Bukefalos 28 år!

bygelnosgrimma.

Sv: bygelnosgrimma.

Jo, men läser du mitt inlägg så har jag en kortare nosrem, dvs köpt mig ett ponnyremont, på vilken jag har förlängt nackrem och underdelen (tvungen för att den skulle överhuvudtaget nå runt nosen på'n) . Sista utväg är att köpa en remont till en shettis och se om det blir ngt bättre. Tja, kanske finns det remont till minishettis oxå. Och nu pratar vi till häst med storlek full på huvud.

Bild på åbäcket

Och så hamnar nosdelen över näsborrarna.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: bygelnosgrimma.

Då säger jag så här, så slipper vi prata förbi varann. Mät remmen från ring till ring, ringarna får INTE ta i bettet då är nosremmen för lång. Detta fenomen kan även inträffa i de fall bettet är för långt, sticker bettet ut genom mungipan och inte bara bettringen då är bettet för långt. Då kan nosgrimman haka tag i bettet, och då kan den i princip hmana var som helst på näsan.
 
Sv: bygelnosgrimma.

haha, använder den för att den är såå fin?! Jag tycker verkligen att det är den fulaste nosgrimman, men man har väl olika smak såklart :). Jag funderar dock på att ha en sådan på min häst trots att den inte är speciellt vacker då han gapar, tar bettet och sticker. Med en remontnosgrimma så får han skav på sidorna då den ligger mot bettet
 

Liknande trådar

Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 138
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 063
Senast: villhöver
·
Ridning Min häst är livrädd för att rida in i vår skog, är rätt säker på att det är pga älgflugor som vi blev attackerade utav i början av...
Svar
0
· Visningar
518
Senast: Cs218
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
8
· Visningar
1 059
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp