Bukefalos 28 år!

Bygga Terränghinder

Toxid

Trådstartare
Jag hittade ingen aktuell tråd inom ämnet, finns det så har jag missat den helt.
Ni som har byggt egna terränghinder, vad har ni för hinder och hur har ni byggt dom? Ni får gärna bifoga bild.
Vi har än så länge bara 2-3 hinder, men ska utöka hinderparken. Tips och råd mottages tacksamt!
 
Jag hittade ingen aktuell tråd inom ämnet, finns det så har jag missat den helt.
Ni som har byggt egna terränghinder, vad har ni för hinder och hur har ni byggt dom? Ni får gärna bifoga bild.
Vi har än så länge bara 2-3 hinder, men ska utöka hinderparken. Tips och råd mottages tacksamt!
Kolla Hinderskolen på http://feltritt.com/ och Bygga hinder på http://falttavlan.com/.

Det är viktigt att de faktiskt är fasta så att de inte flyttar på sig av att en häst är på dem och att de är stabila, en häst ska kunna kliva på dem utan att trampa igenom och fastna. Sen är det självklart viktigt att hästarna uppfattar dem korrekt och att de har en tydlig marklinje.

/Lady_S
 
jag har bara stockar, som balanserar på andra stockar och säkrade med staketstolp :p. enkelt och smidigt.

men ska man bygga andra typer av hinder så krävs det att man bygger ordentligt, tungt, stabilt och att man sen gör fast det i marken på rätt sätt. antingen så ska ett hinder gå i sönder helt när man brakar in i det eller så ska det inte rubba sig en mm.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 361
Senast: Ridinglady
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
1 986
Senast: Pilot
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 555
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 641
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp