Bygga egna hinderstöd

L

lotta_k87

Nu i sommar har vi tänkt bygga lite egna hinder & hinderstöd. Nån som har smarta ideér om hur man bygger enkla hinderstöd & lite annat kul?
 
När jag byggde hinderstöd så tog jag gamla däck med fälg och satte ner en 10x10 cm stolpe och hällde betong runt.
 
Hmmm. Det lät tungt? :confused: Mest eftersom varken däck med fälg eller betong är direkt fjäderlätta.

Fast å andra sidan blir det ju stadigt också?! :D
 
Jag tippade dom åt sidan och sen rullade jag dom...
Dom jag har nu gjorde jag med riktiga "fötter" som jag köpte för 50 kronor styck på Börjes.
 
bommar finns det ju att köpa lite här å var, men jag är mest ute efter tips på hur man bygger egna hinderstöd för en billig slant
 
Ang bommar:
Kolla på olika trävirkeföretag och byggställen. De brukar sälja rundpål för billig penning. Mycket billigare än att köpa bommar!
 
Vi tog två ( ganska tjocka plankor) och spikade ihop till ett kryss. Sedan sågade vi ur en fyrkant (ca 5 cm djup) i mitten av krysset och limmade+ spikade fast en rätuppstående bom där. Sedan är det bara att borra ut små hål för bommhållare. Färdigt att målas!
Slutresultat= ser ut som ett vanligt hinder, men finare!

Bommar har du redan fått massa tips på....!

Måla i klara färger, det är ett måste! =P
lycka till!
 
Sv: Bygga egna hinderstöd

hej. Jag gjorde fötter av 4st vanliga konsoller man har under hyllor. Jätte lätta att flytta och ganska stadiga. ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Mia_R
·
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 836
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 313
Senast: Miiikaela_
·
Utrustning Tjo, lite nyfiken på om ni föredrar sidostycken (och tyglar) med klassiska spännen eller med hakar? Är det någon skillnad annat än...
2
Svar
24
· Visningar
1 605
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp