A
atmosphere
Jag har nu kommit underfund med att jag ska byta hovslagare. Problemet är inte själva bytet utan att jag måste berätta detta för min nuvarande hovslagare, som dessutom äger stallet min häst står i, och jag vill inte "såra" h*n eftersom att människan skott mina hästar i flera års tid. Nu har jag dock insett att min nuvarande häst behöver en annan slags skoning och därför vill jag testa med en annan hovslagare som är mycket omtalad och som får mycket beröm utav de jag känner som anlitar denne.
Den hovslagare jag har nu är lite på ålderns höst vilket gör att h*n inte riktigt har "kännedom" om nya tekniker och problemlösare. Mitt problem är dock hur jag ska lägga fram detta till min nuvarande stallägare/hovslagare på bästa möjliga sätt? Vill inte att h*n ska bli besviken/arg på mig, även om jag givetvis vet att jag har all rätt i världen att bestämma vem som ska sko min häst. Någon som har tips?
Den hovslagare jag har nu är lite på ålderns höst vilket gör att h*n inte riktigt har "kännedom" om nya tekniker och problemlösare. Mitt problem är dock hur jag ska lägga fram detta till min nuvarande stallägare/hovslagare på bästa möjliga sätt? Vill inte att h*n ska bli besviken/arg på mig, även om jag givetvis vet att jag har all rätt i världen att bestämma vem som ska sko min häst. Någon som har tips?