Bukefalos 28 år!

Calibra II är död

(Ridsport)
Calibra II dog i Irland. Familjen Schultz, Lotta och maken Michael, tog OS-hästens olycka mycket hårt.
- Han fick en fraktur i höger has. Hur vet vi inte. Men vi fick ta det tunga beslutet att ta bort honom direkt på plats i boxen, berättar Michael samlat.

Läs mer...
 
Sv: Calibra II är död

I den första artikeln är det ju Maria G som uttalar sig mest. De ringde väl henne och grät i telefonen och hon berättade vad hon uppfattade....

Att journalister skriver fel är väl knappast första eller sista gången.
Beklagar förlusten av en jättefin häst.
 
Sv: Calibra II är död

Jag tror inte att journalisterna skrivit fel, jag tror att de skrivit den information det fått, och säkert ville MG inte göra något uttalande ang vad som hänt hästen, samtidigt var de tvingade att säga något med tanke på spekulationer.

M&L har mina fullaste sympatier i allt som drabbat dem. Att återigen resa sig är en konst. Jag tycker i alla fall att det är märkligt och nästan märkligast av allt att det varit så TYST.
(Jag har i alla fall inte hittat spekulationer om vad som egentligen hänt med Calibra, varken då, eller nu.)

Trots förlusten av C, kunde ju L fokusera om och rida sin andra häst i laget.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 758
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Min farmor fyllde 97 förra fredagen. Vi samlades i min fasters trädgård och åt tårta och pratade gamla minnen, precis som vi brukar göra...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 212
Övr. Barn vet inte ens riktigt vad jag vill med detta eller vad jag egentligen vill skriva, me. Behöver nog bara skriva av mig... Jag har mått...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 216
Senast: Treo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
876
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Pall till hög säng?
  • Kattbilder #9
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp