Byte av golv i transport

Ajda

Trådstartare
Nu är jag i behov att byta golv i min VV från -01 (grön modell).

Jag tror golvet blivit dåligt pga att lämmen fått sig en smäll och är lite skev. Därför är det en glipa mellan lämmen och väggen där den ska ligga an. Ca 5mm på bredaste stället. Jag tror det kommer in fukt där när det är sämre väder. Förra mattan var det dessutom revor i.
Golvet är dåligt i ett hörn vid baklämmen och litegran längs med långsidan mot sidoväggen.

Ska man satsa på plyfaskiva igen? Alu-golv? Byte av läm? Kostnad för det? Värt det?

Jag vill ha tips och åsikter av er nu!

Sv: Byte av golv i transport

Kostar du på och byter golv så är det väl vettigt att kosta på att räta upp/byta ut lämmen också. Är det den som är orsaken till att golvet blivit fuktigt och rötat, så verkar det rätt oekonomiskt att bara byta golvet utan att åtgärda lämmen.

Jag har en väninna som bytte golv i sin VV, det kostade ett par tusenlappar för golvskivan, arbetet gjorde de själv. Vad det kostar att fixa din läm kan jag tyvärr inte svara på.
Vad säger VV-återförsäljaren/servicen? De borde väl kunna ge dig en offert?

Sv: Byte av golv i transport

Mejlade fråga om golvbyte till vhtc och fick till svar att osågad golvskiva om man byter själv kostar 3500:- att lämna in och låta dem göra skulle kosta 5000:-

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka