Bukefalos 28 år!

Byta säkerhetsväst?

Thalbaz

Trådstartare
Någon som har koll på om man behöver byta ut sin säkerhetsväst efter x antal år? Jag har för mig att de som sålde min väst sade något om det men det är ju 10+ år sedan... Hur som helst böjar den sjunga på sista versen så har börjat se mig om efter en ny, tips mottages gärna. :)

Jag har en Airowear zippa som jag är supernöjd med så det lutar ju åt en Airowear outlyne men tänkte prova racesafe med.
 
Var femte år rekommenderas ofta. Men finns ingen lika tydlig rek som för hjälmar. Men materialet åldras.

Jag brukar tänka på hur mkt svett etc den stått ut med efter fem år och sen vilja byta oavsett ;P
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
505
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 272
Senast: JennyLz
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
858
Senast: Kristall10
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 661
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp