Calibra II är död

(Ridsport)
Calibra II dog på Irland. Familjen Schultz, Lotta och maken Michael, tog OS-hästens olycka mycket hårt.
- Han fick en fraktur i höger has. Hur vet vi inte. Men vi fick ta det tunga beslutet att ta bort honom direkt på plats i boxen, berättar Michael samlat.

Läs mer...
 
Sv: Calibra II är död

vad hemskt! Och precis efter dom andra tråkigheterna:(
 
Sv: Calibra II är död

Väldigt tråkigt för hästen.

Men jag kan inte låta bli att tycka att hela historien är väldigt konstig. Varför mörklägga ? Nej, historien luktar skunk.
 
Sv: Calibra II är död

Håller med Cirkus. Märkligt alltihop. "Vi orkade inte med frågorna efter olyckan." Vad jag förstått av Ridsport så har de legat på och velat ha svar på hur illa skadad Calibra var. Vore det inte lättare att maila redaktionen direkt och berätta vad som hänt?

Nä, nåt konstigt är det.

Ska det bråkas om försäkringspengarna nu?
 
Sv: Calibra II är död

Håller med om at det är väldigt skumt. Först går man ut med att hästen skadat sig i landningen från ett vattenhinder, sedan har han skadat sig i boxen.
Först är han rejält svullen, man kan inte se exakt vad som hänt. Sedan är det en allvarlig senskada. Nu får man veta att han har avlivats relativt omgående.

Om man inte vill ha en massa journalister på halsen bör det väl vara enklare att säga: Hästen har skadat sig i boxen. Skadan var så allvarlig att vi fick avliva hinom. Det finns ju liksom inte så mycket mer att fråga efter det.
Som det nu har varit har de ju fått betydligt fler journalister på halsen, eftersom alla har velat veta hur det är med Calibra.

Lotta klarade ju av att tävla på London Calling istället, då bör hon väl även ha klarat av att skriva ett mail om vad som hänt.
 
Sv: Calibra II är död

Det var som fanken! Allt bråk i rättssalen helt i onödan alltså! Konstigt hur det kan bli!

Men det låter som en märklig historia i allafall, undrar om det som hände var det som verkligen hände?
 
Sv: Calibra II är död

Det var som fanken! Allt bråk i rättssalen helt i onödan alltså! Konstigt hur det kan bli!

Men det låter som en märklig historia i allafall, undrar om det som hände var det som verkligen hände?

Jo, det är ju ofta mycket strul runt de nämnda.. Har för mig att vi diskuterade det långt innan "Calibra-affären"?
 
Sv: Calibra II är död

Håller med om at det är väldigt skumt. Först går man ut med att hästen skadat sig i landningen från ett vattenhinder, sedan har han skadat sig i boxen.
Först är han rejält svullen, man kan inte se exakt vad som hänt. Sedan är det en allvarlig senskada. Nu får man veta att han har avlivats relativt omgående.

Om man inte vill ha en massa journalister på halsen bör det väl vara enklare att säga: Hästen har skadat sig i boxen. Skadan var så allvarlig att vi fick avliva hinom. Det finns ju liksom inte så mycket mer att fråga efter det.
Som det nu har varit har de ju fått betydligt fler journalister på halsen, eftersom alla har velat veta hur det är med Calibra.

Lotta klarade ju av att tävla på London Calling istället, då bör hon väl även ha klarat av att skriva ett mail om vad som hänt.

Håller med. Det osar stallkatt.:cool:
 
Sv: Calibra II är död

Jo, det är ju ofta mycket strul runt de nämnda.. Har för mig att vi diskuterade det långt innan "Calibra-affären"?

Det är just det jag tänkte på. Vissa hästmänniskor som är offentliga, dvs rider i eliten, de är aldrig i blåsväder, konstiga situationer osv. Medan andra verkar ha abbonnerat på konstigheter och oegentligheter!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 746
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Min farmor fyllde 97 förra fredagen. Vi samlades i min fasters trädgård och åt tårta och pratade gamla minnen, precis som vi brukar göra...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 203
Övr. Barn vet inte ens riktigt vad jag vill med detta eller vad jag egentligen vill skriva, me. Behöver nog bara skriva av mig... Jag har mått...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 206
Senast: Treo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
875
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp