Bukefalos 28 år!

byte av efternamn

V

vickis-pajala

mina två äldre tjejer har sin pappas efternamn ( mitt ex ) och idag så skulle vi göra pass åt våra flickor i och med att dom ska i väg på en utlandsresa med deras farmor.

sagt och gjort mitt ex hadde gjort sitt medgivande och skickat upp detta till mig, och när jag väl kommer in på polis stationen så har den lilla :devil: bytt efternamn alltså tagit hans frus efternamn, men INTE skrivit detta på medgivandet till passen utan singerat med sitt gammla efternamn, nå passen fick vi göra men mitt ex måste skiriva ett nytt medgivande och faxa upp detta så passen blir gjorda

men då ställer jag frågan ut i forumet vad händer med barnens efternamn nu när pappan har bytt efternamn har dom kavar sina gammla efternamn eller måste dom oxå byta :confused:
 
Sv: byte av efternamn

De behöver inte byta, de har ju sitt efternamn och det kan ingen ta ifrån dem :)
 
Sv: byte av efternamn

Nä, och vill man att de ska byta gör man det hos skatteverket, lite olika regler beroende på hur vårdnaden ser ut och hur gamla de är.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 551
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 974
Senast: Yrsel
·
Äldre Jag har min pappas efternamn, A****. 2007 gifte han om sig med en kvinna, men de båda behöll sina efternamn som de hade innan vigseln...
Svar
15
· Visningar
1 658
Senast: Singoalla
·
Kropp & Själ På måndag skickas pappren in till PRV - jag ska ansöka om att byta efternamn till ett helt nyskapat sådant. Någon som gjort detta och...
Svar
18
· Visningar
1 594
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp