Byte av koppjärn! HJÄLP NU!

Sv: Byte av koppjärn! HJÄLP NU!

du ska skruva ur dom som du skrivit "ska jag eg mig på dessa också?"

Ge inte upp för lätt när du ska byta koppjärn det kan vara trixigt, spec om det är från smal- > vidare

du ska skruva ur dom som du skrivit "ska jag eg mig på dessa också?"

Ge inte upp för lätt när du ska byta koppjärn det kan vara trixigt, spec om det är från smal- > vidare

What!? Är du säker?! :O har skruvat som en idiot nu och dom vill inte gå upp..

När jag skruvar på dom skruvarna, så snurrar dom bara runt runt... Man ser ju "bakdelen" på skruvarna på insidan, och dom följer bara med o snurrar runt runt.. =/ skit..

På min Wintec Wide sitter koppjärnen med 4 skruvar, alla 4 på "undersidan" av sadeln. När man skruvat ur de två första, får man bruka lite lätt våld för att få loss vulstren från koppjärnet, där finns (på min WW) två skruvar till.

Lycka till!

/trassel

På min Wintec Wide sitter koppjärnen med 4 skruvar, alla 4 på "undersidan" av sadeln. När man skruvat ur de två första, får man bruka lite lätt våld för att få loss vulstren från koppjärnet, där finns (på min WW) två skruvar till.

Lycka till!

/trassel

Har du kollat på mina bilder? Det är alltså INTE sånadär skruvar som jag ringat in, som ska skruvas upp på din sadel?

Hade oxå samma problem, men vad jag kommer ihåg så var det 4 skruvar som skulle skruvas ur och det var nått medel på som typ limmade fast skruvarna så att det var jättesvårt att få ut dom!

Hade oxå samma problem, men vad jag kommer ihåg så var det 4 skruvar som skulle skruvas ur och det var nått medel på som typ limmade fast skruvarna så att det var jättesvårt att få ut dom!

har du kollat på mina bilder? Är det samma skruvar du hade problem med?

Alltså dom rör sig ju, dom skruvas.. Men dom går bara runt runt runt eftersom bakdelen på skruven följer med..

Såhär är min teori:

på undersidan har du två svarta skruvar på varsin sidan (bild nr 3). Dom ska du ta bort. . Speciell skruvmejsel där. 6-nyckel kanske det heter? :P. (Sedan sitter ju även själva bommen i två skuvar till som ska bort, efter att du har fått "bort" det översta lagret med de två första svarta skruvarna. )

Blev lite luddigt. men hoppar du förstår lite iaf. ! :D

Såhär är min teori:

på undersidan har du två svarta skruvar på varsin sidan (bild nr 3). Dom ska du ta bort. . Speciell skruvmejsel där. 6-nyckel kanske det heter? :P. (Sedan sitter ju även själva bommen i två skuvar till som ska bort, efter att du har fått "bort" det översta lagret med de två första svarta skruvarna. )

Blev lite luddigt. men hoppar du förstår lite iaf. ! :D

Fasen! :P jag förstog nästan att de va en såndär 6-nyckel som behövdes.. jag skruvade utifrån, men tydligen ska jag skruva inifrån där 6-nyckeln behövs då? Dom andra 2 skruvarna har jag redan tagit bort (A) hehe.. Gjorde de bakvägen bara ^^

Nej på min sadel är det inte några skruvar på "sitssidan". Jag måste dra loss ändarna på koppjärnet "ur vulstren" för att komma åt de sista skruvarna.

Som Trassel säger så var det nog på insidan, har för mig att jag lixom fick bruka ganska mycket våld för att hitta skruvarna.

Nu fixade jag det! :D wiho. Fick skruva lös ett par först, och sedan domhär svarta skruvarna, som jag hade problem med.. (fick hålla emot på andra sidan, med en annan mejsel) och tillslut komma åt dom sista ÅTSITTANDE skruvarna.. ^^ Men det gick ju! Imorn ska jag köpa ett nytt järn, så får hoppas att jag lyckas sätta ihop hela sadeln igen, haha.

Liknande trådar

Utrustning Köpte en sadel igår åt vår ponny (arabkorsning, kort i ryggen med liten manke), en dressyrsadel där det går att byta koppjärnen... 2
Svar
20
· Visningar
3 370
Senast: super
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras... 2
Svar
21
· Visningar
4 370
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 362
Senast: As_Vegas
·
Småbarn De här skrev jag för flera år sedan för att sammanfatta en vanlig dag på jobbet. Mellis är över och 9-10 barn i åldrarna 3-5 år ska ut... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 130
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka