Silverkedjan
Trådstartare
Jag hyr en liten gård utan tillgängliga uthus (den lilla delen jag har är bara 2 m i takhöjd) och tänkte lösa stall (uteboxar 2 st) och lösdrift genom flyttbara "containerstall". Jag måste kunna plocka bort dem lätt efter mig.
Det är inte riktiga containers men lyftbara 7,2 m långa 3,5 m höga lastbilsskåp med mkt stadiga aluminiumgolv. Skåpen har tre hela sidor och helt golv/tak, en sida på varje är söndersliten och de väggarna får avlägsnas. Där tänkte jag ha öppningar till lösdriften och den öppna dörrsidan till uteboxarna.
Tyvärr måste nog skåpen stå ett och ett på olika ställen med långsidan mot väg/gårdsplan pga att marken varken bär eller är plan någon annanstans.
Annars kunde man ju utnyttjat utrymmet mellan dem.
Jag vet att Mul är proffs på detta
men hittar inte det gamla inlägget med hennes bilder.
Alla tips mottages gärna!
Hur förbereder man underlaget?
Vad har man på golvet? Gummimatta??
Hur bygger man smartast?
Vilken färg fäster på ytterväggarna?
Det är inte riktiga containers men lyftbara 7,2 m långa 3,5 m höga lastbilsskåp med mkt stadiga aluminiumgolv. Skåpen har tre hela sidor och helt golv/tak, en sida på varje är söndersliten och de väggarna får avlägsnas. Där tänkte jag ha öppningar till lösdriften och den öppna dörrsidan till uteboxarna.
Tyvärr måste nog skåpen stå ett och ett på olika ställen med långsidan mot väg/gårdsplan pga att marken varken bär eller är plan någon annanstans.
Annars kunde man ju utnyttjat utrymmet mellan dem.

Jag vet att Mul är proffs på detta
Alla tips mottages gärna!
Hur förbereder man underlaget?
Vad har man på golvet? Gummimatta??
Hur bygger man smartast?
Vilken färg fäster på ytterväggarna?
Senast ändrad: