

Men nu? Normal har ju funnits jättelänge?

Men jag hänger varken med 16-25-åringar eller på Tiktok så det förklarar väl saken 😅
 
Men nu? Normal har ju funnits jättelänge?

Men jag hänger varken med 16-25-åringar eller på Tiktok så det förklarar väl saken 😅
En grupp för alla åldrar alltså då jag inte är i den åldern :D Inte Tiktok heller för mig mer än några klipp som länkas men det märks vad som är populärt. Ingen aning om hur länge Normal funnits men då de verkar öppna nya affärer hela tiden vilket gör att de kommit hit och att de satsat på reklam+sociala media har gjort sitt. Hade ingen aning för något år sedan vad Normal var, nu betydligt mer koll ;)
 
Jag hade ingen aning om att det fanns en butik som hette Normal förrän reklamen började på tv för vad kan det vara två år sedan kanske
Tydligen finns det en butik i ”staden”men jag åker sällan dit
Är jag i staden så hamnar jag inte på den butiken i första taget
 
Tycker det är rätt stor skillnad på Normal och TGR eller Flying Tiger. Tycker de sistnämnda är väldigt inriktade på pysselgrejer, typ Panduro i budgetversion. Normal känns mer inriktad på förbrukningsvaror som städgrejer, smink, hygien samt snacks och godis. Eller har jag missat nåt? :o
 
Tycker det är rätt stor skillnad på Normal och TGR eller Flying Tiger. Tycker de sistnämnda är väldigt inriktade på pysselgrejer, typ Panduro i budgetversion. Normal känns mer inriktad på förbrukningsvaror som städgrejer, smink, hygien samt snacks och godis. Eller har jag missat nåt? :o
Möjligtvis att TGR är Flying Tiger ;) Men ja det är inte alls samma sak, man väljer efter vad som behövs :D
 
Tycker att Normal är toppen. De har deo, tandkräm, handtvål, duschtvål, schampo mm till priser som ligger väsentligt under dagligvaruhandeln. Om vi tar deo som exempel kostar den 18 kr hos Normal jämfört med 30 kr hos Ica/Hemköp. Jag köper samma märken som jag hade gjort i annan butik. Finns inte en produkt jag vill ha köper jag den någon annanstans.

De saker jag handlar hos Normal hade jag handlat ändå, då det till 99% är förbrukningsartiklar. Jag tvättar mig inte oftare för att tvålen är billig, så någon konsumtionshets tycker jag inte det blir.
Butiker har olika sortiment fast det är samma kedja.
Det är väl toppen om du hittar sånt du använder hos er Normal :)

Mitt besök i den nyligen öppnade butiken hade väldigt lite igenkänning. Mest sånt jag aldrig sett eller inte alls är intresserad av. Det kan ju hända att de anpassar sig efter orten så småningom. Det som inte säljer tar de väl bort antar jag.

Både Rusta och Dollarstore på orten har bra kvalitet på en massa saker. Ligger nära den livsmedelsbutik jag handlar "allt" i.
 
Men vad är det då jag tänker på? Har bestämt sett två liknande småkrafsbutiker bredvid varandra och de är ju inte samma :confused: Kan det vara de där systrarna... 🤔
Søstrene Grene har en rätt specifik stil. Tänk lite gammaldags lanthandel: mycket pasteller och jordnära färger, trälårar, gammaldags design på allt möjligt. Mycket inredning men också pyssel, lite förbrukningsvaror, godis och leksaker. Mycket naturmaterial, väldigt lite ren plast. Allt till relativt låga priser.
9DB5CEB5-29EC-472D-8188-BD4B71BD248F.jpeg
 
Butiker har olika sortiment fast det är samma kedja.
Det är väl toppen om du hittar sånt du använder hos er Normal :)

Mitt besök i den nyligen öppnade butiken hade väldigt lite igenkänning. Mest sånt jag aldrig sett eller inte alls är intresserad av. Det kan ju hända att de anpassar sig efter orten så småningom. Det som inte säljer tar de väl bort antar jag.

Både Rusta och Dollarstore på orten har bra kvalitet på en massa saker. Ligger nära den livsmedelsbutik jag handlar "allt" i.
Ja, det verkar ju skilja sig en hel del baserat på den här tråden. Jag har inte besökt min lokala än men den jag varit i några gånger har liksom halva butiken fylld med hygienartiklar, och då pratar vi Aussie, Schwarzkopf, Dove, Palmolive, FamilyFresh, o.b, Always, Rexona, Gilette osv, till betydligt lägre priser än på exempelvis Coop och Ica. Och lite städgrejer, smink och godis, även där främst av välkända märken. Mängden ”krimskrams” är minimalt skulle jag säga. Men då jag varit inne i den butiken har det inte varit främst ungdomar där heller, som de flesta vittnar om, så antar att just den kanske riktar sig mot en annan målgrupp.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 303
Senast: Rosett
·
Mat Hur är det nu med den. Är en osthyvel en fördel eller kladdar det bara för mycket för att man ska ha nytta av den? Jag vet att makens...
Svar
9
· Visningar
724
Senast: hastflicka
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 010
Senast: mars
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 822
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp