Byta bomvidd på Prestige Golden Star?

snigelfarmor

Trådstartare
Hur går det till? Kan man köpa en 34 och byta till en 33 genom att skicka den till nån som värmer om bommen?

Vad värmer dom, ändras sadeln eller bara framvalvet, och vad kostar det, och vem gör detta i Sverige?

/jenny, frågar mycket

Sv: Byta bomvidd på Prestige Golden Star?

Jag tror Sharpman gör dessa ändringar.
Min sadelmakare tycker däremot inte att man ska manipulera sadlarna så. Enligt han blir det sällan riktigt bra.
Om det är så eller inte vet jag inte. Men jag avstog iallafall.

Smurfmodesty skrev:
Jag tror Sharpman gör dessa ändringar.
Min sadelmakare tycker däremot inte att man ska manipulera sadlarna så. Enligt han blir det sällan riktigt bra.
Om det är så eller inte vet jag inte. Men jag avstog iallafall.
Tror inte din Sadelmakare har blivit informerad ang Prestiges sadelbom och fördelarna med den. Be Sadelmakaren att kontakta Agenten för info.Det är alltid bra om rätt info går ut till ryttarna.

usch, nu blev man osäker.
Finns det någon som har värmt om sin bom? Nöjd?

Är det någon som vet HUR man gör, är det en urtagning av bommen, omformning, och sen insättning igen med full lädersömnad, stoppning osv? Ändrar sig inte lädret och blir rynkigt alternativt sträckt?

Är det bara framvalvet som värms om?

Hoppas många svarar allt de vet /J

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 960
Senast: ildiko
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 232
Senast: Mint
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 092

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka