Byta hovslagare eller inte?! Hjälp.

Sv: Byta hovslagare eller inte?! Hjälp.

OM du skickar ett sms så vet du ju inte om han fått budskapet.
Ring upp honom och avboka tiden utan att boka om en ny tid.
Undrar han varför så är det ju bara att säga som det är. Att du anlitat en annan hovslagare.
 
Sv: Byta hovslagare eller inte?! Hjälp.

Ja, skicka inte sms utan ta mod till dig och ring. Jag skulle sagt typ, jag vill avoka min tid med dig, bara, och sen aldrig höra av mig mer. För det är ju typ så han har gjort mot dig. Eller så skulle jag inte hört av mig alls.

Och herre gud, jag fattar verkligen inte hur han kunde bli så galen för att du hade råkat ringt hans barn? Och ÄVEN om du inte gjort de, även om du sa att du inte gjort de så anklagade han dig för det och alltså inte litar på dig. Vad är det så att behålla? Jag skulle för det första inte va så sugen på att ge han pengar och för de andra skulle jag inte tänka mig att låta han röra min häst eller sätta foten i mitt stall.

Och som dom andra säger, man ska alltid lita på magkänslan, det är nästan läskigt hur bra den är egentligen. :O
 
Sv: Byta hovslagare eller inte?! Hjälp.

Har du bokat ny tid? Om inte är det väl bara att låta bli, annars ringer du och avbokar och är han så otrevlig som han verkar så kanske han inte bokar ny tid, annars säger du nej tack till ny tid.

Man är ju inte gift med hovis... likaväl som man kan handla på Konsum OCH Ica kan man byta hovslagare :D
 
Sv: Byta hovslagare eller inte?! Hjälp.

Om det känns för jobbigt att säga precis som det är så ring bara och avboka utan vidare förklaring. Frågar han så säg bara att du fått förhinder denhär dagen och inte riktigt vet när det passar igen. Hör sedan inte av dig igen. Att bara skcika SMS kan vara lite dumt, man vet inte om han verkligen läser det.

Min hovslagare kommunicerar jag med SMS med, men då är det ju en annan sak, han vill ha det så. Han ringer upp om det är något.
 
Sv: Byta hovslagare eller inte?! Hjälp.

Jag tycker absolut inte att det vore fegt av dig att SMSa hovslagaren. Gör det och skriv att du vill att han svarar/bekräftar att han fått ditt SMS. Om han inte gör det får du fundera på att antingen ringa honom eller möjligen riskera att han kommer den tid ni gjorde upp. Men jag tror att den risken är ganska liten även om han inte svarar på ditt SMS.

Lycka till!

PS. Håller med om att det är helt rätt av dig att byta hovis.
 
Sv: Byta hovslagare eller inte?! Hjälp.

Hejsan.
Tack för all hjälp och råd.
Jag ringde hovslagaren i morse och skulle avboka tiden...men det första han när han svarade i telefonen så var att gasta om vad jag ville och varför jag ringde och störde honom.
Jag sa att jag ville avboka tiden.
Det gick bra.
Jag tog den enkla vägen ut...jag ljög...berättade att det skett ett dödsfall inom familjen och att jag inte visste när jag ville att hästarna skulle behöva skos nästa gång...
///Kedinga.
 
Sv: Byta hovslagare eller inte?! Hjälp.

Haha vilken idiot :eek:
Tycker inte du ska bekymra dej mer över honom, han verkar ju inte ens intresserad av att sko din häst..

Om han nu skulle ringa tillbaka och vilja boka tid... så skrik tillbaka och fråga varför han ringer och stör dej..

Med den attityden borde han söka nytt jobb
 
Sv: Byta hovslagare eller inte?! Hjälp.

Skönt att du slipper honom nu, men din lögn var ju sämst i världen.... Ljuga om att en familjemedlem dött :o Slutar hästhovar växa och kräva vård då eller?

Bättre alternativ hade varit tex, "jag har bestämt mig för att testa barfotaverkning", "jag ska flytta", eller kanske "det har blivit något strul här, kan vi avboka tiden? ny tid? ääää jag ringer"

Ljuga att ngn dött för att bli av med hovslagaren känns inte spec vuxet faktiskt.
 
Sv: Byta hovslagare eller inte?! Hjälp.

Skönt att du slipper honom nu, men din lögn var ju sämst i världen.... Ljuga om att en familjemedlem dött :o Slutar hästhovar växa och kräva vård då eller?

Bättre alternativ hade varit tex, "jag har bestämt mig för att testa barfotaverkning", "jag ska flytta", eller kanske "det har blivit något strul här, kan vi avboka tiden? ny tid? ääää jag ringer"

Ljuga att ngn dött för att bli av med hovslagaren känns inte spec vuxet faktiskt.

Visst kanske sämst i världen och barnslig om du så vill kalla det...men vad gör man inte när man från första stund efter att en gormande hovslagare svarar i telefon och frågar varför man ringer och stör med svordomar.
Bringer en ur fattningen.
Sen att just du kan sitta här och påpeka en sådan sak då du inte varit med om denna situationen och påpekar vad jag gjorde och så.
För jag har inte bett om att någon ska dömma mig efter mina handlingar jag har däremot bett om hjälp och råd som jag tycker jag har fått från alla trevliga bukefalister här. Och det var ju detta vad denna tråd handlade om.
Så jag undanbeder vänligen och bestämt sådana onödiga kommentarer då jag inte bett om dom.
///Kedinga.
 

Liknande trådar

Tjatter Har senaste tiden blivit uppringd av nummer från Belgien. Svarar inte utan trycker bort det hela tiden, vilket gör att de ringer igen...
Svar
13
· Visningar
7 198
Senast: Otherside
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 026
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 341
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag misstänker att en person i min närhet dricker mer alkohol än vad som är bra. När hen är på besök hos mig tar hen ofta med en flaska...
Svar
9
· Visningar
1 815
Senast: startpompe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp