Byta skoning, ridbyxor

astridji

Trådstartare
För massor av år sedan köpte jag ett par ridbyxor jag sedan riktigt fastnade för, gudomligt snygga är dom. Dom är helsvarta, men formen är precis som jag vill ha dem och dem har hållt nu i ca 6år (om inte mer) Fortfarande korpsvarta.

Nu har dem dock tagit ut sin rätt och det har blivit slitningshål i skoningen bak i rumpan, jag har letat sedan i julas efter ett par liknande, men inga är så sköna i materialet eller så bra kvalité. Jag har då funderat på att byta skoning? Är det någon som vet om det går?

Jag har kontaktat märket och dom görs inte längre, och de nyare ridbyxorna från samma märke är inte alls i samma god kvalité eller lika snygga.

Min fråga är alltså, - Går det att byta skoning, lyckat? -
 
Sv: Byta skoning, ridbyxor

Jag tror säkert att det går, men det känns som om det skulle bi svårt att få snyggt, och frågan är vad det kostar..

Jag hade för många år sen ett par byxor som också blev slitna i skoningen. Då gjorde en släkting till mig som är sömmerska en "extra skoning" som förstärkning över det slitna området, och så klart en bit till. Det användes nån sorts tunnt konstskinn och det blev faktiskt både snyggt och bekvämt och de höll ett par år till. Då betalade jag ju inte för det heller så vet inte vad det hade kostat att få det gjort.
Däremot skulle jag inte göra om det för nu har jag mest billigare byxor eftersom jag vill variera mig så när de är slitna så brukar det vara d ags att köpa nya.
 
Sv: Byta skoning, ridbyxor

Okej men det lät ju som ett ganska bra allternativ. Jag har köpt in ca 8ridbyxor sedan i julas men inga av dem är i närheten av så bekväma som dom är, går som inte att förklara. Magiska ridbyxor haha!!
 
Sv: Byta skoning, ridbyxor

Håller med Mumin, det blir säkert svårt att få snyggt samt dyrt. Skoningen är ju en form av förstärkning och om den har blivit så utnött så är risken att även tyget får hål inom kort. Kvaliteten och passformen tycker jag sitter i skoningen för det mesta. Själv skulle jag inte påkosta ett par så välanvända ridbyxor utan satsa på ett par nya kvalitetsbyxor.

Pikeur tycker jag har riktigt bra ridbyxor (det är jag nog inte ensam om att tycka? ;)) och förhållande till kvaliteten håller ett bra pris. Hela min garderob består av Pikeur och jag köpte två par senast igår.
 
Sv: Byta skoning, ridbyxor

Det är inget problem med tyget på ridbyxorna, det är som nytt, hade det också varit slitet hade jag slängt, men tyget är så gott som nytt, korpsvart fortfarande=)

Ska kolla in dem:)
 

Liknande trådar

Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 230
Utrustning Hej! Letar som en galning efter ett par ridbyxor som passar mig, har väldigt smala ben, storlek 23-24 i jeans och 32-34 i längden. Och...
Svar
1
· Visningar
2 302
Senast: fetange
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 484
Senast: Lisa2014
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 788

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp